O Design Thinking na construção de projetos de Design de vestuário
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32775 |
Resumo: | This work has the purpose to analyze how changes of the Design perception in the society changed the way to conceive projects of products. Initially is done an analysis of the Design in the contemporaneity where it starts to be observed as an service that actuates in a holistic way, collaborative and cocreative in all stages of the product project. Then is made an reflection about the role of its producing agents regarding clothing design. Finally are presented the new challenges on the production of goods in Clothing Design field and the approach of Design Thinking as a possible solution for product projects. The research of qualitative nature used bibliographic research as methodology, with intent to seek in the most diverse sources answers for the proposed questions to offer a wider proposition to the purpose of the work. |
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O Design Thinking na construção de projetos de Design de vestuárioDesigning Thinking in the Construction of Apparel Design ProjectsDesign;Contemporaneidade;Design de Vestuário;Design Thinking.This work has the purpose to analyze how changes of the Design perception in the society changed the way to conceive projects of products. Initially is done an analysis of the Design in the contemporaneity where it starts to be observed as an service that actuates in a holistic way, collaborative and cocreative in all stages of the product project. Then is made an reflection about the role of its producing agents regarding clothing design. Finally are presented the new challenges on the production of goods in Clothing Design field and the approach of Design Thinking as a possible solution for product projects. The research of qualitative nature used bibliographic research as methodology, with intent to seek in the most diverse sources answers for the proposed questions to offer a wider proposition to the purpose of the work.O presente trabalho tem como objetivo analisar como as mudanças na percepção do Design na sociedade mudaram as formas de se conceber projetos de produto. Inicialmente é feita uma análise do Design na contemporaneidade onde o mesmo passa a ser observado como um serviço que atua de forma holística, colaborativa e cocriativa em todas as etapas de projeto de um produto. Em seguida uma reflexão sobre o papel de seus agentes produtores com um recorte para o Design do Vestuário. E por fim, são apresentados os novos desafios na produção de bens no campo do Design de Vestuário e a abordagem do Design Thinking como uma possível alternativa para se projetar produtos. A pesquisa de caráter qualitativo utilizou como metodologia a pesquisa bibliográfica, com o intuito de buscar nas mais diversas fontes respostas para os questionamentos propostos para assim oferecer uma proposição mais abrangente ao objetivo do trabalho.Matos, Adriana Leiria BarretoMoura, Sérgio Klisman do Nascimento2018-06-11T16:58:32Z2018-06-11T16:58:32Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfMOURA, Sérgio Klisman do Nascimento. O Design Thinking na construção de projetos de Design de vestuário. 2017. 24 f. Artigo (Graduação em Design-Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32775porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-23T18:00:40Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/32775Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:23:53.860243Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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