O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952 |
Resumo: | The COVID-19 pandemic brought changes in people's lives, and the focus of the present study is on the school setting. The aim was verify the impacts of the pandemic for elementary school students. An integrative literature review was carried out, using the descriptors: “education”; "physical education"; "school"; "pandemic"; "COVID-19" in the databases Scielo, BVS and PubMed. It was described the impacts that the pandemic caused on students: decreased physical exercise and lack of structure in the home environment, difficulties in accessing remote classes, greater anxiety and social damage. Interventions by Physical Education professionals and public authorities are recommended to reduce the harmful effects of this period. |
id |
UFG-4_3b454e6fc18c621a0899ae379b8402f8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/66952 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literaturaEducação FísicaEducaçãoPandemiasCOVID-19The COVID-19 pandemic brought changes in people's lives, and the focus of the present study is on the school setting. The aim was verify the impacts of the pandemic for elementary school students. An integrative literature review was carried out, using the descriptors: “education”; "physical education"; "school"; "pandemic"; "COVID-19" in the databases Scielo, BVS and PubMed. It was described the impacts that the pandemic caused on students: decreased physical exercise and lack of structure in the home environment, difficulties in accessing remote classes, greater anxiety and social damage. Interventions by Physical Education professionals and public authorities are recommended to reduce the harmful effects of this period.La pandemia de COVID-19 trajo cambios en la vida de las personas y el presente estudio se centra en el entorno escolar. El objetivo fue verificar los impactos de la pandemia para los estudiantes de primaria. Se realizó una revisión integradora de la literatura, utilizando los descriptores: “educación”; "educación Física"; "colegio"; "pandemia"; “COVID-19” en las bases de datos Scielo, BVS y PubMed. Se describen los impactos que la pandemia provocó en los estudiantes: disminución del ejercicio físico y falta de estructura en el ambiente del hogar, dificultades para acceder a clases remotas, mayor ansiedad y daño social. Se recomiendan las intervenciones de los profesionales de la Educación Física y las autoridades públicas para reducir los efectos nocivos de este período.A pandemia da COVID-19 trouxe alterações na vida das pessoas, e têm-se um enfoque no presente estudo para o âmbito escolar. Objetivou-se verificar quais os impactos da pandemia para alunos de Ensino Fundamental. Realizou-se uma revisão integrativa da literatura, utilizando os descritores: “educação”; “educação física”; “escola”; “pandemia”; “COVID-19” nas bases de dados Scielo, BVS e PubMed. Descreve-se os impactos que a pandemia causou nos alunos: diminuição da prática de exercício físico e falta de estrutura no ambiente domiciliar, dificuldades de acesso às aulas remotas, maior ansiedade e prejuízos sociais. Recomenda-se intervenções dos profissionais de Educação Física e das autoridades públicas para que se reduza os efeitos prejudiciais desse período.Universidade Federal de Goiás2022-02-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6695210.5216/rpp.v25.66952Pensar a Prática; Vol. 25 (2022)Pensar a Prática; v. 25 (2022)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952/38037Copyright (c) 2022 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro da Silva, Isabela Melina Becker da Silva, Andressa2022-03-29T16:39:18Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/66952Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:36.246103Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura |
title |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura |
spellingShingle |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura Ribeiro da Silva, Isabela Educação Física Educação Pandemias COVID-19 |
title_short |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura |
title_full |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura |
title_fullStr |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura |
title_full_unstemmed |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura |
title_sort |
O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura |
author |
Ribeiro da Silva, Isabela |
author_facet |
Ribeiro da Silva, Isabela Melina Becker da Silva, Andressa |
author_role |
author |
author2 |
Melina Becker da Silva, Andressa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro da Silva, Isabela Melina Becker da Silva, Andressa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física Educação Pandemias COVID-19 |
topic |
Educação Física Educação Pandemias COVID-19 |
description |
The COVID-19 pandemic brought changes in people's lives, and the focus of the present study is on the school setting. The aim was verify the impacts of the pandemic for elementary school students. An integrative literature review was carried out, using the descriptors: “education”; "physical education"; "school"; "pandemic"; "COVID-19" in the databases Scielo, BVS and PubMed. It was described the impacts that the pandemic caused on students: decreased physical exercise and lack of structure in the home environment, difficulties in accessing remote classes, greater anxiety and social damage. Interventions by Physical Education professionals and public authorities are recommended to reduce the harmful effects of this period. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952 10.5216/rpp.v25.66952 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v25.66952 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952/38037 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 25 (2022) Pensar a Prática; v. 25 (2022) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874859739643904 |