Programas de referral marketing em negócios digitais: Um estudo de casos sobre o planejamento, implementação e avaliação em empresas inseridas no meio digital
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Marketing & Tourism Review |
Texto Completo: | https://revistas.face.ufmg.br/index.php/mtr/article/view/8042 |
Resumo: | This article aims to understand how the process of planning, implementing and evaluating a referral marketing program in digital businesses is configured. For this, a multiple case study was carried out with companies α, β and γ, through interviews with managers. The results of this study contribute to the dissemination of the referral marketing strategy in Brazil, as well as guide the best dissemination practices and better selection of members for the programs. |
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Programas de referral marketing em negócios digitais: Um estudo de casos sobre o planejamento, implementação e avaliação em empresas inseridas no meio digitalReferral marketingProgramas de marketing de indicaçãoNegócios digitaisThis article aims to understand how the process of planning, implementing and evaluating a referral marketing program in digital businesses is configured. For this, a multiple case study was carried out with companies α, β and γ, through interviews with managers. The results of this study contribute to the dissemination of the referral marketing strategy in Brazil, as well as guide the best dissemination practices and better selection of members for the programs.Este artigo tem o objetivo de compreender como se configura o processo de planejamento, implementação e avaliação de um programa de referral marketing em negócios digitais. Para isso, foi realizado um estudo de casos múltiplos com as empresas α, β e γ, por meio de entrevistas com gestores. Os resultados deste estudo contribuem para disseminação da estratégia de referral marketing no Brasil, assim como orientam às melhores práticas de divulgação e melhor seleção de membros para os programas.Federal University of Minas Gerais2023-09-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/mtr/article/view/804210.29149/mtr.v8i3.8042Marketing & Tourism Review; Vol. 8 No. 3 (2023): v.8, n. 3, 2023Marketing & Tourism Review; v. 8 n. 3 (2023): v.8, n. 3, 20232525-81762525-817610.29149/mtr.v8i3reponame:Marketing & Tourism Reviewinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporenghttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/mtr/article/view/8042/3996https://revistas.face.ufmg.br/index.php/mtr/article/view/8042/3997Copyright (c) 2023 Amanda Sousa Carvalho Ribeiro, Luciana Alves Rodas Verahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSousa Carvalho Ribeiro, AmandaRodas Vera, Luciana Alves2023-09-21T17:22:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8042Revistahttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/mtrPUBhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/mtr/oaimkt.tourism.review@gmail.com||mg.ufmg@gmail.com2525-81762525-8176opendoar:2023-09-21T17:22:42Marketing & Tourism Review - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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