Production of vowel duration in minimal pairs ending in [s] and [z] IN English (L2) by learners from Porto Alegre, Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Batista, Patrick Santos
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Alves, Ubiratã Kickhöfel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signótica (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/sig/article/view/51612
Resumo: In this study, we investigate how Brazilian learners of English produce thevowel durations of members of minimal pairs ending in [s] and [z], suchas ‘niece’ [s]’ versus ‘knees’ [z]. The data were obtained through a readingtask of 60 target-sentences, with 20 participants who had been leveled in two proficiency groups. The analyses of both absolute and relative durational values showed that the L2 learners are producing longer vowels preceding [z], regardless of their proficiency group.
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spelling Production of vowel duration in minimal pairs ending in [s] and [z] IN English (L2) by learners from Porto Alegre, BrazilProducción de la duración vocálica de pares mínimos finalizados por [S] Y [Z] del Inglés (L2) por estudiantes portoalegrensesProdução da duração vocálica de pares mínimos encerrados por [s] e [z] do inglês (L2 por aprendizes porto-alegrensesVoicing distinction. L2 phonetic-phonological development. Production of vowel duration.Distinción de sonoridad. Desarrollo fonético-fonológico de L2. Producción de duración vocálica.Distinção de sonoridade. Desenvolvimento fonético-fonológico de L2. Produção da duração vocálica.In this study, we investigate how Brazilian learners of English produce thevowel durations of members of minimal pairs ending in [s] and [z], suchas ‘niece’ [s]’ versus ‘knees’ [z]. The data were obtained through a readingtask of 60 target-sentences, with 20 participants who had been leveled in two proficiency groups. The analyses of both absolute and relative durational values showed that the L2 learners are producing longer vowels preceding [z], regardless of their proficiency group.En este trabajo, investigamos de qué forma estudiantes brasileños de inglés están produciendo, en términos de duración vocálica que precede a la consonante final, pares mínimos finalizados por las fricativas finales [s] y [z], tales como ‘niece’ [s] vs. ‘knees’ [z]. Los datos de la investigación se obtuvieron a partir de la lectura en voz alta de 60 frases-vehículo por 20 participantes, divididos en dos grupos con grados diferentes de dominio del idioma. El análisis de los valores absolutos y relativos reveló que, independiente del grado de competencia comunicativa, los estudiantes de los dos grupos producen vocales con mayor duración en el contexto precedente a la fricativa final sonora[z].Neste estudo, investigamos como aprendizes brasileiros de Inglês estão produzindo, em termos de duração vocálica que precede a consoante final, pares mínimos encerrados pelas fricativas [s] e [z], tais como “niece” [s] vs. “knees” [z]. Os dados da pesquisa foram obtidos a partir da leitura em voz alta de 60 frases-veículo, realizada por 20 participantes, divididos em dois grupos de proficiência. As análises dos valores absolutos e relativos de duração vocálica revelaram que os aprendizes estão produzindo vogais mais longas quando precedentes à fricativa final sonora [z], independentemente de seu grupo de proficiência.Universidade Federal de Goiás2018-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/5161210.5216/sig.v30i4.51612Signótica; Vol. 30 No. 4 (2018); 619-646Signótica; v. 30 n. 4 (2018); 619-6462316-36900103-7250reponame:Signótica (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/51612/26701Copyright (c) 2018 Signóticainfo:eu-repo/semantics/openAccessBatista, Patrick SantosAlves, Ubiratã Kickhöfel2019-01-18T20:20:24Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/51612Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/sig/indexPUBhttps://www.revistas.ufg.br/sig/oaisignotica@gmail.com2316-36900103-7250opendoar:2024-05-21T19:57:23.698400Signótica (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
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