The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sammons, Jeffrey L.
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Koval, Martín Ignacio, Alippe, Silvina Inés
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Signótica (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/sig/article/view/65830
Resumo: The point here is to prove that the claim that the Bildungsroman is the most characteristic genre of 19th century Germany is false. It is a “legend” elaborated by Wilhelm Dilthey and others in the context of the founding of the Second Reich, in what can be called the “Wilhelminian process of canonization”. From this point onwards, the Wilhelm Meister and the romantic novels were exalted as “typically” German, to the detriment of a broad and rich realist tradition with many points in common with the literary development of other Western countries.
id UFG-8_8df0b06374be6273ae80c7f3900e0d77
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/65830
network_acronym_str UFG-8
network_name_str Signótica (Online)
repository_id_str
spelling The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? TraduçãoEl misterio del Bildungsroman perdido, o: ¿Qué pasó con el legado de Wilhelm Meister?1: TraduçãoO mistério do Bildungsroman perdido, ou: O que aconteceu com o legado de Wilhelm Meister? TraduçãoBildungBildungsromanNineteenth-century German novelCanonizationBildungBildungsromanNovela alemana decimonónicaCanonizaciónBildungBildungsromanRomance alemão do século XIXCanonizaçãoThe point here is to prove that the claim that the Bildungsroman is the most characteristic genre of 19th century Germany is false. It is a “legend” elaborated by Wilhelm Dilthey and others in the context of the founding of the Second Reich, in what can be called the “Wilhelminian process of canonization”. From this point onwards, the Wilhelm Meister and the romantic novels were exalted as “typically” German, to the detriment of a broad and rich realist tradition with many points in common with the literary development of other Western countries.Se trata aquí de demostrar que la afirmación de que el Bildungsroman es el género más característico de la Alemania del siglo XIX es falsa. Es una “leyenda” elaborada por Wilhelm Dilthey y otros en el contexto de la fundación del II Reich, en lo que puede denominarse el “proceso Guillermino de canonización”. A partir de este, se operó una exaltación del Wilhelm Meister y las novelas románticas como “típicamente” alemanas, en detrimento de una amplia y rica tradición realista con múltiples puntos en común con el desarrollo literario de otros países occidentales.A questão aqui é provar que a afirmação de que o Bildungsroman é o género mais característico da Alemanha do século XIX é falsa. É uma “lenda” elaborada por Wilhelm Dilthey e outros no contexto da fundação do Segundo Reich, no que se pode chamar o “processo Wilhelminiano de canonização”. A partir disto, o Wilhelm Meister e os romances românticos foram exaltados como “tipicamente” alemães, em detrimento de uma ampla e rica tradição realista com muitos pontos em comum com o desenvolvimento literário de outros países ocidentais.Universidade Federal de Goiás2020-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/6583010.5216/sig.v32.65830Signótica; Vol. 32 (2020); e65830Signótica; v. 32 (2020); e658302316-36900103-7250reponame:Signótica (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGspahttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/65830/35952Copyright (c) 2020 Signóticahttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSammons, Jeffrey L. Koval, Martín Ignacio Alippe, Silvina Inés 2023-12-01T21:36:09Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/65830Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/sig/indexPUBhttps://www.revistas.ufg.br/sig/oaisignotica@gmail.com2316-36900103-7250opendoar:2024-05-21T19:57:29.420277Signótica (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
El misterio del Bildungsroman perdido, o: ¿Qué pasó con el legado de Wilhelm Meister?1: Tradução
O mistério do Bildungsroman perdido, ou: O que aconteceu com o legado de Wilhelm Meister? Tradução
title The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
spellingShingle The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
Sammons, Jeffrey L.
Bildung
Bildungsroman
Nineteenth-century German novel
Canonization
Bildung
Bildungsroman
Novela alemana decimonónica
Canonización
Bildung
Bildungsroman
Romance alemão do século XIX
Canonização
title_short The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
title_full The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
title_fullStr The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
title_full_unstemmed The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
title_sort The Mystery of the Missing Bildungsroman, or: What Happened to Wilhelm Meister’s Legacy? Tradução
author Sammons, Jeffrey L.
author_facet Sammons, Jeffrey L.
Koval, Martín Ignacio
Alippe, Silvina Inés
author_role author
author2 Koval, Martín Ignacio
Alippe, Silvina Inés
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sammons, Jeffrey L.
Koval, Martín Ignacio
Alippe, Silvina Inés
dc.subject.por.fl_str_mv Bildung
Bildungsroman
Nineteenth-century German novel
Canonization
Bildung
Bildungsroman
Novela alemana decimonónica
Canonización
Bildung
Bildungsroman
Romance alemão do século XIX
Canonização
topic Bildung
Bildungsroman
Nineteenth-century German novel
Canonization
Bildung
Bildungsroman
Novela alemana decimonónica
Canonización
Bildung
Bildungsroman
Romance alemão do século XIX
Canonização
description The point here is to prove that the claim that the Bildungsroman is the most characteristic genre of 19th century Germany is false. It is a “legend” elaborated by Wilhelm Dilthey and others in the context of the founding of the Second Reich, in what can be called the “Wilhelminian process of canonization”. From this point onwards, the Wilhelm Meister and the romantic novels were exalted as “typically” German, to the detriment of a broad and rich realist tradition with many points in common with the literary development of other Western countries.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/sig/article/view/65830
10.5216/sig.v32.65830
url https://revistas.ufg.br/sig/article/view/65830
identifier_str_mv 10.5216/sig.v32.65830
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/sig/article/view/65830/35952
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Signótica
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Signótica
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Signótica; Vol. 32 (2020); e65830
Signótica; v. 32 (2020); e65830
2316-3690
0103-7250
reponame:Signótica (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Signótica (Online)
collection Signótica (Online)
repository.name.fl_str_mv Signótica (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv signotica@gmail.com
_version_ 1799875046564429824