Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/40259 |
Resumo: | The article presents a systematic and bibliometric review with the objective of identifying and presenting characteristics, formats and methods for the development of Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments. To this end, the process of selection and analysis of texts from two databases in the period from 2000 to 2021 is detailed. The results show common points that guide the agreement on the influence of technological advances for the transition of evaluations from print to digital and the emergence of new formats of items with different characteristics. In addition, they bring criticism to organizations regarding the adaptation of items used in printed assessments to digital assessments without a clear understanding of their differences and the belief that digital in itself adds value. |
id |
UFJF-7_bdb652fad0dbd1ef76d71c5ff44cab87 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufjf.br:article/40259 |
network_acronym_str |
UFJF-7 |
network_name_str |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessmentsÍtems mejorados con tecnología en el contexto de evaluacion a gran escalaItens digitais no contexto de avaliações em larga escalaItens aprimorados por tecnologiasItens digitaisFormato de itens digitaisAvaliação em larga escalaÍtems mejorados por tecnologiasÍtems digitalesFormato de ítems digitalesEvaluación a gran escalaTechnology-enhanced itemsDigital itemsDigital item formatLarge-Scale AssessmentThe article presents a systematic and bibliometric review with the objective of identifying and presenting characteristics, formats and methods for the development of Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments. To this end, the process of selection and analysis of texts from two databases in the period from 2000 to 2021 is detailed. The results show common points that guide the agreement on the influence of technological advances for the transition of evaluations from print to digital and the emergence of new formats of items with different characteristics. In addition, they bring criticism to organizations regarding the adaptation of items used in printed assessments to digital assessments without a clear understanding of their differences and the belief that digital in itself adds value.El artículo presenta una revisión sistemática y bibliométrica con el objetivo de identificar y presentar características, formatos y métodos para el desarrollo de ítems digitales en el contexto de evaluaciones a gran escala. Para ello, se detalla el proceso de selección y análisis de textos de bases de datos en el periodo de 2000 a 2021. Los principales resultados muestran puntos en común que guían el acuerdo sobre la influencia de los avances tecnológicos para la transición de las evaluaciones de lo impreso a lo digital y el surgimiento de nuevos formatos de artículos. Además, critican a las organizaciones en cuanto a la adaptación de los ítems utilizados en las evaluaciones impresas a las evaluaciones digitales sin una comprensión clara de sus diferencias y la creencia de que lo digital en sí mismo agrega valor. O artigo apresenta uma revisão sistemática e bibliométrica com o objetivo de identificar e apresentar características, formatos e métodos para o desenvolvimento de itens digitais no contexto de avaliações em larga escala. Para tanto, é detalhado o processo de seleção e análise dos textos a partir de duas bases de dados no período de 2000 a 2021. Os resultados mostram pontos comuns que pautam a concordância sobre a influência do avanço tecnológico para a transição das avaliações do impresso para o digital e o surgimento de novos formatos de itens com diferentes características. Ademais, trazem críticas às organizações quanto à adaptação dos itens usados em avaliações impressas para a avaliação digital sem a clara compreensão de suas diferenças e a crença de que o digital por si só agrega valor.Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd)2023-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/4025910.34019/2237-9444.2023.v13.40259Pesquisa e Debate em Educação; v. 13 (2023): Publicação contínua; p. 1-23, e402592237-94442237-9436reponame:Pesquisa e Debate em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)instacron:UFJFporhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/40259/26748Copyright (c) 2023 Liamara Scortegagnainfo:eu-repo/semantics/openAccessScortegagna, Liamara2023-08-02T10:32:45Zoai:periodicos.ufjf.br:article/40259Revistahttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDEPUBhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/oaifrederico.braida@arquitetura.ufjf.br / revista@caed.ufjf.brhttps://doi.org/10.34019/2237-94442237-94442237-9436opendoar:2023-08-02T10:32:45Pesquisa e Debate em Educação (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments Ítems mejorados con tecnología en el contexto de evaluacion a gran escala Itens digitais no contexto de avaliações em larga escala |
title |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments |
spellingShingle |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments Scortegagna, Liamara Itens aprimorados por tecnologias Itens digitais Formato de itens digitais Avaliação em larga escala Ítems mejorados por tecnologias Ítems digitales Formato de ítems digitales Evaluación a gran escala Technology-enhanced items Digital items Digital item format Large-Scale Assessment |
title_short |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments |
title_full |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments |
title_fullStr |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments |
title_full_unstemmed |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments |
title_sort |
Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments |
author |
Scortegagna, Liamara |
author_facet |
Scortegagna, Liamara |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scortegagna, Liamara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Itens aprimorados por tecnologias Itens digitais Formato de itens digitais Avaliação em larga escala Ítems mejorados por tecnologias Ítems digitales Formato de ítems digitales Evaluación a gran escala Technology-enhanced items Digital items Digital item format Large-Scale Assessment |
topic |
Itens aprimorados por tecnologias Itens digitais Formato de itens digitais Avaliação em larga escala Ítems mejorados por tecnologias Ítems digitales Formato de ítems digitales Evaluación a gran escala Technology-enhanced items Digital items Digital item format Large-Scale Assessment |
description |
The article presents a systematic and bibliometric review with the objective of identifying and presenting characteristics, formats and methods for the development of Technology-enhanced items in the context of large-scale assessments. To this end, the process of selection and analysis of texts from two databases in the period from 2000 to 2021 is detailed. The results show common points that guide the agreement on the influence of technological advances for the transition of evaluations from print to digital and the emergence of new formats of items with different characteristics. In addition, they bring criticism to organizations regarding the adaptation of items used in printed assessments to digital assessments without a clear understanding of their differences and the belief that digital in itself adds value. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/40259 10.34019/2237-9444.2023.v13.40259 |
url |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/40259 |
identifier_str_mv |
10.34019/2237-9444.2023.v13.40259 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/40259/26748 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Liamara Scortegagna info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Liamara Scortegagna |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd) |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pesquisa e Debate em Educação; v. 13 (2023): Publicação contínua; p. 1-23, e40259 2237-9444 2237-9436 reponame:Pesquisa e Debate em Educação (Online) instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) instacron:UFJF |
instname_str |
Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
instacron_str |
UFJF |
institution |
UFJF |
reponame_str |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
collection |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
repository.mail.fl_str_mv |
frederico.braida@arquitetura.ufjf.br / revista@caed.ufjf.br |
_version_ |
1797054123003084800 |