A influência da moda na dominação dos corpos femininos e a ruptura do preconceito
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Videre (Online) |
Texto Completo: | https://ojs.ufgd.edu.br/index.php/videre/article/view/16081 |
Resumo: | The study of the influence of fashion on the domination of female bodies goes far beyond understanding what is considered feminine or masculine. Understanding this relationship is to unveil concepts intrinsic to fashion customs as manifestations of sexist behavior perpetrated and legitimized by an androcentric culture. For that, the hypothetical-deductive method was used, combined with bibliographic studies and the content analysis method employed in the qualitative examination of fashion advertising campaigns. This methodology led to the conclusion that fashion can be used as a mechanism for breaking gender prejudices. |
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A influência da moda na dominação dos corpos femininos e a ruptura do preconceito GenereChauvinismFashionAdvertisingGêneroMachismoModaPublicidadeThe study of the influence of fashion on the domination of female bodies goes far beyond understanding what is considered feminine or masculine. Understanding this relationship is to unveil concepts intrinsic to fashion customs as manifestations of sexist behavior perpetrated and legitimized by an androcentric culture. For that, the hypothetical-deductive method was used, combined with bibliographic studies and the content analysis method employed in the qualitative examination of fashion advertising campaigns. This methodology led to the conclusion that fashion can be used as a mechanism for breaking gender prejudices.O estudo sobre a influência da moda na dominação dos corpos femininos vai muito além da compreensão do que é considerado feminino ou masculino. Entender essa relação é desvelar conceitos intrínsecos aos costumes da moda enquanto manifestações de comportamentos machistas perpetrados e legitimados por uma cultura androcêntrica. Para tanto foi utilizado o método hipotético-dedutivo aliado a estudos bibliográficos e ao método de análise de conteúdo empregado no exame qualitativo de campanhas publicitárias de moda. Referida metodologia levou a conclusão de que a moda pode ser utilizada como mecanismo de ruptura de preconceitos de gênero.EDITORA - UFGD2023-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ufgd.edu.br/index.php/videre/article/view/1608110.30612/videre.v14i30.16081Revista Videre; v. 14 n. 30 (2022): Revista Videre; 287-3032177-7837reponame:Revista Videre (Online)instname:Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD)instacron:UFGDporhttps://ojs.ufgd.edu.br/index.php/videre/article/view/16081/9370https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccess Barbosa, Bibiana PaschoalinoKazmierczak, Luiz Fernando2023-05-22T12:37:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/16081Revistahttps://ojs.ufgd.edu.br/index.php/viderePUBhttp://ojs.ufgd.edu.br/index.php/videre/oaihttps://ojs.ufgd.edu.br/index.php/videre/oai2177-78372177-2150opendoar:2023-05-22T12:37:18Revista Videre (Online) - Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD)false |
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