The indetermination of the subject as a teaching object: proposal of activity from a Brazilian science fiction contation
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Signótica (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/sig/article/view/52581 |
Resumo: | From an understanding of language with interaction and textual genre as ateaching tool, the present work aims to describe a proposal of reading activity and linguistic analysis from an example of the genre tale and its stylistic resources. For this, we retrieve the theoretical contributions of Possenti (1996), Cunha and Cintra (2008), Neves (2011), Perini (2010), Bagno (2011), Givón (1979, 1984) and Martellotta (1996, 2011). The proposal described makes it possible to increase the knowledge of the genre, the skills and abilities of reading and linguistic analysis, as well as to recognize the textual functions of the indetermination of the subject. |
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The indetermination of the subject as a teaching object: proposal of activity from a Brazilian science fiction contationLa indeterminación del sujeto como objeto de enseñanza: propuesta de actividad a partir de un cuento brasileño de ficción científicaA indeterminação do sujeito como objeto de ensino: proposta de atividade a partir de um conto brasileiro de ficção científicaTeaching. Proposed activity. Tale. Stylistic features. Indetermination of the subject.Enseñanza. Propuesta de actividad. Cuento. Recursos estilísticos. Indeterminación del sujeto.Ensino. Proposta de atividade. Conto. Recursos estilísticos. Indeterminação do sujeito.From an understanding of language with interaction and textual genre as ateaching tool, the present work aims to describe a proposal of reading activity and linguistic analysis from an example of the genre tale and its stylistic resources. For this, we retrieve the theoretical contributions of Possenti (1996), Cunha and Cintra (2008), Neves (2011), Perini (2010), Bagno (2011), Givón (1979, 1984) and Martellotta (1996, 2011). The proposal described makes it possible to increase the knowledge of the genre, the skills and abilities of reading and linguistic analysis, as well as to recognize the textual functions of the indetermination of the subject.A partir de una comprensión de lengua con interacción y de género textual como instrumento de enseñanza, este trabajo tiene el objetivo de describir una propuesta de actividad de lectura y análisis lingüístico a partir de un ejemplar del género cuento y sus recursos estilísticos. Con ese objetivo, recuperamos las contribuciones de Possenti (1996), Cunha y Cintra (2008), Neves (2011), Perini (2010), Bagno (2011), Givón (1979,1984) y Martellotta (1996, 2011). La propuesta descrita permite ampliar el conocimiento del género, las competencias y habilidades de lectura y análisis lingüístico, así como (re) conocer las funciones textuales de la indeterminación del sujeto.A partir de uma compreensão de língua como interação e de gênero textual como instrumento de ensino, o presente trabalho tem como objetivo descrever uma proposta de atividade de leitura e análise linguística a partir de um exemplar do gênero conto e seus recursos estilísticos. Para tanto, recuperamos as contribuições teóricas de Possenti (1996), Cunha e Cintra (2008), Neves (2011), Perini (2010), Bagno (2011), Givón (1979; 1984) e Martellotta (1996; 2011). A proposta descrita possibilita ampliar o conhecimento do gênero, as competências e habilidades de leitura e análise linguística, bem como (re)conhecer as funções textuais da indeterminação do sujeito.Universidade Federal de Goiás2018-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/5258110.5216/sig.v30i4.52581Signótica; Vol. 30 No. 4 (2018); 596-618Signótica; v. 30 n. 4 (2018); 596-6182316-36900103-7250reponame:Signótica (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/52581/26700Copyright (c) 2018 Signóticainfo:eu-repo/semantics/openAccessRégis, Laura Dourado LoulaNóbrega, Davi Ferreira Alves da2018-12-10T14:09:02Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/52581Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/sig/indexPUBhttps://www.revistas.ufg.br/sig/oaisignotica@gmail.com2316-36900103-7250opendoar:2024-05-21T19:57:23.998219Signótica (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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