THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712 |
Resumo: | Based on the leaders of research groups' modus operandi, this article aims to study the interests behind the publication of manuscripts in scientific journals. As the methodological design, the authors have chosen qualitative research and prosopography as methodological procedures linking semi-structured interviews to the analysis of documents for obtaining information. We considered that the submission of manuscripts to the journals indicates not only the agent's strategies and actions to operate scientifically but above all their political-epistemological interests, elements loaded with intentions and commitment to a determined scientific praxis. |
id |
UFG-4_f1f9b861d7dfed082bb441226f538d61 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/67712 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPSLA PRODUCCIÓN DE PRODUCCIONES PARA REVISTAS CIENTÍFICAS:: MODUS OPERANDI E INTERESES DE LOS GRUPOS DE INVESTIGACIÓNGrupos de pesquisa em educação física escolar e o periodismo científico: o modus operandi e os interesses dos líderes: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPSAcademic-scientific SubfieldPhysical Education in SchoolsResearch GroupsScientific JournalsSubcampo académico-científicoEducación física escolarGrupo de investigaciónRevistas científicasSubcampo acadêmico-científicoEducação Física escolarGrupo de pesquisaPeriódico científicoBased on the leaders of research groups' modus operandi, this article aims to study the interests behind the publication of manuscripts in scientific journals. As the methodological design, the authors have chosen qualitative research and prosopography as methodological procedures linking semi-structured interviews to the analysis of documents for obtaining information. We considered that the submission of manuscripts to the journals indicates not only the agent's strategies and actions to operate scientifically but above all their political-epistemological interests, elements loaded with intentions and commitment to a determined scientific praxis.Este texto tiene como objetivo presentar, a partir del modus operandi de los líderes de los grupos de investigación, los intereses que orientan la difusión de las producciones a las revistas científicas.El diseño metodológico se basa en la investigación cualitativa y presenta la prosopografía como un procedimiento metodológico, vinculado a entrevistas semiestructuradas y análisis de documentos como herramientas para el proceso de obtención de información. Se pudo considerar que la transmisión de la producción a las revistas indica no solo las estrategias y acciones que están organizadas por los agentes para operar científicamente, sino, sobre todo, que los intereses son político-epistemológicos y están impregnados de intencionalidades, por lo tanto, en un compromiso con un decidido a hacer científico.O presente texto tem como objetivo apresentar a partir do modus operandi dos líderes dos grupos de pesquisa, os interesses que orientam a veiculação das produções aos periódicos científicos. O desenho metodológico estrutura-se a partir da pesquisa qualitativa e apresenta a prosopografia como procedimento metodológico, vinculada a entrevistas semiestruturadas e à análise de documentos como ferramentas do processo de obtenção das informações. Foi possível considerar que a veiculação da produção aos periódicos indica não apenas as estratégias e as ações que são organizadas pelos agentes para operarem cientificamente mas, sobretudo, que os interesses são político-epistemológicos e estão encharcados de intencionalidades, portanto, de compromisso com um determinado fazer científico.Universidade Federal de Goiás2021-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6771210.5216/rpp.v24.67712Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712/37224Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessFrasson, JéssicaSchultz Wittizorecki, Elisandro2022-03-10T13:26:54Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/67712Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:36.654847Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS LA PRODUCCIÓN DE PRODUCCIONES PARA REVISTAS CIENTÍFICAS:: MODUS OPERANDI E INTERESES DE LOS GRUPOS DE INVESTIGACIÓN Grupos de pesquisa em educação física escolar e o periodismo científico: o modus operandi e os interesses dos líderes: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS |
title |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS |
spellingShingle |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS Frasson, Jéssica Academic-scientific Subfield Physical Education in Schools Research Groups Scientific Journals Subcampo académico-científico Educación física escolar Grupo de investigación Revistas científicas Subcampo acadêmico-científico Educação Física escolar Grupo de pesquisa Periódico científico |
title_short |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS |
title_full |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS |
title_fullStr |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS |
title_full_unstemmed |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS |
title_sort |
THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS |
author |
Frasson, Jéssica |
author_facet |
Frasson, Jéssica Schultz Wittizorecki, Elisandro |
author_role |
author |
author2 |
Schultz Wittizorecki, Elisandro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Frasson, Jéssica Schultz Wittizorecki, Elisandro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Academic-scientific Subfield Physical Education in Schools Research Groups Scientific Journals Subcampo académico-científico Educación física escolar Grupo de investigación Revistas científicas Subcampo acadêmico-científico Educação Física escolar Grupo de pesquisa Periódico científico |
topic |
Academic-scientific Subfield Physical Education in Schools Research Groups Scientific Journals Subcampo académico-científico Educación física escolar Grupo de investigación Revistas científicas Subcampo acadêmico-científico Educação Física escolar Grupo de pesquisa Periódico científico |
description |
Based on the leaders of research groups' modus operandi, this article aims to study the interests behind the publication of manuscripts in scientific journals. As the methodological design, the authors have chosen qualitative research and prosopography as methodological procedures linking semi-structured interviews to the analysis of documents for obtaining information. We considered that the submission of manuscripts to the journals indicates not only the agent's strategies and actions to operate scientifically but above all their political-epistemological interests, elements loaded with intentions and commitment to a determined scientific praxis. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712 10.5216/rpp.v24.67712 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v24.67712 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712/37224 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 24 (2021) Pensar a Prática; v. 24 (2021) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874860105596928 |