Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campos, Rafaella Cristina
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Valadares, Gustavo Clemente, Andrade, Daniela Meirelles, Lopes, Marcelo Antonio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595
Resumo: The objective is to investigate the subject of entrepreneurship as a discipline in order to verify its impact on Professor´s Formation in post-graduation courses in strictu senso administration in Brazil. It is approached by quantitative-qualitative methodology, involving documentary analysis and the realization of a focus group . Data analysis is descriptive-analytical. It is concluded that, despite the urgent need to treat teacher education from the perspective of entrepreneurship, the data of this study demonstrate that this is still an approach and a marginal attitude in the graduate programs of strictu senso administration in Brazil.
id UFLA_5184b2ea3bff28e41c6bc377cc937443
oai_identifier_str oai:localhost:1/46595
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação BrasileiraEntrepreneurship as Contribution to Professor´S Formation in the Brazilian Post-GraduationEmpreendedorismoFormação docentePós-graduaçãoEntrepreneurshipProfessor´s formationGraduate schoolThe objective is to investigate the subject of entrepreneurship as a discipline in order to verify its impact on Professor´s Formation in post-graduation courses in strictu senso administration in Brazil. It is approached by quantitative-qualitative methodology, involving documentary analysis and the realization of a focus group . Data analysis is descriptive-analytical. It is concluded that, despite the urgent need to treat teacher education from the perspective of entrepreneurship, the data of this study demonstrate that this is still an approach and a marginal attitude in the graduate programs of strictu senso administration in Brazil.Objetiva-se investigar a temática de empreendedorismo como disciplina a fim de verificar seu impacto na formação docente em cursos de pós-graduação, em administração strictu senso, no Brasil. Opta-se pela metodologia quanti-qualitativa envolvendo a análise documental e a realização de um focus group. A análise dos dados é descritiva-analítica. Conclui-se que, apesar da necessidade emergencial de tratar a formação docente pela ótica do empreendedorismo, os dados deste estudo demonstram que essa ainda é uma abordagem e uma atitude marginal nos programas de pós-graduação de administração strictu senso no Brasil.Centro Unversitário Santo Agostinho2021-06-29T18:42:38Z2021-06-29T18:42:38Z2020-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCAMPOS, R. C. et al. Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira. Revista FSA, Teresina, v. 17, n. 7, p. 176-199, jul. 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.7.9.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595Revista FSAreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Rafaella CristinaValadares, Gustavo ClementeAndrade, Daniela MeirellesLopes, Marcelo Antoniopor2021-06-29T18:42:54Zoai:localhost:1/46595Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2021-06-29T18:42:54Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
Entrepreneurship as Contribution to Professor´S Formation in the Brazilian Post-Graduation
title Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
spellingShingle Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
Campos, Rafaella Cristina
Empreendedorismo
Formação docente
Pós-graduação
Entrepreneurship
Professor´s formation
Graduate school
title_short Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
title_full Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
title_fullStr Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
title_full_unstemmed Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
title_sort Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira
author Campos, Rafaella Cristina
author_facet Campos, Rafaella Cristina
Valadares, Gustavo Clemente
Andrade, Daniela Meirelles
Lopes, Marcelo Antonio
author_role author
author2 Valadares, Gustavo Clemente
Andrade, Daniela Meirelles
Lopes, Marcelo Antonio
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Campos, Rafaella Cristina
Valadares, Gustavo Clemente
Andrade, Daniela Meirelles
Lopes, Marcelo Antonio
dc.subject.por.fl_str_mv Empreendedorismo
Formação docente
Pós-graduação
Entrepreneurship
Professor´s formation
Graduate school
topic Empreendedorismo
Formação docente
Pós-graduação
Entrepreneurship
Professor´s formation
Graduate school
description The objective is to investigate the subject of entrepreneurship as a discipline in order to verify its impact on Professor´s Formation in post-graduation courses in strictu senso administration in Brazil. It is approached by quantitative-qualitative methodology, involving documentary analysis and the realization of a focus group . Data analysis is descriptive-analytical. It is concluded that, despite the urgent need to treat teacher education from the perspective of entrepreneurship, the data of this study demonstrate that this is still an approach and a marginal attitude in the graduate programs of strictu senso administration in Brazil.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07
2021-06-29T18:42:38Z
2021-06-29T18:42:38Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CAMPOS, R. C. et al. Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira. Revista FSA, Teresina, v. 17, n. 7, p. 176-199, jul. 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.7.9.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595
identifier_str_mv CAMPOS, R. C. et al. Empreendedorismo como Contribuição para Formação Docente na Pós-Graduação Brasileira. Revista FSA, Teresina, v. 17, n. 7, p. 176-199, jul. 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.7.9.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46595
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro Unversitário Santo Agostinho
publisher.none.fl_str_mv Centro Unversitário Santo Agostinho
dc.source.none.fl_str_mv Revista FSA
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1784550011424473088