Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595 |
Resumo: | The objective is to investigate the subject of entrepreneurship as a discipline in order to verify its impact on Professor´s Formation in post-graduation courses in strictu senso administration in Brazil. It is approached by quantitative-qualitative methodology, involving documentary analysis and the realization of a focus group . Data analysis is descriptive-analytical. It is concluded that, despite the urgent need to treat teacher education from the perspective of entrepreneurship, the data of this study demonstrate that this is still an approach and a marginal attitude in the graduate programs of strictu senso administration in Brazil. |
id |
UFLA_5184b2ea3bff28e41c6bc377cc937443 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/46595 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação BrasileiraEntrepreneurship as Contribution to Professor´S Formation in the Brazilian Post-GraduationEmpreendedorismoFormação docentePós-graduaçãoEntrepreneurshipProfessor´s formationGraduate schoolThe objective is to investigate the subject of entrepreneurship as a discipline in order to verify its impact on Professor´s Formation in post-graduation courses in strictu senso administration in Brazil. It is approached by quantitative-qualitative methodology, involving documentary analysis and the realization of a focus group . Data analysis is descriptive-analytical. It is concluded that, despite the urgent need to treat teacher education from the perspective of entrepreneurship, the data of this study demonstrate that this is still an approach and a marginal attitude in the graduate programs of strictu senso administration in Brazil.Objetiva-se investigar a temática de empreendedorismo como disciplina a fim de verificar seu impacto na formação docente em cursos de pós-graduação, em administração strictu senso, no Brasil. Opta-se pela metodologia quanti-qualitativa envolvendo a análise documental e a realização de um focus group. A análise dos dados é descritiva-analítica. Conclui-se que, apesar da necessidade emergencial de tratar a formação docente pela ótica do empreendedorismo, os dados deste estudo demonstram que essa ainda é uma abordagem e uma atitude marginal nos programas de pós-graduação de administração strictu senso no Brasil.Centro Unversitário Santo Agostinho2021-06-29T18:42:38Z2021-06-29T18:42:38Z2020-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCAMPOS, R. C. et al. Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira. Revista FSA, Teresina, v. 17, n. 7, p. 176-199, jul. 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.7.9.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595Revista FSAreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Rafaella CristinaValadares, Gustavo ClementeAndrade, Daniela MeirellesLopes, Marcelo Antoniopor2021-06-29T18:42:54Zoai:localhost:1/46595Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2021-06-29T18:42:54Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira Entrepreneurship as Contribution to Professor´S Formation in the Brazilian Post-Graduation |
title |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira |
spellingShingle |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira Campos, Rafaella Cristina Empreendedorismo Formação docente Pós-graduação Entrepreneurship Professor´s formation Graduate school |
title_short |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira |
title_full |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira |
title_fullStr |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira |
title_full_unstemmed |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira |
title_sort |
Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira |
author |
Campos, Rafaella Cristina |
author_facet |
Campos, Rafaella Cristina Valadares, Gustavo Clemente Andrade, Daniela Meirelles Lopes, Marcelo Antonio |
author_role |
author |
author2 |
Valadares, Gustavo Clemente Andrade, Daniela Meirelles Lopes, Marcelo Antonio |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Campos, Rafaella Cristina Valadares, Gustavo Clemente Andrade, Daniela Meirelles Lopes, Marcelo Antonio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Empreendedorismo Formação docente Pós-graduação Entrepreneurship Professor´s formation Graduate school |
topic |
Empreendedorismo Formação docente Pós-graduação Entrepreneurship Professor´s formation Graduate school |
description |
The objective is to investigate the subject of entrepreneurship as a discipline in order to verify its impact on Professor´s Formation in post-graduation courses in strictu senso administration in Brazil. It is approached by quantitative-qualitative methodology, involving documentary analysis and the realization of a focus group . Data analysis is descriptive-analytical. It is concluded that, despite the urgent need to treat teacher education from the perspective of entrepreneurship, the data of this study demonstrate that this is still an approach and a marginal attitude in the graduate programs of strictu senso administration in Brazil. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07 2021-06-29T18:42:38Z 2021-06-29T18:42:38Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
CAMPOS, R. C. et al. Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira. Revista FSA, Teresina, v. 17, n. 7, p. 176-199, jul. 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.7.9. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595 |
identifier_str_mv |
CAMPOS, R. C. et al. Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira. Revista FSA, Teresina, v. 17, n. 7, p. 176-199, jul. 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.7.9. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro Unversitário Santo Agostinho |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro Unversitário Santo Agostinho |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FSA reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1784550011424473088 |