ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725 |
Resumo: | A recurring theme in on-line distance education studies is that one of the greatest virtues of this new modality in the ?eld of education is its capacity to introduce “activity” where “passivity” had always reigned. The logic of this view is relatively simplistic: “traditional” teaching is necessarily associated with a ?awed treatment of students, reduced to a total lack of initiative in all circumstances. But what do these two terms activity and passivity mean, thus contrasted as if the presence of one necessarily implied the absence of the other? What does this anthropological model, implicitly endorsed by the most varied discourses on online distance education, correspond to? |
id |
UFG-3_5f4610939591543716b2efaf07ba3ffb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/20725 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITYA EAD ONLINE E O MITO DA PASSIVIDADEEad on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa.A recurring theme in on-line distance education studies is that one of the greatest virtues of this new modality in the ?eld of education is its capacity to introduce “activity” where “passivity” had always reigned. The logic of this view is relatively simplistic: “traditional” teaching is necessarily associated with a ?awed treatment of students, reduced to a total lack of initiative in all circumstances. But what do these two terms activity and passivity mean, thus contrasted as if the presence of one necessarily implied the absence of the other? What does this anthropological model, implicitly endorsed by the most varied discourses on online distance education, correspond to?Um discurso bastante recorrente nos textos sobre a Ead on-line defende que uma das grandes virtudes da nova modalidade seria sua capacidade de introduzir a “atividade” ali onde sempre reinou a “passividade” na educação. A lógica então desenvolvida é relativamente simplória: ao “ensino tradicional” estaria necessariamente associado um vicioso tratamento do aluno, reduzido, em cada circunstância, à ausência de toda e qualquer iniciativa. Mas que poderia signi?car, para o humano, essas duas expressões, atividade e passividade, assim contrapostas – como se a presença de uma necessariamente implicasse a ausência de outra? Ao que corresponde esse modelo antropológico, implicitamente avalizado pelos mais diferentes discursos sobre a EAD on-line?Faculdade de Educação (UFG)2012-10-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/2072510.5216/ia.v37i2.20725Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 255-266Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-266Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-2661981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725/12423Valle, Lílian doBohadana, Estrellainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:44:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/20725Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:32.225415Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY A EAD ONLINE E O MITO DA PASSIVIDADE |
title |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY |
spellingShingle |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY Valle, Lílian do Ead on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa. |
title_short |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY |
title_full |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY |
title_fullStr |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY |
title_full_unstemmed |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY |
title_sort |
ONLINE DISTANCE EDUCATION AND THE MYTH OF PASSIVITY |
author |
Valle, Lílian do |
author_facet |
Valle, Lílian do Bohadana, Estrella |
author_role |
author |
author2 |
Bohadana, Estrella |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Valle, Lílian do Bohadana, Estrella |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ead on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa. |
topic |
Ead on-line. Passividade e atividade. Formação humana e iniciativa. |
description |
A recurring theme in on-line distance education studies is that one of the greatest virtues of this new modality in the ?eld of education is its capacity to introduce “activity” where “passivity” had always reigned. The logic of this view is relatively simplistic: “traditional” teaching is necessarily associated with a ?awed treatment of students, reduced to a total lack of initiative in all circumstances. But what do these two terms activity and passivity mean, thus contrasted as if the presence of one necessarily implied the absence of the other? What does this anthropological model, implicitly endorsed by the most varied discourses on online distance education, correspond to? |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-10-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725 10.5216/ia.v37i2.20725 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v37i2.20725 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20725/12423 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 255-266 Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-266 Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 255-266 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874762281844736 |