Um estudo sobre construções dos Números Reais
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Data de Publicação: | 2015 |
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Resumo: | The main objective of this paper is to present the subtle passage of rational numbers to the real numbers, using a construction via Dedekind cuts and other by Cauchy sequences .We present a construction of rational numbers by equivalence classes, so that the reader has a foundation that serves as a support for a good understanding of proposed constructions of real numbers . We use the axiomatic method for buildings that are made on real numbers, in order to show the existence of an orderly and complete field and characterize it. It is also discussed, and a more synthesized form, the real numbers and its application to elementary and high school students. |
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Carvalho, Marcos Leandro MendesCarvalho, Marcos Leandro MendesVasconcelos, José Éder Salvador deLemes, Max Valériohttp://lattes.cnpq.br/3212112397941980Queiroz, Fabiana Moura de2015-05-19T18:18:56Z2015-03-06QUEIROZ, F. M. Um estudo sobre construções dos Números Reais. 2015. 114 f. Dissertação (Mestrado em Matemática) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2015.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/4555ark:/38995/001300000515gThe main objective of this paper is to present the subtle passage of rational numbers to the real numbers, using a construction via Dedekind cuts and other by Cauchy sequences .We present a construction of rational numbers by equivalence classes, so that the reader has a foundation that serves as a support for a good understanding of proposed constructions of real numbers . We use the axiomatic method for buildings that are made on real numbers, in order to show the existence of an orderly and complete field and characterize it. It is also discussed, and a more synthesized form, the real numbers and its application to elementary and high school students.O objetivo central deste trabalho é apresentar a sutil passagem dos números racionais aos números reais, utilizando uma construção via Cortes de Dedekind e outra por sequências de Cauchy. Apresenta-se uma construção dos números racionais por classes de equivalência, para que o leitor tenha um alicerce que sirva de apoio para um bom entendimento das construções propostas dos números reais. Utiliza-se o método axiomático para as construções que são feitas sobre números reais, com o intuito de mostrar a existência de um corpo ordenado e completo e caracterizá-lo. Discute-se ainda, e de uma forma mais sintetizada, os números reais e a sua aplicação com alunos de ensino fundamental e médio.Submitted by Erika Demachki (erikademachki@gmail.com) on 2015-05-19T18:16:57Z No. of bitstreams: 2 Dissertação - Fabiana Moura de Queiroz - 2015.pdf: 3272912 bytes, checksum: bb75fba8c8a71a93692d37b8aa3ba9c2 (MD5) license_rdf: 23148 bytes, checksum: 9da0b6dfac957114c6a7714714b86306 (MD5)Approved for entry into archive by Erika Demachki (erikademachki@gmail.com) on 2015-05-19T18:18:56Z (GMT) No. of bitstreams: 2 Dissertação - Fabiana Moura de Queiroz - 2015.pdf: 3272912 bytes, checksum: bb75fba8c8a71a93692d37b8aa3ba9c2 (MD5) license_rdf: 23148 bytes, checksum: 9da0b6dfac957114c6a7714714b86306 (MD5)Made available in DSpace on 2015-05-19T18:18:56Z (GMT). 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