Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mídia.e.Cotidiano |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/54845 |
Resumo: | The study aims to understand the motivating elements and negative factors that make up the profession of digital influencer lifestyler. Based on a multiple case study, we conducted semi-structured interviews with influencers, analyzing them using Content Analysis. We identified that the motivating aspects of the profession are the social, cultural and economic capital acquired, as well as flexibility, autonomy at work and good remuneration. As negative factors, we identified the exacerbated social pressure to standardize opinions and conduct, the constant fear of being cancelled - thus losing credibility and acquired social status -, the continuous journey and financial instability. |
id |
UFF-19_5d38a9a791f47f563fb10b916e8f3a8c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54845 |
network_acronym_str |
UFF-19 |
network_name_str |
Mídia.e.Cotidiano |
repository_id_str |
|
spelling |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencerEntre regalos y arrepentimientos: reflexiones sobre la profesión de influencer digital lifestylerEntre dádivas e pesares: reflexões sobre a profissão de influenciador digital lifestylerEntre dádivas e pesares: reflexões sobre a profissão de influenciador digitalinfluenciador digitalcancelaciónredes sociales digitalesgestión de imágeneslifestyle digital influencermotivating elementsnegative factorsimage managementendorsementDigital influencermídia social digitalelementos motivadoresgerenciamento da imagemendossoDigital influencercancelamentomídia social digitalThe study aims to understand the motivating elements and negative factors that make up the profession of digital influencer lifestyler. Based on a multiple case study, we conducted semi-structured interviews with influencers, analyzing them using Content Analysis. We identified that the motivating aspects of the profession are the social, cultural and economic capital acquired, as well as flexibility, autonomy at work and good remuneration. As negative factors, we identified the exacerbated social pressure to standardize opinions and conduct, the constant fear of being cancelled - thus losing credibility and acquired social status -, the continuous journey and financial instability.El estudio tiene como objetivo comprender los elementos motivadores y los factores negativos que componen la profesión de estilo de vida de influenciador digital. A partir de un estudio de caso múltiple, realizamos entrevistas semiestructuradas a influencers, analizándolas mediante Análisis de Contenido. Identificamos que los aspectos motivadores de la profesión son los capitales sociales, culturales y económicos adquiridos, así como flexibilidade, autonomía en el trabajo y una buena remuneración. Como factores negativos, identificamos la presión social exacerbada para uniformar opiniones y conductas, el miedo constante a ser cancelados - perdiendo así la credibilidad y el estatus social adquirido -, la jornada laboral continua y la inestabilidad financiera.O estudo tem como objetivo compreender os elementos motivadores e os fatores negativos que compõem a profissão de influenciador digital lifestyler. A partir de um estudo de múltiplos casos, realizamos entrevistas semiestruturadas com influenciadores, analisando-as por Análise de Conteúdo. Identificamos que os aspectos motivadores da profissão são os capitais sociais, culturais e econômicos adquiridos, bem como flexibilidade, autonomia no trabalho e boa remuneração. Como fatores negativos, identificamos a exacerbada pressão social para padronização de opiniões e condutas, o medo constante em ser cancelado - perdendo, assim, a credibilidade e o status social adquirido -, a jornada contínua e a instabilidade financeira.ABEC2022-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/5484510.22409/rmc.v17i1.54845Revista Mídia e Cotidiano; v. 17 n. 1 (2023): Protagonismos, resistências e circulação das pesquisas em Comunicação: expectativas renovadas em 2023; 160-1852178-602X10.22409/rmc.v17i1reponame:Mídia.e.Cotidianoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/54845/33385Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidianoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, MariannyMoura, AgathaAlencar, Letícia2022-12-15T14:28:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54845Revistahttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/indexPUBhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/oaimidiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com2178-602X2178-602Xopendoar:2022-12-15T14:28:10Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer Entre regalos y arrepentimientos: reflexiones sobre la profesión de influencer digital lifestyler Entre dádivas e pesares: reflexões sobre a profissão de influenciador digital lifestyler Entre dádivas e pesares: reflexões sobre a profissão de influenciador digital |
title |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer |
spellingShingle |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer Silva, Marianny influenciador digital cancelación redes sociales digitales gestión de imágenes lifestyle digital influencer motivating elements negative factors image management endorsement Digital influencer mídia social digital elementos motivadores gerenciamento da imagem endosso Digital influencer cancelamento mídia social digital |
title_short |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer |
title_full |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer |
title_fullStr |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer |
title_full_unstemmed |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer |
title_sort |
Between gifts and regrets: reflections on the profession of a lifestyle influencer |
author |
Silva, Marianny |
author_facet |
Silva, Marianny Moura, Agatha Alencar, Letícia |
author_role |
author |
author2 |
Moura, Agatha Alencar, Letícia |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Marianny Moura, Agatha Alencar, Letícia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
influenciador digital cancelación redes sociales digitales gestión de imágenes lifestyle digital influencer motivating elements negative factors image management endorsement Digital influencer mídia social digital elementos motivadores gerenciamento da imagem endosso Digital influencer cancelamento mídia social digital |
topic |
influenciador digital cancelación redes sociales digitales gestión de imágenes lifestyle digital influencer motivating elements negative factors image management endorsement Digital influencer mídia social digital elementos motivadores gerenciamento da imagem endosso Digital influencer cancelamento mídia social digital |
description |
The study aims to understand the motivating elements and negative factors that make up the profession of digital influencer lifestyler. Based on a multiple case study, we conducted semi-structured interviews with influencers, analyzing them using Content Analysis. We identified that the motivating aspects of the profession are the social, cultural and economic capital acquired, as well as flexibility, autonomy at work and good remuneration. As negative factors, we identified the exacerbated social pressure to standardize opinions and conduct, the constant fear of being cancelled - thus losing credibility and acquired social status -, the continuous journey and financial instability. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/54845 10.22409/rmc.v17i1.54845 |
url |
https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/54845 |
identifier_str_mv |
10.22409/rmc.v17i1.54845 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/54845/33385 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidiano info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidiano |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Mídia e Cotidiano; v. 17 n. 1 (2023): Protagonismos, resistências e circulação das pesquisas em Comunicação: expectativas renovadas em 2023; 160-185 2178-602X 10.22409/rmc.v17i1 reponame:Mídia.e.Cotidiano instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Mídia.e.Cotidiano |
collection |
Mídia.e.Cotidiano |
repository.name.fl_str_mv |
Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
midiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com |
_version_ |
1797053446735527936 |