ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323 |
Resumo: | This study aimed to describe the steps taken to analyze qualitative data in a research in the field of Physical Education in the school using the reference of Bogdan and Biklen (1994) as a possibility to be used in qualitative research. The respective phases of this analysis are: reading and organizing the document, coding and categorization. The paths of each step were described in an objective way, in order to assist the researchers in the process of systematization and execution of the analysis, in the inference of qualitative research from the initial process to its feasibility. |
id |
UFG-4_056836d741e58dfc492978cd3673be8f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/57323 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESSEL ANÁLISIS DE DATOS CUALITATIVOS EN UN ESTUDIO SOBRE EDUCACIÓN FÍSICA ESCOLAR: EL PROCESO DE CODIFICACIÓN Y CATEGORIZACIÓNA análise de dados qualitativos em um estudo sobre educação física escolar: o processo de codificação e categorizaçãoQualitative research; Data analysis; Physical Education.Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física.Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física.This study aimed to describe the steps taken to analyze qualitative data in a research in the field of Physical Education in the school using the reference of Bogdan and Biklen (1994) as a possibility to be used in qualitative research. The respective phases of this analysis are: reading and organizing the document, coding and categorization. The paths of each step were described in an objective way, in order to assist the researchers in the process of systematization and execution of the analysis, in the inference of qualitative research from the initial process to its feasibility.Este estudio tuvo como objetivo describir los pasos recorridos para el análisis de datos cualitativos, en una investigación en el campo de la Educación Física en la escuela haciendo uso del referencial de Bogdan y Biklen (1994) como una posibilidad a ser utilizada en las investigaciones cualitativas. Las fases de este análisis son: lectura y organización del documento, codificación y categorización. Los recorridos de cada etapa fueron descritos de forma objetiva, a fin de auxiliar a los investigadores en el proceso de sistematización y ejecución del análisis, en la inferencia de investigaciones cualitativas desde el proceso inicial hasta su viabilidad.Este estudo teve como objetivo descrever os passos percorridos para a análise de dados qualitativos, em uma pesquisa no campo da Educação Física escolar fazendo uso do referencial de Bogdan e Biklen (1994) como uma possibilidade a ser utilizada nas pesquisas qualitativas. As respectivas fases dessa análise são: leitura e organização do documento, codificação e categorização. Os percursos de cada etapa foram descritos de forma objetiva, a fim de auxiliar os pesquisadores no processo de sistematização e execução da análise, na inferência de pesquisas qualitativas desde o processo inicial até a sua exequibilidade.Universidade Federal de Goiás2020-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5732310.5216/rpp.v23.57323Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)Pensar a Prática; v. 23 (2020)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323/35350Copyright (c) 2020 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessFarias, Alison NascimentoImpolcetto, Fernanda MoretoBenites, Larissa Cerignoni2021-03-05T15:46:31Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/57323Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:30.671610Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS EL ANÁLISIS DE DATOS CUALITATIVOS EN UN ESTUDIO SOBRE EDUCACIÓN FÍSICA ESCOLAR: EL PROCESO DE CODIFICACIÓN Y CATEGORIZACIÓN A análise de dados qualitativos em um estudo sobre educação física escolar: o processo de codificação e categorização |
title |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS |
spellingShingle |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS Farias, Alison Nascimento Qualitative research; Data analysis; Physical Education. Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física. Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física. |
title_short |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS |
title_full |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS |
title_fullStr |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS |
title_full_unstemmed |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS |
title_sort |
ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS |
author |
Farias, Alison Nascimento |
author_facet |
Farias, Alison Nascimento Impolcetto, Fernanda Moreto Benites, Larissa Cerignoni |
author_role |
author |
author2 |
Impolcetto, Fernanda Moreto Benites, Larissa Cerignoni |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Farias, Alison Nascimento Impolcetto, Fernanda Moreto Benites, Larissa Cerignoni |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Qualitative research; Data analysis; Physical Education. Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física. Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física. |
topic |
Qualitative research; Data analysis; Physical Education. Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física. Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física. |
description |
This study aimed to describe the steps taken to analyze qualitative data in a research in the field of Physical Education in the school using the reference of Bogdan and Biklen (1994) as a possibility to be used in qualitative research. The respective phases of this analysis are: reading and organizing the document, coding and categorization. The paths of each step were described in an objective way, in order to assist the researchers in the process of systematization and execution of the analysis, in the inference of qualitative research from the initial process to its feasibility. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323 10.5216/rpp.v23.57323 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v23.57323 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323/35350 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 23 (2020) Pensar a Prática; v. 23 (2020) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874859581308928 |