A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFG |
dARK ID: | ark:/38995/001300000dxv0 |
Texto Completo: | http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814 |
Resumo: | The insertion of images in the most diverse fields of society has intensified and the educational plan has been a clear source of knowledge, exactly, and potential subjectivities of exploder they provide. As educator (as) the search for improved processes of learning is required of us growing commitment to training and hence to the research in this direction and this work will comply with that role because it was through a deepening of the relationship between images and the subjectivities that they raised as a key to the production of knowledge is that this was necessary for me. Thus, the quest for understanding the educational potential of images and more specifically the moving image in education is the focus of this work in order, to see if the images of the film The Sword was the law raise in teachers visuality of practice teaching, or what would be perceptive of the contributions of each subjective universe (a) one (s) with respect to the visuality of practice teaching in the film |
id |
UFG-2_c4e8cc41385b6e7f7e3fbecdfe0ca831 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.bc.ufg.br:tde/2814 |
network_acronym_str |
UFG-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFG |
repository_id_str |
|
spelling |
GUIMARÃES, Leda Maria de Barroshttp://lattes.cnpq.br/1491866271915819http://lattes.cnpq.br/5685855104015029MELO, Raquel Mendes de2014-07-29T16:27:57Z2009-10-282008-12-17MELO, Raquel Mendes de. The Espada was the law: visual educational praxis. 2008. 100 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814ark:/38995/001300000dxv0The insertion of images in the most diverse fields of society has intensified and the educational plan has been a clear source of knowledge, exactly, and potential subjectivities of exploder they provide. As educator (as) the search for improved processes of learning is required of us growing commitment to training and hence to the research in this direction and this work will comply with that role because it was through a deepening of the relationship between images and the subjectivities that they raised as a key to the production of knowledge is that this was necessary for me. Thus, the quest for understanding the educational potential of images and more specifically the moving image in education is the focus of this work in order, to see if the images of the film The Sword was the law raise in teachers visuality of practice teaching, or what would be perceptive of the contributions of each subjective universe (a) one (s) with respect to the visuality of practice teaching in the filmA inserção das imagens nos mais diversos campos da sociedade tem se intensificado e no plano educacional tem se mostrado fonte inequívoca de conhecimento, exatamente, pelo potencial deflagrador de subjetividades que elas propiciam. Como educador(as) a busca pela melhoria dos processos de aprendizagens tem exigido de nós cada vez mais o compromisso com a formação e, consequentemente, com a pesquisa e neste sentido este trabalho vem cumprir com esse papel pois, foi através de um aprofundamento sobre as relações entre as imagens e as subjetividades por elas levantadas como elemento chave para a produção de conhecimento é que este se fez necessário para mim. Assim, a busca pela compreensão do potencial educativo das imagens e mais especificamente das imagens em movimento na educação é o foco deste trabalho no intuito, de perceber se as imagens do filme A Espada era a lei suscitariam nos professores visualidades da práxis pedagógica, ou quais seriam as contribuições perceptivas do universo subjetivo de cada um(a) delas (es) com relação às visualidades da práxis pedagógica presentes no filmeMade available in DSpace on 2014-07-29T16:27:57Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Raquel Espada era a lei visualidades.pdf: 1738540 bytes, checksum: 5084332c08cc5a49e84c6eba08a24b83 (MD5) Previous issue date: 2008-12-17application/pdfhttp://repositorio.bc.ufg.br/TEDE/retrieve/5745/Raquel%20%20%20Espada%20era%20a%20lei%20visualidades.pdf.jpgporUniversidade Federal de GoiásMestrado em Cultura VisualUFGBRProcessos e Sistemas Visuais, Educação e VisualidadeCultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagensvisual culture - education - images - visual - practice teachingCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTESA espada era a lei :visualidades da práxis pedagógicaThe Espada was the law: visual educational praxisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFGinstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGORIGINALRaquel Espada era a lei visualidades.pdfapplication/pdf1738540http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5b07397f-a960-4d94-b626-21e6ba9f370d/download5084332c08cc5a49e84c6eba08a24b83MD51THUMBNAILRaquel Espada era a lei visualidades.pdf.jpgRaquel Espada era a lei visualidades.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2104http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/63de50b4-8e74-4a6a-af69-1efca73fd883/downloadc4715912a635b5fbde63d2a9b070733fMD52tde/28142014-07-30 03:23:31.708open.accessoai:repositorio.bc.ufg.br:tde/2814http://repositorio.bc.ufg.br/tedeRepositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.bc.ufg.br/oai/requesttasesdissertacoes.bc@ufg.bropendoar:2014-07-30T06:23:31Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The Espada was the law: visual educational praxis |
title |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica |
spellingShingle |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica MELO, Raquel Mendes de Cultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagens visual culture - education - images - visual - practice teaching CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES |
title_short |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica |
title_full |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica |
title_fullStr |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica |
title_full_unstemmed |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica |
title_sort |
A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica |
author |
MELO, Raquel Mendes de |
author_facet |
MELO, Raquel Mendes de |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
GUIMARÃES, Leda Maria de Barros |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/1491866271915819 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/5685855104015029 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
MELO, Raquel Mendes de |
contributor_str_mv |
GUIMARÃES, Leda Maria de Barros |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagens |
topic |
Cultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagens visual culture - education - images - visual - practice teaching CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
visual culture - education - images - visual - practice teaching |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES |
description |
The insertion of images in the most diverse fields of society has intensified and the educational plan has been a clear source of knowledge, exactly, and potential subjectivities of exploder they provide. As educator (as) the search for improved processes of learning is required of us growing commitment to training and hence to the research in this direction and this work will comply with that role because it was through a deepening of the relationship between images and the subjectivities that they raised as a key to the production of knowledge is that this was necessary for me. Thus, the quest for understanding the educational potential of images and more specifically the moving image in education is the focus of this work in order, to see if the images of the film The Sword was the law raise in teachers visuality of practice teaching, or what would be perceptive of the contributions of each subjective universe (a) one (s) with respect to the visuality of practice teaching in the film |
publishDate |
2008 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2008-12-17 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-10-28 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2014-07-29T16:27:57Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
MELO, Raquel Mendes de. The Espada was the law: visual educational praxis. 2008. 100 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814 |
dc.identifier.dark.fl_str_mv |
ark:/38995/001300000dxv0 |
identifier_str_mv |
MELO, Raquel Mendes de. The Espada was the law: visual educational praxis. 2008. 100 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008. ark:/38995/001300000dxv0 |
url |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Mestrado em Cultura Visual |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFG |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFG instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFG |
collection |
Repositório Institucional da UFG |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5b07397f-a960-4d94-b626-21e6ba9f370d/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/63de50b4-8e74-4a6a-af69-1efca73fd883/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
5084332c08cc5a49e84c6eba08a24b83 c4715912a635b5fbde63d2a9b070733f |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
tasesdissertacoes.bc@ufg.br |
_version_ |
1815172648021262336 |