Students expectations about the Neonatology Nursing course
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621 |
Resumo: | The aim of this study was the chek the student’s expectations about the newborn-babies concepts, the course of Neontology Nursing, and their concepts of newborn baby family. This is an exploratory-descriptive study developed with 33 undergraduate students from São Carlos Federal University(UFSCar) Nursing Course during the second semester of 2007. The results showed that the student’s expectations about the Neonatology Nursing Course are of apprehension when they visualised the newborn fragility and their difficulties with the handling of care measures. In this sense, the professor appears like a professional who can contribute in order to reduce or to make the difficulties disappear. The family was also considered to have an important role in the newborn baby attention. |
id |
UFG-13_a6bdb037e8caab8ddde1209650042cea |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/46621 |
network_acronym_str |
UFG-13 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Students expectations about the Neonatology Nursing courseExpectativas de los alumnos del curso de graduación en enfermería cuanto a la disciplina de Enfermería NeonatológicaExpectativas dos alunos do curso de enfermagem acerca da disciplina de Enfermagem NeonatológicaNursing educationNeonatologyNewbornStudents nursingEducationNursingEducacíon en enfermeríaNeonatologíaRecién-nacidoEstudiantes de enfermeríaEducación en EnfermeríaEducação em enfermagemNeonatologiaRecém-nascidoEstudantes de enfermagemEducação em EnfermagemThe aim of this study was the chek the student’s expectations about the newborn-babies concepts, the course of Neontology Nursing, and their concepts of newborn baby family. This is an exploratory-descriptive study developed with 33 undergraduate students from São Carlos Federal University(UFSCar) Nursing Course during the second semester of 2007. The results showed that the student’s expectations about the Neonatology Nursing Course are of apprehension when they visualised the newborn fragility and their difficulties with the handling of care measures. In this sense, the professor appears like a professional who can contribute in order to reduce or to make the difficulties disappear. The family was also considered to have an important role in the newborn baby attention.Este estudio tuvo como objetivos verificar las expectativas de los alumnos cuanto a: concepciones sobre el Recién-Nacido(RN), lo que esperavam de la disciplina de Enfermería Neonatológica y la visión que tenían de la familia del RN. Se trata de un estudio exploratorio-descriptivo que fue desarrollado con 33 alumnos del Curso de Graduación en Enfermería de la Universidad Federal de São Carlos (UFSCar), en el segundo semestre de 2007. Los resultados mostraron que las expectativas de los alumnos cuanto a la disciplina de Enfermería Neonatológica, son de aprensión cuando eses visualizan la fragilidad del RN y las dificuldades en el manejo de los cuidados. En esto sentido, la figura del maestro surge como la de un profesional que puede contribuir para que las dificuldades minimicen o mismo desaparezcan. La familia también fue apuntada como teniendo papel fundamental en la atención al RN.Este estudo teve como objetivos verificar as expectativas dos alunos quanto a: concepções sobre o Recém-nascido (RN), o que esperavam da disciplina de Enfermagem Neonatológica e, a visão que tinham da família do RN. Trata-se de um estudo exploratório-descritivo que foi desenvolvido com 33 alunos do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), no segundo semestre de 2007. Os resultados mostraram que as expectativas dos alunos, quanto à disciplina de Enfermagem Neonatológica, são de apreensão quando esses visualizam a fragilidade do RN e as dificuldades no manejo dos cuidados. Neste sentido, a figura do professor surge como a de um profissional que pode contribuir para que as dificuldades minimizem ou mesmo desapareçam. Também foi apontada a família como tendo um papel fundamental no atendimento ao RN.Faculdade de Enfermagem da UFG2017-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/4662110.5216/ree.v10.46621Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 10 No. 3 (2008)Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 10 n. 3 (2008)1518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621/22887Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessBeretta, Maria Isabel RuizMascarenhas, Silvia Helena ZemDupas, Giselle2020-08-11T00:28:58Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/46621Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2020-08-11T00:28:58Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Students expectations about the Neonatology Nursing course Expectativas de los alumnos del curso de graduación en enfermería cuanto a la disciplina de Enfermería Neonatológica Expectativas dos alunos do curso de enfermagem acerca da disciplina de Enfermagem Neonatológica |
title |
Students expectations about the Neonatology Nursing course |
spellingShingle |
Students expectations about the Neonatology Nursing course Beretta, Maria Isabel Ruiz Nursing education Neonatology Newborn Students nursing Education Nursing Educacíon en enfermería Neonatología Recién-nacido Estudiantes de enfermería Educación en Enfermería Educação em enfermagem Neonatologia Recém-nascido Estudantes de enfermagem Educação em Enfermagem |
title_short |
Students expectations about the Neonatology Nursing course |
title_full |
Students expectations about the Neonatology Nursing course |
title_fullStr |
Students expectations about the Neonatology Nursing course |
title_full_unstemmed |
Students expectations about the Neonatology Nursing course |
title_sort |
Students expectations about the Neonatology Nursing course |
author |
Beretta, Maria Isabel Ruiz |
author_facet |
Beretta, Maria Isabel Ruiz Mascarenhas, Silvia Helena Zem Dupas, Giselle |
author_role |
author |
author2 |
Mascarenhas, Silvia Helena Zem Dupas, Giselle |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Beretta, Maria Isabel Ruiz Mascarenhas, Silvia Helena Zem Dupas, Giselle |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nursing education Neonatology Newborn Students nursing Education Nursing Educacíon en enfermería Neonatología Recién-nacido Estudiantes de enfermería Educación en Enfermería Educação em enfermagem Neonatologia Recém-nascido Estudantes de enfermagem Educação em Enfermagem |
topic |
Nursing education Neonatology Newborn Students nursing Education Nursing Educacíon en enfermería Neonatología Recién-nacido Estudiantes de enfermería Educación en Enfermería Educação em enfermagem Neonatologia Recém-nascido Estudantes de enfermagem Educação em Enfermagem |
description |
The aim of this study was the chek the student’s expectations about the newborn-babies concepts, the course of Neontology Nursing, and their concepts of newborn baby family. This is an exploratory-descriptive study developed with 33 undergraduate students from São Carlos Federal University(UFSCar) Nursing Course during the second semester of 2007. The results showed that the student’s expectations about the Neonatology Nursing Course are of apprehension when they visualised the newborn fragility and their difficulties with the handling of care measures. In this sense, the professor appears like a professional who can contribute in order to reduce or to make the difficulties disappear. The family was also considered to have an important role in the newborn baby attention. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-05-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621 10.5216/ree.v10.46621 |
url |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621 |
identifier_str_mv |
10.5216/ree.v10.46621 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/46621/22887 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 10 No. 3 (2008) Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 10 n. 3 (2008) 1518-1944 reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
collection |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ree.fen@ufg.br |
_version_ |
1797049170445467648 |