The heritage education and the incentive practices to local cultures

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bispo, Luana Maria Cavalcanti
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Simbiótica
Texto Completo: https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464
Resumo: From an analytical-reflexive perspective, this article aims to think about the contribution of Patrimonial Education in the development of local cultures, analyzing their practices through projects and programs in Brazil’s many different regions that through memory, tangible and intangible heritage of cities and states contribute to the strengthening of local identities and the pursuit of a more effective citizenship. Keywords: education; patrimony; culture; practices.
id UFES-9_232f729624cd62b54aff7a4443af2bdc
oai_identifier_str oai:periodicos.ufes.br:article/28464
network_acronym_str UFES-9
network_name_str Simbiótica
repository_id_str
spelling The heritage education and the incentive practices to local culturesLa educación patrimonio y sus prácticas para el fomento de las culturas localesA educação patrimonial e suas práticas de incentivo às culturas locaisFrom an analytical-reflexive perspective, this article aims to think about the contribution of Patrimonial Education in the development of local cultures, analyzing their practices through projects and programs in Brazil’s many different regions that through memory, tangible and intangible heritage of cities and states contribute to the strengthening of local identities and the pursuit of a more effective citizenship. Keywords: education; patrimony; culture; practices.Desde una perspectiva analítica y reflexiva, este artículo tiene como objetivo reflexionar sobre la contribución de la educación del patrimonio en el desarrollo cultural local, el análisis de sus prácticas a través de proyectos y programas en diferentes regiones de Brasil que a través de la memoria, el patrimonio tangible e intangible de las ciudades y los estados contribuyen al fortalecimiento de las identidades locales y la búsqueda de una ciudadanía más eficaz. Palabras clave: la educación; patrimonio; la cultura; prácticas.A partir de uma perspectiva analítico-reflexiva, este artigo visa refletir sobre a contribuição da Educação Patrimonial no desenvolvimento das culturais locais, analisando suas práticas através de projetos e programas nas diversas regiões do Brasil que através da memória, do patrimônio material e imaterial das cidades e estados contribuem para o fortalecimento das identidades locais e o exercício de uma cidadania mais efetiva. Palavras Chaves: educação; patrimônio; cultura; práticas.Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais2016-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/2846410.47456/simbitica.v3i1.28464Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 3 n. 1 (2016); 76-992316-162010.47456/simbitica.v3i1reponame:Simbióticainstname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464/20268Copyright (c) 2020 Luana Maria Cavalcanti Bispohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBispo, Luana Maria Cavalcanti2021-04-20T15:43:38Zoai:periodicos.ufes.br:article/28464Revistahttps://periodicos.ufes.br/index.php/simbiotica/indexPUBhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/oairevistasimbiotica@gmail.com||2316-16202316-1620opendoar:2021-04-20T15:43:38Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false
dc.title.none.fl_str_mv The heritage education and the incentive practices to local cultures
La educación patrimonio y sus prácticas para el fomento de las culturas locales
A educação patrimonial e suas práticas de incentivo às culturas locais
title The heritage education and the incentive practices to local cultures
spellingShingle The heritage education and the incentive practices to local cultures
Bispo, Luana Maria Cavalcanti
title_short The heritage education and the incentive practices to local cultures
title_full The heritage education and the incentive practices to local cultures
title_fullStr The heritage education and the incentive practices to local cultures
title_full_unstemmed The heritage education and the incentive practices to local cultures
title_sort The heritage education and the incentive practices to local cultures
author Bispo, Luana Maria Cavalcanti
author_facet Bispo, Luana Maria Cavalcanti
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bispo, Luana Maria Cavalcanti
description From an analytical-reflexive perspective, this article aims to think about the contribution of Patrimonial Education in the development of local cultures, analyzing their practices through projects and programs in Brazil’s many different regions that through memory, tangible and intangible heritage of cities and states contribute to the strengthening of local identities and the pursuit of a more effective citizenship. Keywords: education; patrimony; culture; practices.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464
10.47456/simbitica.v3i1.28464
url https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464
identifier_str_mv 10.47456/simbitica.v3i1.28464
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/28464/20268
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Luana Maria Cavalcanti Bispo
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Luana Maria Cavalcanti Bispo
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais
dc.source.none.fl_str_mv Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 3 n. 1 (2016); 76-99
2316-1620
10.47456/simbitica.v3i1
reponame:Simbiótica
instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)
instacron:UFES
instname_str Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)
instacron_str UFES
institution UFES
reponame_str Simbiótica
collection Simbiótica
repository.name.fl_str_mv Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)
repository.mail.fl_str_mv revistasimbiotica@gmail.com||
_version_ 1809730835658571776