A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: MELO, Raquel Mendes de
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFG
Texto Completo: http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814
Resumo: The insertion of images in the most diverse fields of society has intensified and the educational plan has been a clear source of knowledge, exactly, and potential subjectivities of exploder they provide. As educator (as) the search for improved processes of learning is required of us growing commitment to training and hence to the research in this direction and this work will comply with that role because it was through a deepening of the relationship between images and the subjectivities that they raised as a key to the production of knowledge is that this was necessary for me. Thus, the quest for understanding the educational potential of images and more specifically the moving image in education is the focus of this work in order, to see if the images of the film The Sword was the law raise in teachers visuality of practice teaching, or what would be perceptive of the contributions of each subjective universe (a) one (s) with respect to the visuality of practice teaching in the film
id UFG-2_c4e8cc41385b6e7f7e3fbecdfe0ca831
oai_identifier_str oai:repositorio.bc.ufg.br:tde/2814
network_acronym_str UFG-2
network_name_str Repositório Institucional da UFG
repository_id_str
spelling GUIMARÃES, Leda Maria de Barroshttp://lattes.cnpq.br/1491866271915819http://lattes.cnpq.br/5685855104015029MELO, Raquel Mendes de2014-07-29T16:27:57Z2009-10-282008-12-17MELO, Raquel Mendes de. The Espada was the law: visual educational praxis. 2008. 100 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814ark:/38995/001300000f263The insertion of images in the most diverse fields of society has intensified and the educational plan has been a clear source of knowledge, exactly, and potential subjectivities of exploder they provide. As educator (as) the search for improved processes of learning is required of us growing commitment to training and hence to the research in this direction and this work will comply with that role because it was through a deepening of the relationship between images and the subjectivities that they raised as a key to the production of knowledge is that this was necessary for me. Thus, the quest for understanding the educational potential of images and more specifically the moving image in education is the focus of this work in order, to see if the images of the film The Sword was the law raise in teachers visuality of practice teaching, or what would be perceptive of the contributions of each subjective universe (a) one (s) with respect to the visuality of practice teaching in the filmA inserção das imagens nos mais diversos campos da sociedade tem se intensificado e no plano educacional tem se mostrado fonte inequívoca de conhecimento, exatamente, pelo potencial deflagrador de subjetividades que elas propiciam. Como educador(as) a busca pela melhoria dos processos de aprendizagens tem exigido de nós cada vez mais o compromisso com a formação e, consequentemente, com a pesquisa e neste sentido este trabalho vem cumprir com esse papel pois, foi através de um aprofundamento sobre as relações entre as imagens e as subjetividades por elas levantadas como elemento chave para a produção de conhecimento é que este se fez necessário para mim. Assim, a busca pela compreensão do potencial educativo das imagens e mais especificamente das imagens em movimento na educação é o foco deste trabalho no intuito, de perceber se as imagens do filme A Espada era a lei suscitariam nos professores visualidades da práxis pedagógica, ou quais seriam as contribuições perceptivas do universo subjetivo de cada um(a) delas (es) com relação às visualidades da práxis pedagógica presentes no filmeMade available in DSpace on 2014-07-29T16:27:57Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Raquel Espada era a lei visualidades.pdf: 1738540 bytes, checksum: 5084332c08cc5a49e84c6eba08a24b83 (MD5) Previous issue date: 2008-12-17application/pdfhttp://repositorio.bc.ufg.br/TEDE/retrieve/5745/Raquel%20%20%20Espada%20era%20a%20lei%20visualidades.pdf.jpgporUniversidade Federal de GoiásMestrado em Cultura VisualUFGBRProcessos e Sistemas Visuais, Educação e VisualidadeCultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagensvisual culture - education - images - visual - practice teachingCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTESA espada era a lei :visualidades da práxis pedagógicaThe Espada was the law: visual educational praxisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFGinstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGORIGINALRaquel Espada era a lei visualidades.pdfapplication/pdf1738540http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5b07397f-a960-4d94-b626-21e6ba9f370d/download5084332c08cc5a49e84c6eba08a24b83MD51THUMBNAILRaquel Espada era a lei visualidades.pdf.jpgRaquel Espada era a lei visualidades.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2104http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/63de50b4-8e74-4a6a-af69-1efca73fd883/downloadc4715912a635b5fbde63d2a9b070733fMD52tde/28142014-07-30 03:23:31.708open.accessoai:repositorio.bc.ufg.br:tde/2814http://repositorio.bc.ufg.br/tedeRepositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.bc.ufg.br/oai/requesttasesdissertacoes.bc@ufg.bropendoar:2014-07-30T06:23:31Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.por.fl_str_mv A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv The Espada was the law: visual educational praxis
title A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
spellingShingle A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
MELO, Raquel Mendes de
Cultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagens
visual culture - education - images - visual - practice teaching
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES
title_short A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
title_full A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
title_fullStr A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
title_full_unstemmed A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
title_sort A espada era a lei :visualidades da práxis pedagógica
author MELO, Raquel Mendes de
author_facet MELO, Raquel Mendes de
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv GUIMARÃES, Leda Maria de Barros
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/1491866271915819
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/5685855104015029
dc.contributor.author.fl_str_mv MELO, Raquel Mendes de
contributor_str_mv GUIMARÃES, Leda Maria de Barros
dc.subject.por.fl_str_mv Cultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagens
topic Cultura Visual Educação - Visualidades Práxis Imagens
visual culture - education - images - visual - practice teaching
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES
dc.subject.eng.fl_str_mv visual culture - education - images - visual - practice teaching
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES
description The insertion of images in the most diverse fields of society has intensified and the educational plan has been a clear source of knowledge, exactly, and potential subjectivities of exploder they provide. As educator (as) the search for improved processes of learning is required of us growing commitment to training and hence to the research in this direction and this work will comply with that role because it was through a deepening of the relationship between images and the subjectivities that they raised as a key to the production of knowledge is that this was necessary for me. Thus, the quest for understanding the educational potential of images and more specifically the moving image in education is the focus of this work in order, to see if the images of the film The Sword was the law raise in teachers visuality of practice teaching, or what would be perceptive of the contributions of each subjective universe (a) one (s) with respect to the visuality of practice teaching in the film
publishDate 2008
dc.date.issued.fl_str_mv 2008-12-17
dc.date.available.fl_str_mv 2009-10-28
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2014-07-29T16:27:57Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv MELO, Raquel Mendes de. The Espada was the law: visual educational praxis. 2008. 100 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/38995/001300000f263
identifier_str_mv MELO, Raquel Mendes de. The Espada was the law: visual educational praxis. 2008. 100 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008.
ark:/38995/001300000f263
url http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2814
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.publisher.program.fl_str_mv Mestrado em Cultura Visual
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFG
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFG
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Repositório Institucional da UFG
collection Repositório Institucional da UFG
bitstream.url.fl_str_mv http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5b07397f-a960-4d94-b626-21e6ba9f370d/download
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/63de50b4-8e74-4a6a-af69-1efca73fd883/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 5084332c08cc5a49e84c6eba08a24b83
c4715912a635b5fbde63d2a9b070733f
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv tasesdissertacoes.bc@ufg.br
_version_ 1811721529641140224