ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Valle, Lílian do
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Bohadana, Estrella
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725
Resumo: A recurring theme in on-line distance education studies is that one of the greatest virtues of this new modality in the ?eld of education is its capacity to introduce “activity” where “passivity” had always reigned. The logic of this view is relatively simplistic: “traditional” teaching is necessarily associated with a ?awed treatment of students, reduced to a total lack of initiative in all circumstances. But what do these two terms activity and passivity mean, thus contrasted as if the presence of one necessarily implied the absence of the other? What does this anthropological model, implicitly endorsed by the most varied discourses on online distance education, correspond to?
id UFG-3_5f4610939591543716b2efaf07ba3ffb
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/20725
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITYA EAD ONLINE E O MITO DA PASSIVIDADEEad on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa.A recurring theme in on-line distance education studies is that one of the greatest virtues of this new modality in the ?eld of education is its capacity to introduce “activity” where “passivity” had always reigned. The logic of this view is relatively simplistic: “traditional” teaching is necessarily associated with a ?awed treatment of students, reduced to a total lack of initiative in all circumstances. But what do these two terms activity and passivity mean, thus contrasted as if the presence of one necessarily implied the absence of the other? What does this anthropological model, implicitly endorsed by the most varied discourses on online distance education, correspond to?Um discurso bastante recorrente nos textos sobre a Ead on-line defende que uma das grandes virtudes da nova modalidade seria sua capacidade de introduzir a “atividade” ali onde sempre reinou a “passividade” na educação. A lógica então desenvolvida é relativamente simplória: ao “ensino tradicional” estaria necessariamente associado um vicioso tratamento do aluno, reduzido, em cada circunstância, à ausência de toda e qualquer iniciativa. Mas que poderia signi?car, para o humano, essas duas expressões, atividade e passividade, assim contrapostas – como se a presença de uma necessariamente implicasse a ausência de outra? Ao que corresponde esse modelo antropológico, implicitamente avalizado pelos mais diferentes discursos sobre a EAD on-line?Faculdade de Educação (UFG)2012-10-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/2072510.5216/ia.v37i2.20725Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 255-266Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-266Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-2661981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725/12423Valle, Lílian doBohadana, Estrellainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:44:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/20725Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:32.225415Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
A EAD ONLINE E O MITO DA PASSIVIDADE
title ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
spellingShingle ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
Valle, Lílian do
Ead on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa.
title_short ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
title_full ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
title_fullStr ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
title_full_unstemmed ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
title_sort ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
author Valle, Lílian do
author_facet Valle, Lílian do
Bohadana, Estrella
author_role author
author2 Bohadana, Estrella
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Valle, Lílian do
Bohadana, Estrella
dc.subject.por.fl_str_mv Ead on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa.
topic Ead on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa.
description A recurring theme in on-line distance education studies is that one of the greatest virtues of this new modality in the ?eld of education is its capacity to introduce “activity” where “passivity” had always reigned. The logic of this view is relatively simplistic: “traditional” teaching is necessarily associated with a ?awed treatment of students, reduced to a total lack of initiative in all circumstances. But what do these two terms activity and passivity mean, thus contrasted as if the presence of one necessarily implied the absence of the other? What does this anthropological model, implicitly endorsed by the most varied discourses on online distance education, correspond to?
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-10-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725
10.5216/ia.v37i2.20725
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725
identifier_str_mv 10.5216/ia.v37i2.20725
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725/12423
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 255-266
Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-266
Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-266
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874762281844736