Post-covid service management: what can we learn from the tourism and travel sector?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Gestão e sociedade |
Texto Completo: | https://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/3306 |
Resumo: | Tourism is highly affected by the pandemic and requires changes with great agility. This paper aims to reflect on what we can learn from tourism businesses’ management, by presenting some of the main themes which associate the impacts of Covid-19 with tourism management. Two complementary methodological approaches are used: a) a bibliographic research of academic papers on Covid-19 and tourism; b) a systematic collection of reports, articles from industry experts, and documents from professional associations. We analyzed these materials through a content analysis supported by the Nvivo software. Four major dimensions emerged on the management of post-covid tourism services: process management, facilities, and capacity management, human resources management, and the management of customer interactions. These themes can be explored in future research as a way to clarify business management in general, and tourism business in particular. |
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Post-covid service management: what can we learn from the tourism and travel sector?Gestão de serviços pós-covid: o que se pode aprender com o setor de turismo e viagens?management of post-covid tourism servicesprocess managementmanagement of customer interactionsfacilities and capacity managementgestão de serviços turísticos pós-covidgestão de processosgestão de instalações e capacidadegestão de pessoasgestão das interações com clientesTourism is highly affected by the pandemic and requires changes with great agility. This paper aims to reflect on what we can learn from tourism businesses’ management, by presenting some of the main themes which associate the impacts of Covid-19 with tourism management. Two complementary methodological approaches are used: a) a bibliographic research of academic papers on Covid-19 and tourism; b) a systematic collection of reports, articles from industry experts, and documents from professional associations. We analyzed these materials through a content analysis supported by the Nvivo software. Four major dimensions emerged on the management of post-covid tourism services: process management, facilities, and capacity management, human resources management, and the management of customer interactions. These themes can be explored in future research as a way to clarify business management in general, and tourism business in particular.O turismo é um setor altamente afetado pela pandemia e requer a implementação de mudanças com grande agilidade. Este artigo tem como objetivo refletir sobre o que se pode aprender com a gestão de negócios turísticos, ao apresentar alguns dos principais temas que relacionam os impactos da Covid-19 com a gestão de serviços turísticos. São utilizadas duas abordagens metodológicas complementares: a) levantamento bibliográfico de artigos acadêmicos sobre Covid-19 e turismo; b) coleta sistemática de relatórios, artigos de especialistas do setor e documentos de associações de classe. Tais materiais foram analisados por meio de uma análise de conteúdo com o software Nvivo. Quatro grandes dimensões surgiram sobre a gestão de serviços turísticos pós-covid: gestão de processos, gestão de instalações e capacidade, gestão de pessoas e gestão das interações com clientes. Tais temas podem ser explorados em pesquisas futuras como forma de trazer esclarecimentos sobre a gestão de negócios em geral e de negócios turísticos em particular.CEPEAD/FACE - UFMG2020-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/330610.21171/ges.v14i39.3306Management & Society Electronic Journal; Vol. 14 No. 39 (2020): Special Issue COVID-19 (2020); 3698-3706Gestão e Sociedade; v. 14 n. 39 (2020): Especial COVID-19 (2020); 3698-37061980-575610.21171/ges.v14i39reponame:Gestão e sociedadeinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/3306/1471Copyright (c) 2020 Gestão e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoelho, Mariana de FreitasMayer, Verônica Feder 2020-06-03T17:56:50Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3306Revistahttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedadePUBhttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedade/oaiges@face.ufmg.br||ricardo.ges.ufmg@gmail.com||1980-57561980-5756opendoar:2020-06-03T17:56:50Gestão e sociedade - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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