Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Confluência |
Texto Completo: | https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/708 |
Resumo: | The objective of this paper is to reflect on concrete data reading and writing about teaching practices with deaf students. The research is based on reflections on writing, and activities developed by these students during 2008. There is the relevance of teaching appropriate practices to the context investigated and prepared professionals to play a significant work of reading and writing, enabling deaf students to perform activities that can make sense, interpret, make connections, in situations of comprehension and respect for differences and peculiarities between languages and between its users. |
id |
UFF-4_b2b318038625d1335f273e17a220d22a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/708 |
network_acronym_str |
UFF-4 |
network_name_str |
Confluência |
repository_id_str |
|
spelling |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolarDeaf EducationReadingWritingPortuguesePedagogical PracticesEducação de SurdosLeituraLíngua PortuguesaEscritaPráticas PedagógicasThe objective of this paper is to reflect on concrete data reading and writing about teaching practices with deaf students. The research is based on reflections on writing, and activities developed by these students during 2008. There is the relevance of teaching appropriate practices to the context investigated and prepared professionals to play a significant work of reading and writing, enabling deaf students to perform activities that can make sense, interpret, make connections, in situations of comprehension and respect for differences and peculiarities between languages and between its users.O objetivo deste trabalho é refletir sobre dados concretos de práticas pedagógicas de leitura e escrita de alunos surdos desenvolvidas em 2008. Verifica-se a relevância de práticas pedagógicas apropriadas ao contexto investigado e de profissionais preparados para desempenhar um trabalho significativo de leitura e produção escrita, possibilitando que alunos surdos realizem atividades que lhes permitam atribuir sentido, interpretar, fazer relações, em situações de compreensão e respeito às diferenças e peculiaridades entre as línguas e entre seus usuários.Liceu Literário Português2008-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/708Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191Confluência; 2008: Números 35-36; 177-1912317-41531415-7403reponame:Confluênciainstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/708/477https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDidó, Andréia GulielminFronza, Cátia de Azevedo2022-02-01T13:33:04Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/708Revistahttps://revistaconfluencia.org.br/rcPUBhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/oairevistaconfluencias.psd@id.uff.br||2318-45581678-7145opendoar:2022-02-01T13:33:04Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar |
title |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar |
spellingShingle |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar Didó, Andréia Gulielmin Deaf Education Reading Writing Portuguese Pedagogical Practices Educação de Surdos Leitura Língua Portuguesa Escrita Práticas Pedagógicas |
title_short |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar |
title_full |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar |
title_fullStr |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar |
title_full_unstemmed |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar |
title_sort |
Atividades em língua portuguesa/LIBRAS realizadas com crianças surdas no contexto escolar |
author |
Didó, Andréia Gulielmin |
author_facet |
Didó, Andréia Gulielmin Fronza, Cátia de Azevedo |
author_role |
author |
author2 |
Fronza, Cátia de Azevedo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Didó, Andréia Gulielmin Fronza, Cátia de Azevedo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Deaf Education Reading Writing Portuguese Pedagogical Practices Educação de Surdos Leitura Língua Portuguesa Escrita Práticas Pedagógicas |
topic |
Deaf Education Reading Writing Portuguese Pedagogical Practices Educação de Surdos Leitura Língua Portuguesa Escrita Práticas Pedagógicas |
description |
The objective of this paper is to reflect on concrete data reading and writing about teaching practices with deaf students. The research is based on reflections on writing, and activities developed by these students during 2008. There is the relevance of teaching appropriate practices to the context investigated and prepared professionals to play a significant work of reading and writing, enabling deaf students to perform activities that can make sense, interpret, make connections, in situations of comprehension and respect for differences and peculiarities between languages and between its users. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/708 |
url |
https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/708 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/708/477 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Liceu Literário Português |
publisher.none.fl_str_mv |
Liceu Literário Português |
dc.source.none.fl_str_mv |
Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191 Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191 Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191 Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191 Confluência; 2008: Números 35-36; 177-191 2317-4153 1415-7403 reponame:Confluência instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Confluência |
collection |
Confluência |
repository.name.fl_str_mv |
Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaconfluencias.psd@id.uff.br|| |
_version_ |
1799705460151943168 |