Comparative analysis of statistics for the Degree in Natural Sciences, Physics and Mathematics

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jesus, Marília Alana Costa de
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Araujo, Renato Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
Texto Completo: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/3489
Resumo: The objective of this article was to discuss the training of teachers of natural sciences, physics and mathematics from a quantitative perspective in the current century. The discussion will be introduced with a brief historical review of teacher education and the concept of dropout. Methodologically, it is documentary research with a quantitative approach. The data sources were documents published by the Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira and comprised the period between 2000 and 2019. It was found that there was an increase in dropout rates, indicating that the scope and characteristics of public policies limited its impacts. In addition, the data indicated a progressive worsening in teacher education statistics. It is concluded by stating that public policies aimed at teacher training are necessary, but as long as they are unaccompanied by concrete actions in schools, certainly little (or nothing) will change in the country
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spelling Comparative analysis of statistics for the Degree in Natural Sciences, Physics and MathematicsAnálisis comparativo de estadísticas para el Grado en Ciencias Naturales, Física y MatemáticasAnálise comparativa das estatísticas dos cursos de licenciatura em Ciências Naturais, Física e MatemáticaFormação de Professores de Ciências da NaturezaFormação de Professores de FísicaFormação de Professores de MatemáticaPolíticas Públicas EducacionaisTraining of Natural Science TeachersTraining of Physics TeachersMathematics Teacher TrainingEducational Public PolicyFormación de Profesores de Ciencias NaturalesFormación de Profesores de FísicaFormación de Profesores de MatemáticasPolíticas Públicas EducativasThe objective of this article was to discuss the training of teachers of natural sciences, physics and mathematics from a quantitative perspective in the current century. The discussion will be introduced with a brief historical review of teacher education and the concept of dropout. Methodologically, it is documentary research with a quantitative approach. The data sources were documents published by the Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira and comprised the period between 2000 and 2019. It was found that there was an increase in dropout rates, indicating that the scope and characteristics of public policies limited its impacts. In addition, the data indicated a progressive worsening in teacher education statistics. It is concluded by stating that public policies aimed at teacher training are necessary, but as long as they are unaccompanied by concrete actions in schools, certainly little (or nothing) will change in the countryEl objetivo de este artículo fue discutir la formación de profesores de ciencias naturales, física y matemáticas desde una perspectiva cuantitativa en el siglo actual. La discusión se introducirá con una breve reseña histórica de la formación docente y el concepto de deserción. Metodológicamente, se trata de una investigación documental con enfoque cuantitativo. Las fuentes de datos fueron documentos publicados por el Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira y comprendieron el período entre 2000 y 2019. Se encontró que hubo un aumento en las tasas de deserción, lo que indica que el alcance y las características de las políticas públicas limitaron sus impactos. . Además, los datos indicaron un empeoramiento progresivo en las estadísticas de formación docente. Concluye afirmando que las políticas públicas dirigidas a la formación docente son necesarias, pero mientras no sean acompañadas de acciones concretas en las escuelas, ciertamente poco (o nada) cambiará en el paísO objetivo deste artigo é analisar, comparativamente, a formação inicial de professores de Ciências Naturais, Física e Matemática sob uma óptica quantitativa, no século atual. A discussão será introduzida com uma breve revisão histórica da formação de professores e o conceito da evasão. Metodologicamente, trata-se de uma pesquisa documental com abordagem quantitativa. As fontes de dados foram os documentos publicados pelo Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira (INEP) e compreendeu o período entre 2000 e 2019. Constatou-se que houve um aumento das taxas de evasão, indicando que a abrangência e as características das políticas públicas limitaram seus impactos. Além disso, os dados indicaram uma piora progressiva nas estatísticas de formação de professores. Conclui-se afirmando que as políticas públicas voltadas para a formação de professores são necessárias, mas enquanto elas estiverem desacompanhadas de ações concretas nas escolas, certamente, pouco, ou nada, mudará no paísEditora Cruzeiro do Sul2022-04-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/348910.26843/rencima.v13n2a09Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 13 n. 2 (2022): abr./jun.; 1-192179-426Xreponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/3489/1758https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessJesus, Marília Alana Costa deAraujo, Renato Santos2023-04-22T00:58:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3489Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-22T00:58:42Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false
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