Estratégias para brand equity de marca de moda feminina através das ferramentas do marketing digital
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50129 |
Resumo: | The present work aims to analyze the building strategies of the branding equity of a female fashion brand through the digital marketing tools. To achieve this objective, it was necessary to identify the brand-building strategies that apply to women's fashion retailing; identify digital platforms that are used in it and understand how marketing platforms digitally contribute to the brand equity of women's fashion brands. This research is a case study of the Linge brand that served as the basis for data collection, being subdivided into two types of research: exploratory and qualitative, through in-depth interviews with managers of the Linge brand and descriptive and quantitative, through a form answered by 236 brand consumers. The results indicate that the strategies used to build branding equity are mainly through Instagram, and some of these strategies are: associations with digital influencers, ad boost and personalized online servisse. As for the questions made in the quantitative phase, they tended to confirm the methods listed in the in-depth interview with Linge brand managers. |
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Estratégias para brand equity de marca de moda feminina através das ferramentas do marketing digitalBrand equityMarcaMídias digitaisMarketing digitalThe present work aims to analyze the building strategies of the branding equity of a female fashion brand through the digital marketing tools. To achieve this objective, it was necessary to identify the brand-building strategies that apply to women's fashion retailing; identify digital platforms that are used in it and understand how marketing platforms digitally contribute to the brand equity of women's fashion brands. This research is a case study of the Linge brand that served as the basis for data collection, being subdivided into two types of research: exploratory and qualitative, through in-depth interviews with managers of the Linge brand and descriptive and quantitative, through a form answered by 236 brand consumers. The results indicate that the strategies used to build branding equity are mainly through Instagram, and some of these strategies are: associations with digital influencers, ad boost and personalized online servisse. As for the questions made in the quantitative phase, they tended to confirm the methods listed in the in-depth interview with Linge brand managers.O presente trabalho tem como objetivo analisar as estratégias para construção do branding equity de marca de moda feminina através das ferramentas do marketing digital. Para alcançar esse objetivo, fez-se necessário identificar as estratégias para construção de marca que se aplicam no varejo de moda feminina; identificar as plataformas digitais que são utilizadas no varejo de moda feminina e compreender como as plataformas do marketing digital contribuem para o brand equity de marcas de moda feminina. Trata-se se uma pesquisa que teve como base para a coleta de dados um estudo de caso com a marca Alfa, sendo esta subdividida em dois tipos de pesquisa: a primeira foi exploratória e qualitativa, através de entrevistas em profundidade com as gestoras da marca Alfa e a segunda foi descritiva e quantitativa, através de formulário respondido por 236 consumidoras da marca Alfa. Os resultados indicam que as estratégias realizadas para a construção do branding equity são realizadas através, principalmente do Instagram, sendo algumas dessas estratégias: as associações com influenciadoras digitais, a alavancagem de anúncios e o atendimento on-line personalizado. Quanto aos questionamentos realizados na fase quantitativa, os mesmos tenderam a confirmar os métodos elencados na entrevista em profundidade com as gestoras da marca Alfa.Ferreira, Fabiana Nogueira HolandaCosta, Grazielle Barros2020-02-14T20:16:59Z2020-02-14T20:16:59Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCOSTA, Grazielle Barros. Estratégias para brand equity de marca de moda feminina através das ferramentas do marketing digital. 2019. 61 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza, 2019.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50129porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-02-14T20:16:59Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/50129Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:30:15.227249Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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