Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12151 |
Resumo: | The marketing, in the context of management of technological innovation at university, becomes a relevant and crucial when viewed as one of the factors that influence the success or failure of the process of technological innovation. From this assumption, this article aims to analyze the marketing approach in the process of technological innovation at University of Lavras. For this, we analyzed the context of science, universities, technological innovation, and marketing of technological innovation. Methodologically, the research was exploratory in terms of their goals. In addition, developed a qualitative assessment of documentary research. It was found that even the university having tools and channels of marketing to promote the process of technological innovation, it still is not done holistically because of the lack of integration between process actors. This suggests the need for planning and implementation of internal marketing for actors innovation university aware of the opportunities and policies for innovation. |
id |
UFLA_b6caf08341c65581cf08deeb762c80f1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/12151 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineiraMarketing approach in the process of technological innovation at an university of Minas GeraisInovação – MarketingTransferência de tecnologia – Universidade Federal de Lavras, MGPropriedade intelectualInnovation – MarketingTechnology transfer – Federal University of Lavras, State of Minas Gerais, BrazilIntellectual propertyThe marketing, in the context of management of technological innovation at university, becomes a relevant and crucial when viewed as one of the factors that influence the success or failure of the process of technological innovation. From this assumption, this article aims to analyze the marketing approach in the process of technological innovation at University of Lavras. For this, we analyzed the context of science, universities, technological innovation, and marketing of technological innovation. Methodologically, the research was exploratory in terms of their goals. In addition, developed a qualitative assessment of documentary research. It was found that even the university having tools and channels of marketing to promote the process of technological innovation, it still is not done holistically because of the lack of integration between process actors. This suggests the need for planning and implementation of internal marketing for actors innovation university aware of the opportunities and policies for innovation.O marketing, no contexto da gestão da inovação tecnológica na universidade, torna-se um aspecto relevante e fundamental quando visto como um dos fatores que influenciam o sucesso, ou não, do processo de inovação tecnológica. A partir deste pressuposto, este artigo tem como objetivo analisar a abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica na Universidade Federal de Lavras. Para isso, foi analisado o contexto da ciência, das universidades, da inovação tecnológica e o marketing da inovação tecnológica. Metodologicamente, a pesquisa foi exploratória quanto aos seus objetivos. Além disso, desenvolveu-se uma pesquisa documental de avaliação qualitativa. Verificou-se que, mesmo a universidade possuindo ferramentas e canais para promover o marketing no processo de inovação tecnológica, o mesmo ainda não é feito de forma holística devido a falta da integração entre os atores do processo. Este fato sugere a necessidade do planejamento e implantação do marketing interno para que os atores de inovação da universidade tomem conhecimento das oportunidades e políticas para a inovação.Faculdade Santo Agostinho2017-01-16T12:10:59Z2017-01-16T12:10:59Z2013-03-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfMALVEZZI, F. de A.; ZAMBALDE, A. L. Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira. Revista FSA, Teresina, v. 10, n. 1, p. 25-39, jan./mar. 2013.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12151Revista FSAreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAMalvezzi, Felipe de AlmeidaZambalde, Andre Luizinfo:eu-repo/semantics/openAccesspor2017-01-16T12:10:59Zoai:localhost:1/12151Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2017-01-16T12:10:59Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira Marketing approach in the process of technological innovation at an university of Minas Gerais |
title |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira |
spellingShingle |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira Malvezzi, Felipe de Almeida Inovação – Marketing Transferência de tecnologia – Universidade Federal de Lavras, MG Propriedade intelectual Innovation – Marketing Technology transfer – Federal University of Lavras, State of Minas Gerais, Brazil Intellectual property |
title_short |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira |
title_full |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira |
title_fullStr |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira |
title_full_unstemmed |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira |
title_sort |
Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira |
author |
Malvezzi, Felipe de Almeida |
author_facet |
Malvezzi, Felipe de Almeida Zambalde, Andre Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Zambalde, Andre Luiz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Malvezzi, Felipe de Almeida Zambalde, Andre Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inovação – Marketing Transferência de tecnologia – Universidade Federal de Lavras, MG Propriedade intelectual Innovation – Marketing Technology transfer – Federal University of Lavras, State of Minas Gerais, Brazil Intellectual property |
topic |
Inovação – Marketing Transferência de tecnologia – Universidade Federal de Lavras, MG Propriedade intelectual Innovation – Marketing Technology transfer – Federal University of Lavras, State of Minas Gerais, Brazil Intellectual property |
description |
The marketing, in the context of management of technological innovation at university, becomes a relevant and crucial when viewed as one of the factors that influence the success or failure of the process of technological innovation. From this assumption, this article aims to analyze the marketing approach in the process of technological innovation at University of Lavras. For this, we analyzed the context of science, universities, technological innovation, and marketing of technological innovation. Methodologically, the research was exploratory in terms of their goals. In addition, developed a qualitative assessment of documentary research. It was found that even the university having tools and channels of marketing to promote the process of technological innovation, it still is not done holistically because of the lack of integration between process actors. This suggests the need for planning and implementation of internal marketing for actors innovation university aware of the opportunities and policies for innovation. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-03-02 2017-01-16T12:10:59Z 2017-01-16T12:10:59Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
MALVEZZI, F. de A.; ZAMBALDE, A. L. Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira. Revista FSA, Teresina, v. 10, n. 1, p. 25-39, jan./mar. 2013. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12151 |
identifier_str_mv |
MALVEZZI, F. de A.; ZAMBALDE, A. L. Abordagem de marketing no processo de inovação tecnológica em uma universidade mineira. Revista FSA, Teresina, v. 10, n. 1, p. 25-39, jan./mar. 2013. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12151 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade Santo Agostinho |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade Santo Agostinho |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FSA reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1807835096249532416 |