Samuel Beckett e os limites do in-dizível
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Espírito Santo (riUfes) |
Texto Completo: | http://repositorio.ufes.br/handle/10/3318 |
Resumo: | The novels Molloy, Malone Dies and The unnamable, trace the path of Samuel Beckett in the composition of a narrative known for challenging the limits of representation, highlighting the precariousness of thought which fails in its attempt to grasp reality. In this context, considering the representativeness a game that comes from inarticulable chaos, we used the concepts of reality, language, and translation addressed by the Czech-Brazilian philosopher, Vilém Flusser and the existentialist philosophy of Martin Heidegger and Albert Camus, in an attempt to show the imprecise nature of Beckett works, before the word impossibility, constant trial and failure in the face of the un-speakable. |
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Amaral, Sérgio da FonsecaCaser, Maria MirtisMaciel, Ulisses Augusto GuimarãesSoares, Luís EustáquioDutra, Paulo Roberto2016-08-29T14:11:36Z2016-07-112016-08-29T14:11:36Z2016-02-25The novels Molloy, Malone Dies and The unnamable, trace the path of Samuel Beckett in the composition of a narrative known for challenging the limits of representation, highlighting the precariousness of thought which fails in its attempt to grasp reality. In this context, considering the representativeness a game that comes from inarticulable chaos, we used the concepts of reality, language, and translation addressed by the Czech-Brazilian philosopher, Vilém Flusser and the existentialist philosophy of Martin Heidegger and Albert Camus, in an attempt to show the imprecise nature of Beckett works, before the word impossibility, constant trial and failure in the face of the un-speakable.As obras Molloy, Malone morre e O inominável, traçam a trajetória de Samuel Beckett na composição de uma narrativa conhecida por desafiar os limites da representação, destacando a precariedade do pensamento que fracassa em sua tentativa de apreender a realidade. Nesse contexto, considerando a representatividade um jogo que surge a partir do caos inarticulável, lançamos mão dos conceitos de realidade e linguagem, e tradução do filósofo checo-brasileiro, Vilém Flusser e da filosofia existencialista de Martin Heidegger e Albert Camus, no intento de evidenciar o caráter impreciso do romance beckettiano, diante da impossibilidade da palavra, constante tentativa e fracasso em face do in-dizível.Texthttp://repositorio.ufes.br/handle/10/3318porUniversidade Federal do Espírito SantoMestrado em LetrasPrograma de Pós-Graduação em LetrasUFESBRRepresentationLanguageTranslation and UnspeakableSamuel BeckettRepresentaçãoLinguagemTradução e IndizívelBeckett, Samuel, 1906-1989LinguagemTradução e interpretaçãoRepresentação teatralRepresentação cinematográficaLetras82Samuel Beckett e os limites do in-dizívelinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Espírito Santo (riUfes)instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESORIGINALDissertação - MACIEL, Ulisses Augusto Guimarães.pdfapplication/pdf2399313http://repositorio.ufes.br/bitstreams/3c9add43-ff63-4d0c-838c-ae0889a152f6/downloadb76c19870363365a65ff2c34e0497ca1MD5110/33182024-07-02 14:58:51.955oai:repositorio.ufes.br:10/3318http://repositorio.ufes.brRepositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufes.br/oai/requestopendoar:21082024-07-11T14:32:19.440484Repositório Institucional da Universidade Federal do Espírito Santo (riUfes) - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
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