THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha, Leandro Oliveira
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Bossle, Fabiano, Molina Neto, Vicente
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/32504
Resumo: This study seeks to understand the relationship between the current public policy of teachers training and the teaching work of the beginner Physical Education teacher. It deals with a critical ethnography carried out in three schools with three beginner teachers of Physical Education. The main instruments used were participant observation, dialogues, interviews and document analysis. We identified that the public policy of teacher training aims to improve teaching in Basic Education and that this goal has not been achieved in the schools surveyed. That is because the relationships established with other teachers, the school leadership team and profession surroundings are more significant and have not contributed to the maintenance of resilience and methodical rigor.
id UFG-4_82ff409d47f358ec6c34360893dc7f7d
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/32504
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHERLA POLÍTICA PÚBLICA DE FORMACIÓN DE PROFESORES EN EL TRABAJO DOCENTE DEL PROFESOR INICIANTE DE EDUCACIÓN FÍSICAA POLÍTICA PÚBLICA DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO TRABALHO DOCENTE DO PROFESSOR INICIANTE DE EDUCAÇÃO FÍSICAPublic policy of teachers training. Beginner teacher. Physical education. Ethnography.Política pública de formación de profesores. Profesor principiante. Educación Física. Etnografía.Política pública de formação de professoresProfessor inicianteEducação FísicaEtnografia.Política pública de formação de professores.This study seeks to understand the relationship between the current public policy of teachers training and the teaching work of the beginner Physical Education teacher. It deals with a critical ethnography carried out in three schools with three beginner teachers of Physical Education. The main instruments used were participant observation, dialogues, interviews and document analysis. We identified that the public policy of teacher training aims to improve teaching in Basic Education and that this goal has not been achieved in the schools surveyed. That is because the relationships established with other teachers, the school leadership team and profession surroundings are more significant and have not contributed to the maintenance of resilience and methodical rigor.Este estudio trata de comprender la relación entre la política pública de formación de profesores vigente y el trabajo docente del profesor principiante de Educación Física. Se trata de una etnografía crítica realizada en tres escuelas, con tres profesores principiantes de Educación Física, cuyos principales instrumentos utilizados fueron: observación participante, diálogos, entrevista y análisis documental. Identificamos que la política pública de formación de profesores pretende mejorar la enseñanza en la Educación Básica y que esa meta no ha sido concretada; eso porque las relaciones establecidas, con otros profesores, dirección y entornos de la profesión, son más significativas y no han contribuido para la manutención de la resiliencia y rigurosidad metódica.Este estudo busca compreender a relação entre a política pública de formação de professores vigente e o trabalho docente do professor iniciante de Educação Física. Trata-se de uma etnografia crítica realizada em três escolas, com três professores iniciantes de Educação Física, cujos principais instrumentos utilizados foram: observação participante, diálogos, entrevista e análise documental. Identificamos que a política pública de formação de professores visa melhorar o ensino na Educação Básica e que essa meta não tem sido concretizada, uma vez que as relações estabelecidas com outros professores, direção e entornos da profissão são mais significativas e não têm contribuído para a manutenção da resiliência e rigorosidade metódica.Universidade Federal de Goiás2015-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresEtnografia Crítica.application/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/3250410.5216/rpp.v18i2.32504Pensar a Prática; Vol. 18 No. 2 (2015)Pensar a Prática; v. 18 n. 2 (2015)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/32504/18793Rocha, Leandro OliveiraBossle, FabianoMolina Neto, Vicenteinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-03-15T13:57:05Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/32504Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:03.088362Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
LA POLÍTICA PÚBLICA DE FORMACIÓN DE PROFESORES EN EL TRABAJO DOCENTE DEL PROFESOR INICIANTE DE EDUCACIÓN FÍSICA
A POLÍTICA PÚBLICA DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO TRABALHO DOCENTE DO PROFESSOR INICIANTE DE EDUCAÇÃO FÍSICA
title THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
spellingShingle THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
Rocha, Leandro Oliveira
Public policy of teachers training. Beginner teacher. Physical education. Ethnography.
Política pública de formación de profesores. Profesor principiante. Educación Física. Etnografía.
Política pública de formação de professores
Professor iniciante
Educação Física
Etnografia.
Política pública de formação de professores.
title_short THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
title_full THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
title_fullStr THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
title_full_unstemmed THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
title_sort THE PUBLIC POLICY OF TEACHERS TRAINING IN THE TEACHING WORK OF THE BEGINNER PHYSICAL EDUCATION TEACHER
author Rocha, Leandro Oliveira
author_facet Rocha, Leandro Oliveira
Bossle, Fabiano
Molina Neto, Vicente
author_role author
author2 Bossle, Fabiano
Molina Neto, Vicente
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha, Leandro Oliveira
Bossle, Fabiano
Molina Neto, Vicente
dc.subject.por.fl_str_mv Public policy of teachers training. Beginner teacher. Physical education. Ethnography.
Política pública de formación de profesores. Profesor principiante. Educación Física. Etnografía.
Política pública de formação de professores
Professor iniciante
Educação Física
Etnografia.
Política pública de formação de professores.
topic Public policy of teachers training. Beginner teacher. Physical education. Ethnography.
Política pública de formación de profesores. Profesor principiante. Educación Física. Etnografía.
Política pública de formação de professores
Professor iniciante
Educação Física
Etnografia.
Política pública de formação de professores.
description This study seeks to understand the relationship between the current public policy of teachers training and the teaching work of the beginner Physical Education teacher. It deals with a critical ethnography carried out in three schools with three beginner teachers of Physical Education. The main instruments used were participant observation, dialogues, interviews and document analysis. We identified that the public policy of teacher training aims to improve teaching in Basic Education and that this goal has not been achieved in the schools surveyed. That is because the relationships established with other teachers, the school leadership team and profession surroundings are more significant and have not contributed to the maintenance of resilience and methodical rigor.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
Etnografia Crítica.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/32504
10.5216/rpp.v18i2.32504
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/32504
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v18i2.32504
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/32504/18793
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 18 No. 2 (2015)
Pensar a Prática; v. 18 n. 2 (2015)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874857911975936