O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/760 |
Resumo: | ABSTRACT: Out of the analyses of data collected from an interinstitutional research, discusses possible ways of participation and suggests strategies to get teachers, students and professionals from the practical field involved in the construction and/or revitalization of a Political Pedagogical Project (PPP). Presents the proposal of a method, supported in Habermas’ Communicative Action Theory, for the coordination of a collective work and analyzes the possibilities evidenced by it’s use during the construction of the PPP of each institution that participated in the research. KEYWORDS: participation, political pedagogical project, communicative action, collective work. |
id |
UFG-13_e7223fe64d3a5e9947ba9a59dfe11d56 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/760 |
network_acronym_str |
UFG-13 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de EnfermagemProjeto Político PedagógicoAção ComunicativaTrabalho ColetivoABSTRACT: Out of the analyses of data collected from an interinstitutional research, discusses possible ways of participation and suggests strategies to get teachers, students and professionals from the practical field involved in the construction and/or revitalization of a Political Pedagogical Project (PPP). Presents the proposal of a method, supported in Habermas’ Communicative Action Theory, for the coordination of a collective work and analyzes the possibilities evidenced by it’s use during the construction of the PPP of each institution that participated in the research. KEYWORDS: participation, political pedagogical project, communicative action, collective work. A partir da análise dos dados de uma pesquisa interinstitucional, discute tipos possíveis de participação e sugere estratégias para envolver docentes, alunos e profissionais dos campos de prática no trabalho de construção e/ou revitalização de um Projeto Político Pedagógico (PPP). Apresenta a proposta de um método, apoiado na Teoria da Ação Comunicativa de Habermas, para coordenação de um trabalho coletivo e analisa as possibilidades evidenciadas pela sua utilização durante a construção dos PPP de cada instituição participante da pesquisa. Faculdade de Enfermagem da UFG2006-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/76010.5216/ree.v4i2.760Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 4 No. 2 (2002); 760Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 4 n. 2 (2002); 7601518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/760/832https://revistas.ufg.br/fen/article/view/760/833Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSaupe, RositaCestari, Maria Elisabeth2024-02-15T13:58:25Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/760Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2024-02-15T13:58:25Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem |
title |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem |
spellingShingle |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem Saupe, Rosita Projeto Político Pedagógico Ação Comunicativa Trabalho Coletivo |
title_short |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem |
title_full |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem |
title_fullStr |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem |
title_full_unstemmed |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem |
title_sort |
O trabalho coletivo na construção do Projeto Político Pedagógico dos cursos de Enfermagem |
author |
Saupe, Rosita |
author_facet |
Saupe, Rosita Cestari, Maria Elisabeth |
author_role |
author |
author2 |
Cestari, Maria Elisabeth |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Saupe, Rosita Cestari, Maria Elisabeth |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Projeto Político Pedagógico Ação Comunicativa Trabalho Coletivo |
topic |
Projeto Político Pedagógico Ação Comunicativa Trabalho Coletivo |
description |
ABSTRACT: Out of the analyses of data collected from an interinstitutional research, discusses possible ways of participation and suggests strategies to get teachers, students and professionals from the practical field involved in the construction and/or revitalization of a Political Pedagogical Project (PPP). Presents the proposal of a method, supported in Habermas’ Communicative Action Theory, for the coordination of a collective work and analyzes the possibilities evidenced by it’s use during the construction of the PPP of each institution that participated in the research. KEYWORDS: participation, political pedagogical project, communicative action, collective work. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/760 10.5216/ree.v4i2.760 |
url |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/760 |
identifier_str_mv |
10.5216/ree.v4i2.760 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/760/832 https://revistas.ufg.br/fen/article/view/760/833 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 4 No. 2 (2002); 760 Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 4 n. 2 (2002); 760 1518-1944 reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
collection |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ree.fen@ufg.br |
_version_ |
1797049163202953216 |