Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vieira, Haubertty Soares
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/30739
Resumo: Social media has been considered doors to innovation, thanks to the demand of public and private companies for new ideas and creative solutions to issues and challenges that they detect, for example, the use of new technologies, the release of a product or service, marketing campaigns, new strategies, social and environmental issues and so on. Currently, there are tools in social media aiming to abstract innovative ideas. In this case, the company exposes a problem and sets up a challenge in social media looking for the best way to solve it, where the author of the best idea and/or solution may be gratified. The purpose of this work was to perform a comparative analysis of some of these Open Innovation tools. Considering the criteria adapted from authors NUGIN (2011), TEMAGUIDE (1998) and Webber and Silveira (2013). As a result it was concluded that each tool meets the needs of different companies in different ways, depending directly on the goal deployment tool. The tools were analyzed Battle Of Concepts, Idea Bounty, Open IDEO and Prêmio Ideia.
id UFLA_160f5f0ff7fa4a5040e660a298c89449
oai_identifier_str oai:localhost:1/30739
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionaisInovação abertaFerramentaMídias sociaisIdeiasOpen innovationToolsSocial mediaIdeasNãoSocial media has been considered doors to innovation, thanks to the demand of public and private companies for new ideas and creative solutions to issues and challenges that they detect, for example, the use of new technologies, the release of a product or service, marketing campaigns, new strategies, social and environmental issues and so on. Currently, there are tools in social media aiming to abstract innovative ideas. In this case, the company exposes a problem and sets up a challenge in social media looking for the best way to solve it, where the author of the best idea and/or solution may be gratified. The purpose of this work was to perform a comparative analysis of some of these Open Innovation tools. Considering the criteria adapted from authors NUGIN (2011), TEMAGUIDE (1998) and Webber and Silveira (2013). As a result it was concluded that each tool meets the needs of different companies in different ways, depending directly on the goal deployment tool. The tools were analyzed Battle Of Concepts, Idea Bounty, Open IDEO and Prêmio Ideia.As mídias sociais vêm sendo consideradas como portas para a inovação, graças à procura de empresas públicas e privadas por novas ideias e de soluções criativas para questões e desafios com os quais elas se deparam, como, por exemplo, o uso de novas tecnologias, lançamento de um produto ou serviço, campanhas de marketing, novas estratégias e questões sociais e ambientais. Atualmente, nas mídias sociais existem ferramentas próprias para abstrair ideias inovadoras. Neste caso, a empresa expõe um problema e lança um desafio nas mídias sociais buscando a melhor maneira de resolver o mesmo, onde o autor da melhor ideia e/ou solução poderá ser gratificado. O propósito deste trabalho foi fazer uma análise comparativa de algumas destas ferramentas de Inovação Aberta. Considerando os critérios adaptados dos autores NUGIN (2011), TEMAGUIDE (1998) e de WEBBER E SILVEIRA (2013). Como resultado pôde-se concluir que cada ferramenta atende às necessidades de diversas empresas de formas diferentes, dependendo diretamente do objetivo de implantação da ferramenta. As ferramentas analisadas foram Battle Of Concepts, Idea Bounty, Open IDEO e Prêmio Ideia.NãoUFLAbrasilCiência da ComputaçãoZambalde, André LuizBermejo, Paulo Henrique de SouzaAlves, Rêmulo MaiaVieira, Haubertty Soares2018-09-26T19:12:09Z2018-09-26T19:12:09Z2015-12-182014-07-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/30739porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLA2018-09-26T19:12:09Zoai:localhost:1/30739Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2018-09-26T19:12:09Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
title Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
spellingShingle Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
Vieira, Haubertty Soares
Inovação aberta
Ferramenta
Mídias sociais
Ideias
Open innovation
Tools
Social media
Ideas
Não
title_short Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
title_full Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
title_fullStr Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
title_full_unstemmed Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
title_sort Gestão de ideias e inovação aberta: estudo comparativo de ferramentas computacionais
author Vieira, Haubertty Soares
author_facet Vieira, Haubertty Soares
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Zambalde, André Luiz
Bermejo, Paulo Henrique de Souza
Alves, Rêmulo Maia
dc.contributor.author.fl_str_mv Vieira, Haubertty Soares
dc.subject.por.fl_str_mv Inovação aberta
Ferramenta
Mídias sociais
Ideias
Open innovation
Tools
Social media
Ideas
Não
topic Inovação aberta
Ferramenta
Mídias sociais
Ideias
Open innovation
Tools
Social media
Ideas
Não
description Social media has been considered doors to innovation, thanks to the demand of public and private companies for new ideas and creative solutions to issues and challenges that they detect, for example, the use of new technologies, the release of a product or service, marketing campaigns, new strategies, social and environmental issues and so on. Currently, there are tools in social media aiming to abstract innovative ideas. In this case, the company exposes a problem and sets up a challenge in social media looking for the best way to solve it, where the author of the best idea and/or solution may be gratified. The purpose of this work was to perform a comparative analysis of some of these Open Innovation tools. Considering the criteria adapted from authors NUGIN (2011), TEMAGUIDE (1998) and Webber and Silveira (2013). As a result it was concluded that each tool meets the needs of different companies in different ways, depending directly on the goal deployment tool. The tools were analyzed Battle Of Concepts, Idea Bounty, Open IDEO and Prêmio Ideia.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-07-07
2015-12-18
2018-09-26T19:12:09Z
2018-09-26T19:12:09Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/30739
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/30739
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Não
UFLA
brasil
Ciência da Computação
publisher.none.fl_str_mv Não
UFLA
brasil
Ciência da Computação
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1807835056723460096