REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/757 |
Resumo: | ABSTRACT: This study sought to know and understand how Nursing Graduation Course at Santa Catarina Federal University evaluates the students. It analyses how the evaluation is structured in teaching programs of eight subjects of professional period. From data analyses it is possible to observe that the subjects use as a criteria the marks and all of them attribute different levels to each activity, according to established criteria of the teachers. Thus, it can be said that what is “done” as learning evaluation is merely a verification. In this sense, the authors point out some ways that can redirect this practice. KEY WORDS: Evaluation; Teaching-Learning; Graduation; Nursing. |
id |
UFG-13_941f6b96d52295d7e90b46dfbba2f453 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/757 |
network_acronym_str |
UFG-13 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEMAvaliaçãoEnsino-AprendizagemGraduaçãoEnfermagemABSTRACT: This study sought to know and understand how Nursing Graduation Course at Santa Catarina Federal University evaluates the students. It analyses how the evaluation is structured in teaching programs of eight subjects of professional period. From data analyses it is possible to observe that the subjects use as a criteria the marks and all of them attribute different levels to each activity, according to established criteria of the teachers. Thus, it can be said that what is “done” as learning evaluation is merely a verification. In this sense, the authors point out some ways that can redirect this practice. KEY WORDS: Evaluation; Teaching-Learning; Graduation; Nursing.Este trabalho busca conhecer e compreender como o Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), avalia seus alunos. Analisa como a avaliação está estruturada nos planos de ensino de oito disciplinas do período profissionalizante. A partir da análise realizada percebe-se que as disciplinas utilizam como critério as notas, e todas atribuem pesos diferenciados para cada atividade, de acordo com critérios estabelecidos somente pelos professores. Assim, pode-se dizer que a prática “dita” como avaliação da aprendizagem, não passa de uma verificação. Neste sentido, as autoras apontam alguns caminhos que possam redirecionar esta prática. Faculdade de Enfermagem da UFG2006-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/75710.5216/ree.v4i2.757Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 4 No. 2 (2002); 757Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 4 n. 2 (2002); 7571518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/757/825https://revistas.ufg.br/fen/article/view/757/829Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFenili, Rosangela MariaOliveira, Maria Emilia deSantos, Odalea M. Brüggemann dosEckert, Elisabeta Roseli2024-02-15T13:08:02Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/757Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2024-02-15T13:08:02Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM |
title |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM |
spellingShingle |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM Fenili, Rosangela Maria Avaliação Ensino-Aprendizagem Graduação Enfermagem |
title_short |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM |
title_full |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM |
title_fullStr |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM |
title_full_unstemmed |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM |
title_sort |
REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM |
author |
Fenili, Rosangela Maria |
author_facet |
Fenili, Rosangela Maria Oliveira, Maria Emilia de Santos, Odalea M. Brüggemann dos Eckert, Elisabeta Roseli |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Maria Emilia de Santos, Odalea M. Brüggemann dos Eckert, Elisabeta Roseli |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fenili, Rosangela Maria Oliveira, Maria Emilia de Santos, Odalea M. Brüggemann dos Eckert, Elisabeta Roseli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Ensino-Aprendizagem Graduação Enfermagem |
topic |
Avaliação Ensino-Aprendizagem Graduação Enfermagem |
description |
ABSTRACT: This study sought to know and understand how Nursing Graduation Course at Santa Catarina Federal University evaluates the students. It analyses how the evaluation is structured in teaching programs of eight subjects of professional period. From data analyses it is possible to observe that the subjects use as a criteria the marks and all of them attribute different levels to each activity, according to established criteria of the teachers. Thus, it can be said that what is “done” as learning evaluation is merely a verification. In this sense, the authors point out some ways that can redirect this practice. KEY WORDS: Evaluation; Teaching-Learning; Graduation; Nursing. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/757 10.5216/ree.v4i2.757 |
url |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/757 |
identifier_str_mv |
10.5216/ree.v4i2.757 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/757/825 https://revistas.ufg.br/fen/article/view/757/829 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 4 No. 2 (2002); 757 Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 4 n. 2 (2002); 757 1518-1944 reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
collection |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ree.fen@ufg.br |
_version_ |
1797049163197710336 |