THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Frasson, Jéssica
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Schultz Wittizorecki, Elisandro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712
Resumo: Based on the leaders of research groups' modus operandi, this article aims to study the interests behind the publication of manuscripts in scientific journals. As the methodological design, the authors have chosen qualitative research and prosopography as methodological procedures linking semi-structured interviews to the analysis of documents for obtaining information. We considered that the submission of manuscripts to the journals indicates not only the agent's strategies and actions to operate scientifically but above all their political-epistemological interests, elements loaded with intentions and commitment to a determined scientific praxis.
id UFG-4_f1f9b861d7dfed082bb441226f538d61
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/67712
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPSLA PRODUCCIÓN DE PRODUCCIONES PARA REVISTAS CIENTÍFICAS:: MODUS OPERANDI E INTERESES DE LOS GRUPOS DE INVESTIGACIÓNGrupos de pesquisa em educação física escolar e o periodismo científico: o modus operandi e os interesses dos líderes: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPSAcademic-scientific SubfieldPhysical Education in SchoolsResearch GroupsScientific JournalsSubcampo académico-científicoEducación física escolarGrupo de investigaciónRevistas científicasSubcampo acadêmico-científicoEducação Física escolarGrupo de pesquisaPeriódico científicoBased on the leaders of research groups' modus operandi, this article aims to study the interests behind the publication of manuscripts in scientific journals. As the methodological design, the authors have chosen qualitative research and prosopography as methodological procedures linking semi-structured interviews to the analysis of documents for obtaining information. We considered that the submission of manuscripts to the journals indicates not only the agent's strategies and actions to operate scientifically but above all their political-epistemological interests, elements loaded with intentions and commitment to a determined scientific praxis.Este texto tiene como objetivo presentar, a partir del modus operandi de los líderes de los grupos de investigación, los intereses que orientan la difusión de las producciones a las revistas científicas.El diseño metodológico se basa en la investigación cualitativa y presenta la prosopografía como un procedimiento metodológico, vinculado a entrevistas semiestructuradas y análisis de documentos como herramientas para el proceso de obtención de información. Se pudo considerar que la transmisión de la producción a las revistas indica no solo las estrategias y acciones que están organizadas por los agentes para operar científicamente, sino, sobre todo, que los intereses son político-epistemológicos y están impregnados de intencionalidades, por lo tanto, en un compromiso con un decidido a hacer científico.O presente texto tem como objetivo apresentar a partir do modus operandi dos líderes dos grupos de pesquisa, os interesses que orientam a veiculação das produções aos periódicos científicos. O desenho metodológico estrutura-se a partir da pesquisa qualitativa e apresenta a prosopografia como procedimento metodológico, vinculada a entrevistas semiestruturadas e à análise de documentos como ferramentas do processo de obtenção das informações. Foi possível considerar que a veiculação da produção aos periódicos indica não apenas as estratégias e as ações que são organizadas pelos agentes para operarem cientificamente mas, sobretudo, que os interesses são político-epistemológicos e estão encharcados de intencionalidades, portanto, de compromisso com um determinado fazer científico.Universidade Federal de Goiás2021-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6771210.5216/rpp.v24.67712Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712/37224Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessFrasson, JéssicaSchultz Wittizorecki, Elisandro2022-03-10T13:26:54Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/67712Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:36.654847Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
LA PRODUCCIÓN DE PRODUCCIONES PARA REVISTAS CIENTÍFICAS:: MODUS OPERANDI E INTERESES DE LOS GRUPOS DE INVESTIGACIÓN
Grupos de pesquisa em educação física escolar e o periodismo científico: o modus operandi e os interesses dos líderes: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
title THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
spellingShingle THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
Frasson, Jéssica
Academic-scientific Subfield
Physical Education in Schools
Research Groups
Scientific Journals
Subcampo académico-científico
Educación física escolar
Grupo de investigación
Revistas científicas
Subcampo acadêmico-científico
Educação Física escolar
Grupo de pesquisa
Periódico científico
title_short THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
title_full THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
title_fullStr THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
title_full_unstemmed THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
title_sort THE PUBLISHING PRODUCTIONS IN SCIENTIFIC JOURNALS:: THE MO AND THE INTERESTS OF RESEARCH GROUPS
author Frasson, Jéssica
author_facet Frasson, Jéssica
Schultz Wittizorecki, Elisandro
author_role author
author2 Schultz Wittizorecki, Elisandro
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Frasson, Jéssica
Schultz Wittizorecki, Elisandro
dc.subject.por.fl_str_mv Academic-scientific Subfield
Physical Education in Schools
Research Groups
Scientific Journals
Subcampo académico-científico
Educación física escolar
Grupo de investigación
Revistas científicas
Subcampo acadêmico-científico
Educação Física escolar
Grupo de pesquisa
Periódico científico
topic Academic-scientific Subfield
Physical Education in Schools
Research Groups
Scientific Journals
Subcampo académico-científico
Educación física escolar
Grupo de investigación
Revistas científicas
Subcampo acadêmico-científico
Educação Física escolar
Grupo de pesquisa
Periódico científico
description Based on the leaders of research groups' modus operandi, this article aims to study the interests behind the publication of manuscripts in scientific journals. As the methodological design, the authors have chosen qualitative research and prosopography as methodological procedures linking semi-structured interviews to the analysis of documents for obtaining information. We considered that the submission of manuscripts to the journals indicates not only the agent's strategies and actions to operate scientifically but above all their political-epistemological interests, elements loaded with intentions and commitment to a determined scientific praxis.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712
10.5216/rpp.v24.67712
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v24.67712
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67712/37224
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)
Pensar a Prática; v. 24 (2021)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874860105596928