O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro da Silva, Isabela
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Melina Becker da Silva, Andressa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952
Resumo: The COVID-19 pandemic brought changes in people's lives, and the focus of the present study is on the school setting. The aim was verify the impacts of the pandemic for elementary school students. An integrative literature review was carried out, using the descriptors: “education”; "physical education"; "school"; "pandemic"; "COVID-19" in the databases Scielo, BVS and PubMed. It was described the impacts that the pandemic caused on students: decreased physical exercise and lack of structure in the home environment, difficulties in accessing remote classes, greater anxiety and social damage. Interventions by Physical Education professionals and public authorities are recommended to reduce the harmful effects of this period.
id UFG-4_3b454e6fc18c621a0899ae379b8402f8
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/66952
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literaturaEducação FísicaEducaçãoPandemiasCOVID-19The COVID-19 pandemic brought changes in people's lives, and the focus of the present study is on the school setting. The aim was verify the impacts of the pandemic for elementary school students. An integrative literature review was carried out, using the descriptors: “education”; "physical education"; "school"; "pandemic"; "COVID-19" in the databases Scielo, BVS and PubMed. It was described the impacts that the pandemic caused on students: decreased physical exercise and lack of structure in the home environment, difficulties in accessing remote classes, greater anxiety and social damage. Interventions by Physical Education professionals and public authorities are recommended to reduce the harmful effects of this period.La pandemia de COVID-19 trajo cambios en la vida de las personas y el presente estudio se centra en el entorno escolar. El objetivo fue verificar los impactos de la pandemia para los estudiantes de primaria. Se realizó una revisión integradora de la literatura, utilizando los descriptores: “educación”; "educación Física"; "colegio"; "pandemia"; “COVID-19” en las bases de datos Scielo, BVS y PubMed. Se describen los impactos que la pandemia provocó en los estudiantes: disminución del ejercicio físico y falta de estructura en el ambiente del hogar, dificultades para acceder a clases remotas, mayor ansiedad y daño social. Se recomiendan las intervenciones de los profesionales de la Educación Física y las autoridades públicas para reducir los efectos nocivos de este período.A pandemia da COVID-19 trouxe alterações na vida das pessoas, e têm-se um enfoque no presente estudo para o âmbito escolar. Objetivou-se verificar quais os impactos da pandemia para alunos de Ensino Fundamental. Realizou-se uma revisão integrativa da literatura, utilizando os descritores: “educação”; “educação física”; “escola”; “pandemia”; “COVID-19” nas bases de dados Scielo, BVS e PubMed. Descreve-se os impactos que a pandemia causou nos alunos: diminuição da prática de exercício físico e falta de estrutura no ambiente domiciliar, dificuldades de acesso às aulas remotas, maior ansiedade e prejuízos sociais. Recomenda-se intervenções dos profissionais de Educação Física e das autoridades públicas para que se reduza os efeitos prejudiciais desse período.Universidade Federal de Goiás2022-02-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6695210.5216/rpp.v25.66952Pensar a Prática; Vol. 25 (2022)Pensar a Prática; v. 25 (2022)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952/38037Copyright (c) 2022 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro da Silva, Isabela Melina Becker da Silva, Andressa2022-03-29T16:39:18Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/66952Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:36.246103Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
title O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
spellingShingle O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
Ribeiro da Silva, Isabela
Educação Física
Educação
Pandemias
COVID-19
title_short O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
title_full O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
title_fullStr O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
title_full_unstemmed O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
title_sort O impacto da pandemia Covid-19 na Educação Física escolar : uma revisão integrativa da literatura
author Ribeiro da Silva, Isabela
author_facet Ribeiro da Silva, Isabela
Melina Becker da Silva, Andressa
author_role author
author2 Melina Becker da Silva, Andressa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ribeiro da Silva, Isabela
Melina Becker da Silva, Andressa
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física
Educação
Pandemias
COVID-19
topic Educação Física
Educação
Pandemias
COVID-19
description The COVID-19 pandemic brought changes in people's lives, and the focus of the present study is on the school setting. The aim was verify the impacts of the pandemic for elementary school students. An integrative literature review was carried out, using the descriptors: “education”; "physical education"; "school"; "pandemic"; "COVID-19" in the databases Scielo, BVS and PubMed. It was described the impacts that the pandemic caused on students: decreased physical exercise and lack of structure in the home environment, difficulties in accessing remote classes, greater anxiety and social damage. Interventions by Physical Education professionals and public authorities are recommended to reduce the harmful effects of this period.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-02-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952
10.5216/rpp.v25.66952
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v25.66952
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66952/38037
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 25 (2022)
Pensar a Prática; v. 25 (2022)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874859739643904