Gestão estratégica para compras: aplicação da curva abc e matriz kraljic determinando um modelo ideal de pedidos
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Brazilian Journal of Production Engineering |
Texto Completo: | https://periodicos.ufes.br/bjpe/article/view/37013 |
Resumo: | Given the commercial difficulties experienced between wholesalers in the dispute for prices, partnerships and trust, for companies seeking to stand out, it is necessary to start a sectorial organization work and explore possibilities of applying a competitive differential to stand out among direct competitors. In this way, with good strategic management, the company is able to establish itself and can be assertive in decision-making, supplier selection and adequacy in the acquisition of supplies. Based on this, this study aims to develop an adequate stock replenishment condition for the "pipes" product group registered in the company, which will be classified based on the level of importance and financial impact, and should adjust the acquisition quantities within the constraints established using targeted tools. These being the ABC Curve, which classifies the main items of the group by the level of importance and financial framework, directly impacting the company, and the Kraljic Matrix, which correlates the items with their storage and financial risks, directing strategies and assisting the buyer in decision making. Thus developing an ideal monthly order model, following the established restrictions and reducing the levels of stockouts. It can also serve as a structural pillar for further analysis, directions in this field and future research. |
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Gestão estratégica para compras: aplicação da curva abc e matriz kraljic determinando um modelo ideal de pedidosStrategic management for purchases: application of the abc curve and kraljic matrix determining an ideal order modelGestión estratégica de compras: aplicación de la curva abc y matriz kraljic determinando un modelo ideal de pedidosComprasgestão estratégicaplanejamento estratégicoanálise de estoqueprevisão de demandaPurchasingstrategic managementstrategic planninginventory analysisdemand forecastComprasgestión estratégicaplanificación estratégicaanálisis de accionesprevisión de la demandaGiven the commercial difficulties experienced between wholesalers in the dispute for prices, partnerships and trust, for companies seeking to stand out, it is necessary to start a sectorial organization work and explore possibilities of applying a competitive differential to stand out among direct competitors. In this way, with good strategic management, the company is able to establish itself and can be assertive in decision-making, supplier selection and adequacy in the acquisition of supplies. Based on this, this study aims to develop an adequate stock replenishment condition for the "pipes" product group registered in the company, which will be classified based on the level of importance and financial impact, and should adjust the acquisition quantities within the constraints established using targeted tools. These being the ABC Curve, which classifies the main items of the group by the level of importance and financial framework, directly impacting the company, and the Kraljic Matrix, which correlates the items with their storage and financial risks, directing strategies and assisting the buyer in decision making. Thus developing an ideal monthly order model, following the established restrictions and reducing the levels of stockouts. It can also serve as a structural pillar for further analysis, directions in this field and future research.Diante das dificuldades comerciais vividas entre atacadistas na disputa por preços, parcerias e confiança, para empresas que buscam se destacar é necessário iniciar um trabalho de organização setorial e explorar possibilidades da aplicação de um diferencial competitivo para se sobressair entre os concorrentes diretos. Desta forma, tendo uma boa gestão estratégica a empresa consegue se estabelecer podendo ser assertivo nas tomadas de decisão, seleção de fornecedores e adequação na aquisição de suprimentos. A partir disso, esse estudo tem como objetivo o desenvolvimento de uma condição adequada de reposição de estoque do grupo de produtos “tubulações” cadastrado na empresa, que irão ser classificados com base no nível de importância e impacto financeiro, devendo ajustar as quantidades de aquisição dentro das restrições estabelecidas utilizando ferramentas direcionadas. Sendo elas a Curva ABC, que classifica os principais itens do grupo pelo nível de importância e enquadramento financeiro impactando diretamente na empresa e a Matriz Kraljic que correlaciona os itens com seus riscos de armazenamento e financeiros, direcionando estratégias e auxiliando o comprador na tomada de decisão. Assim desenvolvendo um modelo ideal de pedido mensal, seguindo as restrições estabelecidas e reduzindo os níveis de rupturas no estoque. Também podendo servir como pilar estrutural para novas análises, direcionamentos neste campo e pesquisas futuras.Ante las dificultades comerciales vividas entre mayoristas en la disputa por precios, alianzas y confianza, para las empresas que buscan destacarse es necesario iniciar un trabajo de organización sectorial y explorar posibilidades de aplicar un diferencial competitivo para destacarse entre los competidores directos. De esta forma, teniendo una buena gestión estratégica, la empresa puede consolidarse y ser asertiva en la toma de decisiones, selección de proveedores y adecuación en la adquisición de insumos. En base a esto, este estudio tiene como objetivo desarrollar una condición adecuada para la reposición de stock del grupo de productos “tubos” registrados en la empresa, los cuales serán clasificados en función del nivel de importancia e impacto financiero, debiendo ajustar las cantidades de adquisición. .dentro de las restricciones establecidas utilizando herramientas específicas. Siendo estas la Curva ABC, que clasifica los principales ítems del grupo por nivel de importancia y marco financiero, impactando directamente a la empresa, y la Matriz Kraljic, que correlaciona los ítems con su almacenamiento y riesgos financieros, orientando estrategias y asistiendo al comprador. en la toma de decisiones. . Desarrollando así un modelo ideal de pedidos mensuales, siguiendo las restricciones establecidas y reduciendo los niveles de desabastecimiento. También puede servir como pilar estructural para nuevos análisis, direcciones en este campo e investigaciones futuras.Universidade Federal do Espírito Santo - UFES2021-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/bjpe/article/view/3701310.47456/bjpe.v7i5.37013Brazilian Journal of Production Engineering; Vol. 7 No. 5 (2021): Número Regular (Outubro - Dezembro); 325-341Brazilian Journal of Production Engineering; Vol. 7 Núm. 5 (2021): Número Regular (Outubro - Dezembro); 325-341Brazilian Journal of Production Engineering; v. 7 n. 5 (2021): Número Regular (Outubro - Dezembro); 325-3412447-558010.47456/bjpe.v7i5reponame:Brazilian Journal of Production Engineeringinstname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/bjpe/article/view/37013/24431Copyright (c) 2021 Brazilian Journal of Production Engineering - BJPEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBastos, Lucas Matheus FonsecaServare Junior, Marcos Wagner Jesus2022-09-21T21:50:55Zoai:periodicos.ufes.br:article/37013Revistahttps://periodicos.ufes.br/bjpePUBhttps://periodicos.ufes.br/bjpe/oairodrigo.r.freitas@ufes.br2447-55802447-5580opendoar:2023-01-13T10:36:36.769612Brazilian Journal of Production Engineering - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
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