Service Design on an Industrial Public Organization

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maia do Carmo Vianna Dantas, Caroline
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: BORGES RENAULT, THIAGO
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração, Sociedade e Inovação
Texto Completo: https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/645
Resumo: The aim of the article is the application of service design in a public organization with graphic industrial production. Therefore, grounds on the literature about service design, user-centric service innovation, proto-personas, user’s journey, service blueprint and user experience (UX) to collect and process data, got by anonymous questionnaires, about 2015-2019 user’s service experience. Consecutively, the research applied the literature’s toolkits to propose applied solutions that, empathically, develops greater value services for the users.
id UFF-12_706b6096b4222cc7b053ab248505b4d9
oai_identifier_str oai:ojs.192.168.8.15:article/645
network_acronym_str UFF-12
network_name_str Revista de Administração, Sociedade e Inovação
repository_id_str
spelling Service Design on an Industrial Public OrganizationDesign de Serviços em uma Organização Pública com Produção IndustrialGESTÃO PÚBLICADESIGN DE SERVIÇOSINOVAÇÃO EM SERVIÇOSINOVAÇÃO CENTRADA NO USUÁRIOEXPERIÊNCIA DO USUÁRIOUXPROTO-PERSONAJORNADA DO USUÁRIOBLUEPRINT DE SERVIÇOSGestão PúblicaDesign de ServiçosInovação em ServiçosInovação Centrada no usuárioJornada de ServiçosProto-PersonasBlueprint de ServiçosExperiência do usuárioUXPublic ManagementThe aim of the article is the application of service design in a public organization with graphic industrial production. Therefore, grounds on the literature about service design, user-centric service innovation, proto-personas, user’s journey, service blueprint and user experience (UX) to collect and process data, got by anonymous questionnaires, about 2015-2019 user’s service experience. Consecutively, the research applied the literature’s toolkits to propose applied solutions that, empathically, develops greater value services for the users.O objetivo do estudo é a aplicação do design de serviços em organização pública com produção industrial gráfica. Neste intuito fundamenta-se na literatura sobre design de serviços, inovação em serviços centrada no usuários, proto-personas, jornada dos usuários, blueprint de serviços e user experience (UX) para coletar, tratar e processar dados oriundos dos questionários anônimos submetidos aos usuários do quinquênio 2015-2019 a respeito de suas experiências de uso. Consecutivamente, a pesquisa aplica as ferramentas provenientes da literatura, propondo soluções aplicadas e empáticas às necessidades vigentes dos usuários para desenvolver serviços com maior valor perceptível aos usuários.Universidade Federal Fluminense, Programa de Pós-graduação em Administração (Fluminense Federal University, Master Program in Management)2023-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedAvaliado pelos parestexto com imagensapplication/pdfhttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/64510.20401/rasi.8.3.645Review of Administration, Society and Innovation; Vol. 8 No. 3 (2022): Vol. 8, no 3, 2022; 108-132Revista de Administração, Sociedade e Inovação; v. 8 n. 3 (2022): Vol. 8, no 3, 2022; 108-1322447-8156reponame:Revista de Administração, Sociedade e Inovaçãoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/645/195Copyright (c) 2022 Revista de Administração, Sociedade e Inovaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaia do Carmo Vianna Dantas, CarolineBORGES RENAULT, THIAGO2023-07-05T18:40:32Zoai:ojs.192.168.8.15:article/645Revistahttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasiPUBhttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/oaiperiodico.rasi@gmail.com || marciomabdalla@gmail.com10.204012447-81562447-8156opendoar:2023-07-05T18:40:32Revista de Administração, Sociedade e Inovação - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv Service Design on an Industrial Public Organization
Design de Serviços em uma Organização Pública com Produção Industrial
title Service Design on an Industrial Public Organization
spellingShingle Service Design on an Industrial Public Organization
Maia do Carmo Vianna Dantas, Caroline
GESTÃO PÚBLICA
DESIGN DE SERVIÇOS
INOVAÇÃO EM SERVIÇOS
INOVAÇÃO CENTRADA NO USUÁRIO
EXPERIÊNCIA DO USUÁRIO
UX
PROTO-PERSONA
JORNADA DO USUÁRIO
BLUEPRINT DE SERVIÇOS
Gestão Pública
Design de Serviços
Inovação em Serviços
Inovação Centrada no usuário
Jornada de Serviços
Proto-Personas
Blueprint de Serviços
Experiência do usuário
UX
Public Management
title_short Service Design on an Industrial Public Organization
title_full Service Design on an Industrial Public Organization
title_fullStr Service Design on an Industrial Public Organization
title_full_unstemmed Service Design on an Industrial Public Organization
title_sort Service Design on an Industrial Public Organization
author Maia do Carmo Vianna Dantas, Caroline
author_facet Maia do Carmo Vianna Dantas, Caroline
BORGES RENAULT, THIAGO
author_role author
author2 BORGES RENAULT, THIAGO
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Maia do Carmo Vianna Dantas, Caroline
BORGES RENAULT, THIAGO
dc.subject.por.fl_str_mv GESTÃO PÚBLICA
DESIGN DE SERVIÇOS
INOVAÇÃO EM SERVIÇOS
INOVAÇÃO CENTRADA NO USUÁRIO
EXPERIÊNCIA DO USUÁRIO
UX
PROTO-PERSONA
JORNADA DO USUÁRIO
BLUEPRINT DE SERVIÇOS
Gestão Pública
Design de Serviços
Inovação em Serviços
Inovação Centrada no usuário
Jornada de Serviços
Proto-Personas
Blueprint de Serviços
Experiência do usuário
UX
Public Management
topic GESTÃO PÚBLICA
DESIGN DE SERVIÇOS
INOVAÇÃO EM SERVIÇOS
INOVAÇÃO CENTRADA NO USUÁRIO
EXPERIÊNCIA DO USUÁRIO
UX
PROTO-PERSONA
JORNADA DO USUÁRIO
BLUEPRINT DE SERVIÇOS
Gestão Pública
Design de Serviços
Inovação em Serviços
Inovação Centrada no usuário
Jornada de Serviços
Proto-Personas
Blueprint de Serviços
Experiência do usuário
UX
Public Management
description The aim of the article is the application of service design in a public organization with graphic industrial production. Therefore, grounds on the literature about service design, user-centric service innovation, proto-personas, user’s journey, service blueprint and user experience (UX) to collect and process data, got by anonymous questionnaires, about 2015-2019 user’s service experience. Consecutively, the research applied the literature’s toolkits to propose applied solutions that, empathically, develops greater value services for the users.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Avaliado pelos pares
texto com imagens
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/645
10.20401/rasi.8.3.645
url https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/645
identifier_str_mv 10.20401/rasi.8.3.645
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/645/195
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Administração, Sociedade e Inovação
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Administração, Sociedade e Inovação
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal Fluminense, Programa de Pós-graduação em Administração (Fluminense Federal University, Master Program in Management)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal Fluminense, Programa de Pós-graduação em Administração (Fluminense Federal University, Master Program in Management)
dc.source.none.fl_str_mv Review of Administration, Society and Innovation; Vol. 8 No. 3 (2022): Vol. 8, no 3, 2022; 108-132
Revista de Administração, Sociedade e Inovação; v. 8 n. 3 (2022): Vol. 8, no 3, 2022; 108-132
2447-8156
reponame:Revista de Administração, Sociedade e Inovação
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Revista de Administração, Sociedade e Inovação
collection Revista de Administração, Sociedade e Inovação
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração, Sociedade e Inovação - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv periodico.rasi@gmail.com || marciomabdalla@gmail.com
_version_ 1798325248663224320