Students expectations about the Neonatology Nursing course

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Beretta, Maria Isabel Ruiz
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Mascarenhas, Silvia Helena Zem, Dupas, Giselle
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Enfermagem
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621
Resumo: The aim of this study was the chek the student’s expectations about the newborn-babies concepts, the course of Neontology Nursing, and their concepts of newborn baby family. This is an exploratory-descriptive study developed with 33 undergraduate students from São Carlos Federal University(UFSCar) Nursing Course during the second semester of 2007. The results showed that the student’s expectations about the Neonatology Nursing Course are of apprehension when they visualised the newborn fragility and their difficulties with the handling of care measures. In this sense, the professor appears like a professional who can contribute in order to reduce or to make the difficulties disappear. The family was also considered to have an important role in the newborn baby attention.
id UFG-13_a6bdb037e8caab8ddde1209650042cea
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/46621
network_acronym_str UFG-13
network_name_str Revista Eletrônica de Enfermagem
repository_id_str
spelling Students expectations about the Neonatology Nursing courseExpectativas de los alumnos del curso de graduación en enfermería cuanto a la disciplina de Enfermería NeonatológicaExpectativas dos alunos do curso de enfermagem acerca da disciplina de Enfermagem NeonatológicaNursing educationNeonatologyNewbornStudents nursingEducationNursingEducacíon en enfermeríaNeonatologíaRecién-nacidoEstudiantes de enfermeríaEducación en EnfermeríaEducação em enfermagemNeonatologiaRecém-nascidoEstudantes de enfermagemEducação em EnfermagemThe aim of this study was the chek the student’s expectations about the newborn-babies concepts, the course of Neontology Nursing, and their concepts of newborn baby family. This is an exploratory-descriptive study developed with 33 undergraduate students from São Carlos Federal University(UFSCar) Nursing Course during the second semester of 2007. The results showed that the student’s expectations about the Neonatology Nursing Course are of apprehension when they visualised the newborn fragility and their difficulties with the handling of care measures. In this sense, the professor appears like a professional who can contribute in order to reduce or to make the difficulties disappear. The family was also considered to have an important role in the newborn baby attention.Este estudio tuvo como objetivos verificar las expectativas de los alumnos cuanto a: concepciones sobre el Recién-Nacido(RN), lo que esperavam de la disciplina de Enfermería Neonatológica y la visión que tenían de la familia del RN. Se trata de un estudio exploratorio-descriptivo que fue desarrollado con 33 alumnos del Curso de Graduación en Enfermería de la Universidad Federal de São Carlos (UFSCar), en el segundo semestre de 2007. Los resultados mostraron que las expectativas de los alumnos cuanto a la disciplina de Enfermería Neonatológica, son de aprensión cuando eses visualizan la fragilidad del RN y las dificuldades en el manejo de los cuidados. En esto sentido, la figura del maestro surge como la de un profesional que puede contribuir para que las dificuldades minimicen o mismo desaparezcan. La familia también fue apuntada como teniendo papel fundamental en la atención al RN.Este estudo teve como objetivos verificar as expectativas dos alunos quanto a: concepções sobre o Recém-nascido (RN), o que esperavam da disciplina de Enfermagem Neonatológica e, a visão que tinham da família do RN. Trata-se de um estudo exploratório-descritivo que foi desenvolvido com 33 alunos do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), no segundo semestre de 2007. Os resultados mostraram que as expectativas dos alunos, quanto à disciplina de Enfermagem Neonatológica, são de apreensão quando esses visualizam a fragilidade do RN e as dificuldades no manejo dos cuidados. Neste sentido, a figura do professor surge como a de um profissional que pode contribuir para que as dificuldades minimizem ou mesmo desapareçam. Também foi apontada a família como tendo um papel fundamental no atendimento ao RN.Faculdade de Enfermagem da UFG2017-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/4662110.5216/ree.v10.46621Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 10 No. 3 (2008)Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 10 n. 3 (2008)1518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621/22887Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessBeretta, Maria Isabel RuizMascarenhas, Silvia Helena ZemDupas, Giselle2020-08-11T00:28:58Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/46621Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2020-08-11T00:28:58Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.none.fl_str_mv Students expectations about the Neonatology Nursing course
Expectativas de los alumnos del curso de graduación en enfermería cuanto a la disciplina de Enfermería Neonatológica
Expectativas dos alunos do curso de enfermagem acerca da disciplina de Enfermagem Neonatológica
title Students expectations about the Neonatology Nursing course
spellingShingle Students expectations about the Neonatology Nursing course
Beretta, Maria Isabel Ruiz
Nursing education
Neonatology
Newborn
Students nursing
Education
Nursing
Educacíon en enfermería
Neonatología
Recién-nacido
Estudiantes de enfermería
Educación en Enfermería
Educação em enfermagem
Neonatologia
Recém-nascido
Estudantes de enfermagem
Educação em Enfermagem
title_short Students expectations about the Neonatology Nursing course
title_full Students expectations about the Neonatology Nursing course
title_fullStr Students expectations about the Neonatology Nursing course
title_full_unstemmed Students expectations about the Neonatology Nursing course
title_sort Students expectations about the Neonatology Nursing course
author Beretta, Maria Isabel Ruiz
author_facet Beretta, Maria Isabel Ruiz
Mascarenhas, Silvia Helena Zem
Dupas, Giselle
author_role author
author2 Mascarenhas, Silvia Helena Zem
Dupas, Giselle
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Beretta, Maria Isabel Ruiz
Mascarenhas, Silvia Helena Zem
Dupas, Giselle
dc.subject.por.fl_str_mv Nursing education
Neonatology
Newborn
Students nursing
Education
Nursing
Educacíon en enfermería
Neonatología
Recién-nacido
Estudiantes de enfermería
Educación en Enfermería
Educação em enfermagem
Neonatologia
Recém-nascido
Estudantes de enfermagem
Educação em Enfermagem
topic Nursing education
Neonatology
Newborn
Students nursing
Education
Nursing
Educacíon en enfermería
Neonatología
Recién-nacido
Estudiantes de enfermería
Educación en Enfermería
Educação em enfermagem
Neonatologia
Recém-nascido
Estudantes de enfermagem
Educação em Enfermagem
description The aim of this study was the chek the student’s expectations about the newborn-babies concepts, the course of Neontology Nursing, and their concepts of newborn baby family. This is an exploratory-descriptive study developed with 33 undergraduate students from São Carlos Federal University(UFSCar) Nursing Course during the second semester of 2007. The results showed that the student’s expectations about the Neonatology Nursing Course are of apprehension when they visualised the newborn fragility and their difficulties with the handling of care measures. In this sense, the professor appears like a professional who can contribute in order to reduce or to make the difficulties disappear. The family was also considered to have an important role in the newborn baby attention.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-05-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621
10.5216/ree.v10.46621
url https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621
identifier_str_mv 10.5216/ree.v10.46621
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621/22887
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 10 No. 3 (2008)
Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 10 n. 3 (2008)
1518-1944
reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Revista Eletrônica de Enfermagem
collection Revista Eletrônica de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ree.fen@ufg.br
_version_ 1797049170445467648