Sabor e bem-estar: uma relação entre atributos de produto e valores pessoais de consumidores de marcas regionais de café
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37937 |
Resumo: | This paper aims to evidence the cognitive structure of values of customers of regional brand from the South of Minas Gerais and Triângulo Mineiro regions. It aimed to identify perceptions about attributes, consequences, values and connections among these elements through a hierarchical map of values (HVM). The laddering technique helped in the collection, analysis and interpretation of field data. Thirty four in depth interviews were conducted in 7 retail stores, from the cities of Uberlândia and Lavras, in 2008. Results show that the brand’s regional aspect consists in a buying determinant. The HVM shows that personal values, such as: well-being and self-accomplishment might be reached through attributes perceived in the brands. Such perception is shown, mainly, in the chains which originate in the attributes: ‘from the region’, ‘sensorial characteristics’, ‘pure food’ and ‘cheaper product’. These chains may bring important orientations to marketing practice in such industry. |
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Sabor e bem-estar: uma relação entre atributos de produto e valores pessoais de consumidores de marcas regionais de caféFlavor and wellbeing: relationship between product's attributes and consumers’ personal values of regional coffee brandsComportamento do consumidorCafé - ConsumoMarcas alimentíciasLadderingConsumer behaviorCoffee - ConsumptionFood brandsThis paper aims to evidence the cognitive structure of values of customers of regional brand from the South of Minas Gerais and Triângulo Mineiro regions. It aimed to identify perceptions about attributes, consequences, values and connections among these elements through a hierarchical map of values (HVM). The laddering technique helped in the collection, analysis and interpretation of field data. Thirty four in depth interviews were conducted in 7 retail stores, from the cities of Uberlândia and Lavras, in 2008. Results show that the brand’s regional aspect consists in a buying determinant. The HVM shows that personal values, such as: well-being and self-accomplishment might be reached through attributes perceived in the brands. Such perception is shown, mainly, in the chains which originate in the attributes: ‘from the region’, ‘sensorial characteristics’, ‘pure food’ and ‘cheaper product’. These chains may bring important orientations to marketing practice in such industry.O objetivo deste artigo é evidenciar a estrutura cognitiva de valores de consumidores em relação a marcas regionais de café nas regiões do Triângulo Mineiro e Sul de Minas Gerais. Buscou-se identificar atributos, consequências, valores e conexões entre estes elementos, por meio de um mapa hierárquico de valor (MHV). A técnica laddering orientou a coleta, análise e interpretação dos dados da pesquisa. Foram realizadas 34 entrevistas em profundidade, em 7 pontos de varejo, nas cidades de Lavras e Uberlândia no ano de 2008. Os resultados mostram que o aspecto regional da marca é um determinante de compra. O MHV mostra que valores pessoais, como bem-estar próprio e auto-realização, podem ser alcançados por meio de atributos percebidos nestas marcas. Tal percepção se dá, principalmente, nas cadeias iniciadas pelos atributos “é da região”, “características sensoriais”, “pureza do alimento” e “preço mais baixo”. Essas cadeias fornecem orientações significativas para o desenvolvimento de ações mercadológicas neste setor.Fundação Instituto Capixaba de Pesquisas em Contabilidade, Economia e Finanças (FUCAPE)2019-11-29T18:07:26Z2019-11-29T18:07:26Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfapplication/pdfPIMENTA, M. L. et al. Sabor e bem-estar: uma relação entre atributos de produto e valores pessoais de consumidores de marcas regionais de café. Brazilian Business Review, Vitória, v. 9, n. 3, p. 122-144, jul./set. 2012.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37937Brazilian Business Reviewreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessPimenta, Márcio LopesPiato, Éderson LuizVilas Boas, Luiz Henrique de BarrosMoriguchi, Stella Naomipor2019-11-29T18:11:35Zoai:localhost:1/37937Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-11-29T18:11:35Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
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