The heritage education and the incentive practices to local cultures
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Simbiótica |
Texto Completo: | https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464 |
Resumo: | From an analytical-reflexive perspective, this article aims to think about the contribution of Patrimonial Education in the development of local cultures, analyzing their practices through projects and programs in Brazil’s many different regions that through memory, tangible and intangible heritage of cities and states contribute to the strengthening of local identities and the pursuit of a more effective citizenship. Keywords: education; patrimony; culture; practices. |
id |
UFES-9_232f729624cd62b54aff7a4443af2bdc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufes.br:article/28464 |
network_acronym_str |
UFES-9 |
network_name_str |
Simbiótica |
repository_id_str |
|
spelling |
The heritage education and the incentive practices to local culturesLa educación patrimonio y sus prácticas para el fomento de las culturas localesA educação patrimonial e suas práticas de incentivo às culturas locaisFrom an analytical-reflexive perspective, this article aims to think about the contribution of Patrimonial Education in the development of local cultures, analyzing their practices through projects and programs in Brazil’s many different regions that through memory, tangible and intangible heritage of cities and states contribute to the strengthening of local identities and the pursuit of a more effective citizenship. Keywords: education; patrimony; culture; practices.Desde una perspectiva analítica y reflexiva, este artículo tiene como objetivo reflexionar sobre la contribución de la educación del patrimonio en el desarrollo cultural local, el análisis de sus prácticas a través de proyectos y programas en diferentes regiones de Brasil que a través de la memoria, el patrimonio tangible e intangible de las ciudades y los estados contribuyen al fortalecimiento de las identidades locales y la búsqueda de una ciudadanía más eficaz. Palabras clave: la educación; patrimonio; la cultura; prácticas.A partir de uma perspectiva analítico-reflexiva, este artigo visa refletir sobre a contribuição da Educação Patrimonial no desenvolvimento das culturais locais, analisando suas práticas através de projetos e programas nas diversas regiões do Brasil que através da memória, do patrimônio material e imaterial das cidades e estados contribuem para o fortalecimento das identidades locais e o exercício de uma cidadania mais efetiva. Palavras Chaves: educação; patrimônio; cultura; práticas.Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais2016-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/2846410.47456/simbitica.v3i1.28464Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 3 n. 1 (2016); 76-992316-162010.47456/simbitica.v3i1reponame:Simbióticainstname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464/20268Copyright (c) 2020 Luana Maria Cavalcanti Bispohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBispo, Luana Maria Cavalcanti2021-04-20T15:43:38Zoai:periodicos.ufes.br:article/28464Revistahttps://periodicos.ufes.br/index.php/simbiotica/indexPUBhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/oairevistasimbiotica@gmail.com||2316-16202316-1620opendoar:2021-04-20T15:43:38Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The heritage education and the incentive practices to local cultures La educación patrimonio y sus prácticas para el fomento de las culturas locales A educação patrimonial e suas práticas de incentivo às culturas locais |
title |
The heritage education and the incentive practices to local cultures |
spellingShingle |
The heritage education and the incentive practices to local cultures Bispo, Luana Maria Cavalcanti |
title_short |
The heritage education and the incentive practices to local cultures |
title_full |
The heritage education and the incentive practices to local cultures |
title_fullStr |
The heritage education and the incentive practices to local cultures |
title_full_unstemmed |
The heritage education and the incentive practices to local cultures |
title_sort |
The heritage education and the incentive practices to local cultures |
author |
Bispo, Luana Maria Cavalcanti |
author_facet |
Bispo, Luana Maria Cavalcanti |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bispo, Luana Maria Cavalcanti |
description |
From an analytical-reflexive perspective, this article aims to think about the contribution of Patrimonial Education in the development of local cultures, analyzing their practices through projects and programs in Brazil’s many different regions that through memory, tangible and intangible heritage of cities and states contribute to the strengthening of local identities and the pursuit of a more effective citizenship. Keywords: education; patrimony; culture; practices. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464 10.47456/simbitica.v3i1.28464 |
url |
https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464 |
identifier_str_mv |
10.47456/simbitica.v3i1.28464 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464/20268 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Luana Maria Cavalcanti Bispo https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Luana Maria Cavalcanti Bispo https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 3 n. 1 (2016); 76-99 2316-1620 10.47456/simbitica.v3i1 reponame:Simbiótica instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) instacron:UFES |
instname_str |
Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
instacron_str |
UFES |
institution |
UFES |
reponame_str |
Simbiótica |
collection |
Simbiótica |
repository.name.fl_str_mv |
Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasimbiotica@gmail.com|| |
_version_ |
1809730835658571776 |