“essence / vertigo”: Photography, archive, absence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385 |
Resumo: | This essay presents a series of photographs by Cristiane Lindner taken between 2017 and 2018. In this series, the images deal with the limitations and potential of contemporary cell phone cameras. Produced digitally, the images seem to create an anachronistic effect, in which both fracture of the object’s representation and the deconstruction of identity, carried out with modernity, find a new situation. An archive of similar propositions reinforces the critical power ciphered in the series. |
id |
UFMG-12_d44929c18a819c8cc1896fdd22f38a1c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/26385 |
network_acronym_str |
UFMG-12 |
network_name_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence“esencia / vértigo”: Fotografía, archivo, ausencia“essência / vertigem”: Fotografia, arquivo, ausênciaFotografiaArquivoAusênciaModernidadeCristiane LindnerFotografíaArchivoAusenciaModernidadCristiane LindnerPhotographyArchiveAbsenceModernityCristiane LindnerThis essay presents a series of photographs by Cristiane Lindner taken between 2017 and 2018. In this series, the images deal with the limitations and potential of contemporary cell phone cameras. Produced digitally, the images seem to create an anachronistic effect, in which both fracture of the object’s representation and the deconstruction of identity, carried out with modernity, find a new situation. An archive of similar propositions reinforces the critical power ciphered in the series.Este ensayo presenta una serie de fotografías de Cristiane Lindner tomadas entre 2017 y 2018. En esta serie inédita, las imágenes abordan las limitaciones y el potencial de las cámaras contemporáneas de teléfonos celulares. Producidas digitalmente, las imágenes parecen crear un efecto anacrónico, que difiere la fractura de la representación del objeto y la deconstrucción de la identidad llevadas a cabo con la modernidad. Un archivo de proposiciones análogas refuerza el poder crítico cifrado en la serie.Este ensaio apresenta uma série de fotografias de Cristiane Lindner, feita entre 2017 e 2018. Nessa série inédita, as imagens lidam com as limitações e as potencialidades das câmeras de celulares contemporâneas. Produzidas digitalmente, as imagens parecem criar um efeito anacrônico, diferindo a fratura da representação do objeto e a desconstrução da identidade levadas a cabo com a modernidade. Um arquivo de proposições análogas reforça a potência crítica cifrada na série.Universidade Federal de Minas Gerais2021-07-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/2638510.35699/2237-5864.2021.26385PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 22: May.2021 - Aug.2021; 503-529PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 22: May.2021 - Ago.2021; 503-529PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 22: mai.2021 - ago.2021; 503-5292238-20461982-9507reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385/27931Copyright (c) 2021 Artur de Vargas Giorgihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGiorgi, Artur de Vargas2021-08-11T15:25:56Zoai:periodicos.ufmg.br:article/26385Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistaposPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/oairevistapos.ppga@gmail.com2238-20461982-9507opendoar:2021-08-11T15:25:56Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence “esencia / vértigo”: Fotografía, archivo, ausencia “essência / vertigem”: Fotografia, arquivo, ausência |
title |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence |
spellingShingle |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence Giorgi, Artur de Vargas Fotografia Arquivo Ausência Modernidade Cristiane Lindner Fotografía Archivo Ausencia Modernidad Cristiane Lindner Photography Archive Absence Modernity Cristiane Lindner |
title_short |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence |
title_full |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence |
title_fullStr |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence |
title_full_unstemmed |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence |
title_sort |
“essence / vertigo”: Photography, archive, absence |
author |
Giorgi, Artur de Vargas |
author_facet |
Giorgi, Artur de Vargas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Giorgi, Artur de Vargas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Fotografia Arquivo Ausência Modernidade Cristiane Lindner Fotografía Archivo Ausencia Modernidad Cristiane Lindner Photography Archive Absence Modernity Cristiane Lindner |
topic |
Fotografia Arquivo Ausência Modernidade Cristiane Lindner Fotografía Archivo Ausencia Modernidad Cristiane Lindner Photography Archive Absence Modernity Cristiane Lindner |
description |
This essay presents a series of photographs by Cristiane Lindner taken between 2017 and 2018. In this series, the images deal with the limitations and potential of contemporary cell phone cameras. Produced digitally, the images seem to create an anachronistic effect, in which both fracture of the object’s representation and the deconstruction of identity, carried out with modernity, find a new situation. An archive of similar propositions reinforces the critical power ciphered in the series. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385 10.35699/2237-5864.2021.26385 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385 |
identifier_str_mv |
10.35699/2237-5864.2021.26385 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/26385/27931 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Artur de Vargas Giorgi https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Artur de Vargas Giorgi https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 22: May.2021 - Aug.2021; 503-529 PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 22: May.2021 - Ago.2021; 503-529 PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 22: mai.2021 - ago.2021; 503-529 2238-2046 1982-9507 reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
collection |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapos.ppga@gmail.com |
_version_ |
1797049081725452288 |