“essence / vertigo”: Photography, archive, absence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Giorgi, Artur de Vargas
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385
Resumo: This essay presents a series of photographs by Cristiane Lindner taken between 2017 and 2018. In this series, the images deal with the limitations and potential of contemporary cell phone cameras. Produced digitally, the images seem to create an anachronistic effect, in which both fracture of the object’s representation and the deconstruction of identity, carried out with modernity, find a new situation. An archive of similar propositions reinforces the critical power ciphered in the series.
id UFMG-12_d44929c18a819c8cc1896fdd22f38a1c
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/26385
network_acronym_str UFMG-12
network_name_str Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
repository_id_str
spelling “essence / vertigo”: Photography, archive, absence“esencia / vértigo”: Fotografía, archivo, ausencia“essência / vertigem”: Fotografia, arquivo, ausênciaFotografiaArquivoAusênciaModernidadeCristiane LindnerFotografíaArchivoAusenciaModernidadCristiane LindnerPhotographyArchiveAbsenceModernityCristiane LindnerThis essay presents a series of photographs by Cristiane Lindner taken between 2017 and 2018. In this series, the images deal with the limitations and potential of contemporary cell phone cameras. Produced digitally, the images seem to create an anachronistic effect, in which both fracture of the object’s representation and the deconstruction of identity, carried out with modernity, find a new situation. An archive of similar propositions reinforces the critical power ciphered in the series.Este ensayo presenta una serie de fotografías de Cristiane Lindner tomadas entre 2017 y 2018. En esta serie inédita, las imágenes abordan las limitaciones y el potencial de las cámaras contemporáneas de teléfonos celulares. Producidas digitalmente, las imágenes parecen crear un efecto anacrónico, que difiere la fractura de la representación del objeto y la deconstrucción de la identidad llevadas a cabo con la modernidad. Un archivo de proposiciones análogas refuerza el poder crítico cifrado en la serie.Este ensaio apresenta uma série de fotografias de Cristiane Lindner, feita entre 2017 e 2018. Nessa série inédita, as imagens lidam com as limitações e as potencialidades das câmeras de celulares contemporâneas. Produzidas digitalmente, as imagens parecem criar um efeito anacrônico, diferindo a fratura da representação do objeto e a desconstrução da identidade levadas a cabo com a modernidade. Um arquivo de proposições análogas reforça a potência crítica cifrada na série.Universidade Federal de Minas Gerais2021-07-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/2638510.35699/2237-5864.2021.26385PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 22: May.2021 - Aug.2021; 503-529PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 22: May.2021 - Ago.2021; 503-529PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 22: mai.2021 - ago.2021; 503-5292238-20461982-9507reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385/27931Copyright (c) 2021 Artur de Vargas Giorgihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGiorgi, Artur de Vargas2021-08-11T15:25:56Zoai:periodicos.ufmg.br:article/26385Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistaposPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/oairevistapos.ppga@gmail.com2238-20461982-9507opendoar:2021-08-11T15:25:56Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
“esencia / vértigo”: Fotografía, archivo, ausencia
“essência / vertigem”: Fotografia, arquivo, ausência
title “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
spellingShingle “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
Giorgi, Artur de Vargas
Fotografia
Arquivo
Ausência
Modernidade
Cristiane Lindner
Fotografía
Archivo
Ausencia
Modernidad
Cristiane Lindner
Photography
Archive
Absence
Modernity
Cristiane Lindner
title_short “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
title_full “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
title_fullStr “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
title_full_unstemmed “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
title_sort “essence / vertigo”: Photography, archive, absence
author Giorgi, Artur de Vargas
author_facet Giorgi, Artur de Vargas
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Giorgi, Artur de Vargas
dc.subject.por.fl_str_mv Fotografia
Arquivo
Ausência
Modernidade
Cristiane Lindner
Fotografía
Archivo
Ausencia
Modernidad
Cristiane Lindner
Photography
Archive
Absence
Modernity
Cristiane Lindner
topic Fotografia
Arquivo
Ausência
Modernidade
Cristiane Lindner
Fotografía
Archivo
Ausencia
Modernidad
Cristiane Lindner
Photography
Archive
Absence
Modernity
Cristiane Lindner
description This essay presents a series of photographs by Cristiane Lindner taken between 2017 and 2018. In this series, the images deal with the limitations and potential of contemporary cell phone cameras. Produced digitally, the images seem to create an anachronistic effect, in which both fracture of the object’s representation and the deconstruction of identity, carried out with modernity, find a new situation. An archive of similar propositions reinforces the critical power ciphered in the series.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385
10.35699/2237-5864.2021.26385
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385
identifier_str_mv 10.35699/2237-5864.2021.26385
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385/27931
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Artur de Vargas Giorgi
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Artur de Vargas Giorgi
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 22: May.2021 - Aug.2021; 503-529
PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 22: May.2021 - Ago.2021; 503-529
PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 22: mai.2021 - ago.2021; 503-529
2238-2046
1982-9507
reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
collection Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
repository.name.fl_str_mv Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv revistapos.ppga@gmail.com
_version_ 1797049081725452288