The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Temporalidades |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/35508 |
Resumo: | Based on Bakhtin's theory of language, we intend to discuss Ari Aster's cinema in Midsommar: Evil does not wait for the night (2019). Our proposal goes through four main points; the history of the concept of horror cinema analyzing its transformations in the time and space of language production; Midsommar's relationship of contamination and dialogue with horror works aimed at the general public; the controversies involved within the horror genre and the supposed new 'post-horror' sub-genre. Finally, the enunciative paths of Aster's direction, when constructing in Midsommar a metalanguage that reflects the history of horror genre cinema. |
id |
UFMG-14_b4df5d0252254a45b6f62f7409c63114 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/35508 |
network_acronym_str |
UFMG-14 |
network_name_str |
Temporalidades |
repository_id_str |
|
spelling |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019)A intertextualidade do gênero de terror em Midsommar (2019) de Ari AsterBased on Bakhtin's theory of language, we intend to discuss Ari Aster's cinema in Midsommar: Evil does not wait for the night (2019). Our proposal goes through four main points; the history of the concept of horror cinema analyzing its transformations in the time and space of language production; Midsommar's relationship of contamination and dialogue with horror works aimed at the general public; the controversies involved within the horror genre and the supposed new 'post-horror' sub-genre. Finally, the enunciative paths of Aster's direction, when constructing in Midsommar a metalanguage that reflects the history of horror genre cinema.A partir da teoria da linguagem de Bakhtin pretendemos discutir o cinema de Ari Aster em Midsommar: O mal não espera a noite (2019). Nossa proposta passa por quatro pontos principais; a história do conceito do cinema de terror analisando suas transformações no tempo e no espaço de produção da linguagem; a relação de contaminação e diálogo de Midsommar com as obras de horror voltadas para o grande público; as polêmicas envolvidas dentro do gênero de terror e o suposto novo sub-gênero ‘‘pós-horror’’. Por fim, os caminhos enunciativos da direção de Aster, ao construir em Midsommar uma metalinguagem que reflete a história do cinema de gênero de terror.Programa de Pós Graduação em História - UFMG2022-01-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/35508Temporalidades; Vol. 13 No. 2 (2021): Edição 36 - Temporalidades, Belo Horizonte (jul./dez.2021); 295-323Temporalidades; v. 13 n. 2 (2021): Edição 36 - Temporalidades, Belo Horizonte (jul./dez.2021); 295-3231984-6150reponame:Temporalidadesinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/35508/29627Copyright (c) 2022 Átila Fernandes dos Santoshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFernandes dos Santos, Átila2022-01-30T01:52:06Zoai:periodicos.ufmg.br:article/35508Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidadesPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/oai||temporalidades@gmail.com1984-61501984-6150opendoar:2022-01-30T01:52:06Temporalidades - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) A intertextualidade do gênero de terror em Midsommar (2019) de Ari Aster |
title |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) |
spellingShingle |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) Fernandes dos Santos, Átila |
title_short |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) |
title_full |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) |
title_fullStr |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) |
title_full_unstemmed |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) |
title_sort |
The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019) |
author |
Fernandes dos Santos, Átila |
author_facet |
Fernandes dos Santos, Átila |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes dos Santos, Átila |
description |
Based on Bakhtin's theory of language, we intend to discuss Ari Aster's cinema in Midsommar: Evil does not wait for the night (2019). Our proposal goes through four main points; the history of the concept of horror cinema analyzing its transformations in the time and space of language production; Midsommar's relationship of contamination and dialogue with horror works aimed at the general public; the controversies involved within the horror genre and the supposed new 'post-horror' sub-genre. Finally, the enunciative paths of Aster's direction, when constructing in Midsommar a metalanguage that reflects the history of horror genre cinema. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/35508 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/35508 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/35508/29627 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Átila Fernandes dos Santos http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Átila Fernandes dos Santos http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós Graduação em História - UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós Graduação em História - UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Temporalidades; Vol. 13 No. 2 (2021): Edição 36 - Temporalidades, Belo Horizonte (jul./dez.2021); 295-323 Temporalidades; v. 13 n. 2 (2021): Edição 36 - Temporalidades, Belo Horizonte (jul./dez.2021); 295-323 1984-6150 reponame:Temporalidades instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Temporalidades |
collection |
Temporalidades |
repository.name.fl_str_mv |
Temporalidades - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||temporalidades@gmail.com |
_version_ |
1798675383944478720 |