DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15089 |
Resumo: | This study investigated the dance and/or rhythmic courses in Physical Education undergraduate schools in Santa Catarina, on students’ perspective. Methodology: A random stratified probabilistic sample with 387 students. Results: The most expressive statistical results are related to the importance of the course (p=0,001), the studied subjects (p=0,047), the course in undergraduate classes (p=0,001), the subject ‘rhythm’ developed in dance and/or rhythmic courses (p=0,019), the use of rhythmic activity in classes (p=0,036), and sport training (p=0,001). Conclusion: The course has a well defined objective of not preparing dancers, but, to prepare teachers to work with PE, in rhythmic and dance, in schools. Keywords: Dance. Physical Activity. Rhythm. |
id |
UFG-4_e9a454982682f33c2f5707ad29ea6051 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/15089 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULADANZA RITIMICA EN LOS CURRÍCULOS DE LOS CURSOS DE EDUCACIÓN FÍSICARITMICA E DANÇA NOS CURRÍCULOS DOS CURSOS DE EDUCAÇÃO FÍSICADançaAtividade FísicaRitmoCurrículoThis study investigated the dance and/or rhythmic courses in Physical Education undergraduate schools in Santa Catarina, on students’ perspective. Methodology: A random stratified probabilistic sample with 387 students. Results: The most expressive statistical results are related to the importance of the course (p=0,001), the studied subjects (p=0,047), the course in undergraduate classes (p=0,001), the subject ‘rhythm’ developed in dance and/or rhythmic courses (p=0,019), the use of rhythmic activity in classes (p=0,036), and sport training (p=0,001). Conclusion: The course has a well defined objective of not preparing dancers, but, to prepare teachers to work with PE, in rhythmic and dance, in schools. Keywords: Dance. Physical Activity. Rhythm.Este estudio investigó la asignatura rítmica y/o la danza en los cursos de la educación física en Santa Catarina en la opinión de los pupilos. Metodología: Muestra del tipo probabilístico aleatorio estratificada con 387 pupilos. Resultados: Los resultados estadísticos significativos son la importancia de la disciplina (p=0,001), los temas abordados (p=0,047), la disciplina en las lecciones de la educación física (p=0,001), el contenido ritmo desarrollado en la disciplina de rítmica y/o danza (p=0,019), el uso de la actividad rítmica en las lecciones de educación física (p=0,036) y el entrenamiento deportivo (p=0,001). Conclusión: La asignatura no tiene lo objetivo de formar a los bailarines, pero, a los profesores capaces de actuar en la educación física de la escuela en rítmica y/o danza. Palabras clave: Danza. Actividad Física. Ritmo.Objetivo: Este estudo investigou a disciplina de rítmica e/ou dança nos cursos de Educação Física em Santa Catarina na percepção dos alunos. Metodologia: Amostra do tipo probabilística estratificada aleatória com 387 alunos. Resultados: Os resultados estatisticamente significante foi em relação à importância da disciplina (p=0,001), dos assuntos abordados (p=0,047), da disciplina nas aulas de Educação Física (p=0,001), o conteúdo ritmo desenvolvido nas disciplinas de rítmica e/ou dança (p=0,019), a utilização de atividade rítmica nas aulas de Educação Física (p=0,036) e no treinamento desportivo (p=0,001). Conclusão: A disciplina tem um objetivo bem definido de não formar bailarinos e sim professores capazes de atuar na Educação Física escolar com rítmica e/ou dança.Universidade Federal de Goiás2012-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresPesquisa Quantitativaapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/1508910.5216/rpp.v15i3.15089Pensar a Prática; Vol. 15 No. 3 (2012)Pensar a Prática; v. 15 n. 3 (2012)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/15089/12069Amorim, Daniela Cristina deGuimarães, Adriana Coutinho de AzevedoSoares, AmandaMachado, Zeniteinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:20:58Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/15089Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:46.419133Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA DANZA RITIMICA EN LOS CURRÍCULOS DE LOS CURSOS DE EDUCACIÓN FÍSICA RITMICA E DANÇA NOS CURRÍCULOS DOS CURSOS DE EDUCAÇÃO FÍSICA |
title |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA |
spellingShingle |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA Amorim, Daniela Cristina de Dança Atividade Física Ritmo Currículo |
title_short |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA |
title_full |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA |
title_fullStr |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA |
title_full_unstemmed |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA |
title_sort |
DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA |
author |
Amorim, Daniela Cristina de |
author_facet |
Amorim, Daniela Cristina de Guimarães, Adriana Coutinho de Azevedo Soares, Amanda Machado, Zenite |
author_role |
author |
author2 |
Guimarães, Adriana Coutinho de Azevedo Soares, Amanda Machado, Zenite |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Amorim, Daniela Cristina de Guimarães, Adriana Coutinho de Azevedo Soares, Amanda Machado, Zenite |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dança Atividade Física Ritmo Currículo |
topic |
Dança Atividade Física Ritmo Currículo |
description |
This study investigated the dance and/or rhythmic courses in Physical Education undergraduate schools in Santa Catarina, on students’ perspective. Methodology: A random stratified probabilistic sample with 387 students. Results: The most expressive statistical results are related to the importance of the course (p=0,001), the studied subjects (p=0,047), the course in undergraduate classes (p=0,001), the subject ‘rhythm’ developed in dance and/or rhythmic courses (p=0,019), the use of rhythmic activity in classes (p=0,036), and sport training (p=0,001). Conclusion: The course has a well defined objective of not preparing dancers, but, to prepare teachers to work with PE, in rhythmic and dance, in schools. Keywords: Dance. Physical Activity. Rhythm. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares Pesquisa Quantitativa |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15089 10.5216/rpp.v15i3.15089 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15089 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v15i3.15089 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15089/12069 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 15 No. 3 (2012) Pensar a Prática; v. 15 n. 3 (2012) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874856683044864 |