ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Farias, Alison Nascimento
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Impolcetto, Fernanda Moreto, Benites, Larissa Cerignoni
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323
Resumo: This study aimed to describe the steps taken to analyze qualitative data in a research in the field of Physical Education in the school using the reference of Bogdan and Biklen (1994) as a possibility to be used in qualitative research. The respective phases of this analysis are: reading and organizing the document, coding and categorization. The paths of each step were described in an objective way, in order to assist the researchers in the process of systematization and execution of the analysis, in the inference of qualitative research from the initial process to its feasibility.
id UFG-4_056836d741e58dfc492978cd3673be8f
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/57323
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESSEL ANÁLISIS DE DATOS CUALITATIVOS EN UN ESTUDIO SOBRE EDUCACIÓN FÍSICA ESCOLAR: EL PROCESO DE CODIFICACIÓN Y CATEGORIZACIÓNA análise de dados qualitativos em um estudo sobre educação física escolar: o processo de codificação e categorizaçãoQualitative research; Data analysis; Physical Education.Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física.Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física.This study aimed to describe the steps taken to analyze qualitative data in a research in the field of Physical Education in the school using the reference of Bogdan and Biklen (1994) as a possibility to be used in qualitative research. The respective phases of this analysis are: reading and organizing the document, coding and categorization. The paths of each step were described in an objective way, in order to assist the researchers in the process of systematization and execution of the analysis, in the inference of qualitative research from the initial process to its feasibility.Este estudio tuvo como objetivo describir los pasos recorridos para el análisis de datos cualitativos, en una investigación en el campo de la Educación Física en la escuela haciendo uso del referencial de Bogdan y Biklen (1994) como una posibilidad a ser utilizada en las investigaciones cualitativas. Las fases de este análisis son: lectura y organización del documento, codificación y categorización. Los recorridos de cada etapa fueron descritos de forma objetiva, a fin de auxiliar a los investigadores en el proceso de sistematización y ejecución del análisis, en la inferencia de investigaciones cualitativas desde el proceso inicial hasta su viabilidad.Este estudo teve como objetivo descrever os passos percorridos para a análise de dados qualitativos, em uma pesquisa no campo da Educação Física escolar fazendo uso do referencial de Bogdan e Biklen (1994) como uma possibilidade a ser utilizada nas pesquisas qualitativas. As respectivas fases dessa análise são: leitura e organização do documento, codificação e categorização. Os percursos de cada etapa foram descritos de forma objetiva, a fim de auxiliar os pesquisadores no processo de sistematização e execução da análise, na inferência de pesquisas qualitativas desde o processo inicial até a sua exequibilidade.Universidade Federal de Goiás2020-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5732310.5216/rpp.v23.57323Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)Pensar a Prática; v. 23 (2020)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323/35350Copyright (c) 2020 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessFarias, Alison NascimentoImpolcetto, Fernanda MoretoBenites, Larissa Cerignoni2021-03-05T15:46:31Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/57323Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:30.671610Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
EL ANÁLISIS DE DATOS CUALITATIVOS EN UN ESTUDIO SOBRE EDUCACIÓN FÍSICA ESCOLAR: EL PROCESO DE CODIFICACIÓN Y CATEGORIZACIÓN
A análise de dados qualitativos em um estudo sobre educação física escolar: o processo de codificação e categorização
title ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
spellingShingle ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
Farias, Alison Nascimento
Qualitative research; Data analysis; Physical Education.
Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física.
Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física.
title_short ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
title_full ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
title_fullStr ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
title_full_unstemmed ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
title_sort ANALYSIS OF QUALITATIVE DATA IN A STUDY ABOUT SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE CODING AND CATEGORIZATION PROCESS
author Farias, Alison Nascimento
author_facet Farias, Alison Nascimento
Impolcetto, Fernanda Moreto
Benites, Larissa Cerignoni
author_role author
author2 Impolcetto, Fernanda Moreto
Benites, Larissa Cerignoni
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Farias, Alison Nascimento
Impolcetto, Fernanda Moreto
Benites, Larissa Cerignoni
dc.subject.por.fl_str_mv Qualitative research; Data analysis; Physical Education.
Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física.
Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física.
topic Qualitative research; Data analysis; Physical Education.
Investigación cualitativa; Análisis de datos; Educación Física.
Pesquisa qualitativa; Análise de dados; Educação Física.
description This study aimed to describe the steps taken to analyze qualitative data in a research in the field of Physical Education in the school using the reference of Bogdan and Biklen (1994) as a possibility to be used in qualitative research. The respective phases of this analysis are: reading and organizing the document, coding and categorization. The paths of each step were described in an objective way, in order to assist the researchers in the process of systematization and execution of the analysis, in the inference of qualitative research from the initial process to its feasibility.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323
10.5216/rpp.v23.57323
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v23.57323
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57323/35350
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)
Pensar a Prática; v. 23 (2020)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874859581308928