Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
DOI: | 10.5216/rpp.v11i2.3590 |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3590 |
Resumo: | This paper focuses on Physical Education Teaching in public schools. In this qualitative study, we report observations of the teaching spaces in ten schools of the Teresópolis metropolitan area. We found serious limitations in the infrastructural conditions of these schools. The last section discusses these findings emphasizing the relationships between material dimensions and pedagogical practice in physical education. |
id |
UFG-4_a7cc81842209ab6a8c625352a91a8b55 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/3590 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
spelling |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In DiscussionEducación Física E La Cuestión Del Espacio FísicoO ENSINO DA EDUCAÇÃO FÍSICA E O ESPAÇO FÍSICO EM QUESTÃOEducação FísicaEspaço FísicoEscola4.09.00.00-2This paper focuses on Physical Education Teaching in public schools. In this qualitative study, we report observations of the teaching spaces in ten schools of the Teresópolis metropolitan area. We found serious limitations in the infrastructural conditions of these schools. The last section discusses these findings emphasizing the relationships between material dimensions and pedagogical practice in physical education.El objetivo de este articulo es reflexionar sobre la Educación Física en las escuelas publicas, con la intención de analizar las condiciones materiales para la realización de actividades pedagógicas. Se trata de un estudio cualitativo en que fue observado el espacio físico de 10 escuelas en la ciudad de Teresópolis. Encontramos importantes limitaciones en las condiciones de infraestructura en las escuelas observadas. Nosotras indicamos algunas cuestiones relativas a la dimensión material y sus relaciones con la practica pedagógica en las aulas de Educación Física.O objetivo deste artigo é refletir sobre o ensino da educação física nas escolas públicas, com intenção de analisar as condições materiais para a realização de atividades pedagógicas. Trata-se de um estudo qualitativo em que foi observado o espaço físico de 10 escolas na cidade de Teresópolis. Encontramos importantes limitações nas condições de infra-estrutura nas escolas observadas. Nós indicamos algumas questões relativas à dimensão material e suas relações com a prática pedagógica nas aulas de educação física.Universidade Federal de Goiás2008-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"artigo não avaliado por pares"Pesquisa Qualitativatext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/359010.5216/rpp.v11i2.3590Pensar a Prática; Vol. 11 No. 2 (2008); 189 - 196Pensar a Prática; v. 11 n. 2 (2008); 189 - 1961980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/3590/4066https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3590/4098Damazio, Marcia SilvaSilva, Maria Fatima Paivainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:15:08Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/3590Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oaipensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2016-06-20T18:15:08Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion Educación Física E La Cuestión Del Espacio Físico O ENSINO DA EDUCAÇÃO FÍSICA E O ESPAÇO FÍSICO EM QUESTÃO |
title |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion |
spellingShingle |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion Damazio, Marcia Silva Educação Física Espaço Físico Escola 4.09.00.00-2 Damazio, Marcia Silva Educação Física Espaço Físico Escola 4.09.00.00-2 |
title_short |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion |
title_full |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion |
title_fullStr |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion |
title_full_unstemmed |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion |
title_sort |
Physical Education Teaching And Physical Spaces In Discussion |
author |
Damazio, Marcia Silva |
author_facet |
Damazio, Marcia Silva Damazio, Marcia Silva Silva, Maria Fatima Paiva Silva, Maria Fatima Paiva |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Maria Fatima Paiva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Damazio, Marcia Silva Silva, Maria Fatima Paiva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física Espaço Físico Escola 4.09.00.00-2 |
topic |
Educação Física Espaço Físico Escola 4.09.00.00-2 |
description |
This paper focuses on Physical Education Teaching in public schools. In this qualitative study, we report observations of the teaching spaces in ten schools of the Teresópolis metropolitan area. We found serious limitations in the infrastructural conditions of these schools. The last section discusses these findings emphasizing the relationships between material dimensions and pedagogical practice in physical education. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-08-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "artigo não avaliado por pares" Pesquisa Qualitativa |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3590 10.5216/rpp.v11i2.3590 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3590 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v11i2.3590 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3590/4066 https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3590/4098 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 11 No. 2 (2008); 189 - 196 Pensar a Prática; v. 11 n. 2 (2008); 189 - 196 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
pensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1822181572343758848 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.5216/rpp.v11i2.3590 |