The knowledge management in the context of telework due to social isolation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/37267 |
Resumo: | The year of 2020 presented us with a chaotic situation that killed countless people. The pandemic caused by COVID-19 changed the routine of people and companies and made the use of information and communication technologies essential for the progress of a good part of professional, personal and educational activities. Due to the limitations of the encounter between people, an effective social interaction and exchange of experiences was greatly impaired. Given this scenario, it was carried out from a literature review that deals with Knowledge Management (KM) in the context of Telework. The findings demonstrate that KM can be a possible solution for recording, using and disseminating the knowledge generated by employees. |
id |
UFMG-20_6db99efdbf1c41af566b8be6aa696f73 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/37267 |
network_acronym_str |
UFMG-20 |
network_name_str |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
The knowledge management in the context of telework due to social isolationA gestão do conhecimento no contexto do teletrabalho em função do isolamento socialGestão do Conhecimento (GC)COVID-19PandemiaTeletrabalhoHome OfficeKnowledge Management (KM)COVID-19PandemicTelecommutingHome OfficeThe year of 2020 presented us with a chaotic situation that killed countless people. The pandemic caused by COVID-19 changed the routine of people and companies and made the use of information and communication technologies essential for the progress of a good part of professional, personal and educational activities. Due to the limitations of the encounter between people, an effective social interaction and exchange of experiences was greatly impaired. Given this scenario, it was carried out from a literature review that deals with Knowledge Management (KM) in the context of Telework. The findings demonstrate that KM can be a possible solution for recording, using and disseminating the knowledge generated by employees.A pandemia causada pelo COVID-19 mudou a rotina de pessoas e empresas e fez com que o uso das tecnologias de informação e comunicação se tornassem fundamentais para o andamento de boa parte das atividades profissionais, pessoais e educacionais. As limitações do encontro entre as pessoas, um efetivo convívio social e a troca de experiências foi muito prejudicada. Diante desse cenário, foi realizado o estudo com base em uma revisão de literatura sobre Gestão do Conhecimento (GC) no contexto do Teletrabalho. Os achados demonstram que os princípios e instrumentos relacionados com a GC podem ser uma possível solução para o compartilhamento, o registro, a utilização e a disseminação do conhecimento gerado pelos colaboradores.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2021-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/3726710.35699/2237-6658.2021.37267Múltiplos Olhares em Ciência da Informação ; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021)Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021)Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021)Múltiplos Olhares em Ciência da Informação; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021)2237-6658reponame:Múltiplos Olhares em Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/37267/28978Copyright (c) 2021 Rômulo de Barros Teixeira, Ricardo Rodrigues Barbosahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTeixeira, Rômulo de BarrosBarbosa, Ricardo Rodrigues2023-05-07T10:14:07Zoai:periodicos.ufmg.br:article/37267Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/oaimoci@eci.ufmg.br2237-66582237-6658opendoar:2023-05-07T10:14:07Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation A gestão do conhecimento no contexto do teletrabalho em função do isolamento social |
title |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation |
spellingShingle |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation Teixeira, Rômulo de Barros Gestão do Conhecimento (GC) COVID-19 Pandemia Teletrabalho Home Office Knowledge Management (KM) COVID-19 Pandemic Telecommuting Home Office |
title_short |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation |
title_full |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation |
title_fullStr |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation |
title_full_unstemmed |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation |
title_sort |
The knowledge management in the context of telework due to social isolation |
author |
Teixeira, Rômulo de Barros |
author_facet |
Teixeira, Rômulo de Barros Barbosa, Ricardo Rodrigues |
author_role |
author |
author2 |
Barbosa, Ricardo Rodrigues |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Teixeira, Rômulo de Barros Barbosa, Ricardo Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão do Conhecimento (GC) COVID-19 Pandemia Teletrabalho Home Office Knowledge Management (KM) COVID-19 Pandemic Telecommuting Home Office |
topic |
Gestão do Conhecimento (GC) COVID-19 Pandemia Teletrabalho Home Office Knowledge Management (KM) COVID-19 Pandemic Telecommuting Home Office |
description |
The year of 2020 presented us with a chaotic situation that killed countless people. The pandemic caused by COVID-19 changed the routine of people and companies and made the use of information and communication technologies essential for the progress of a good part of professional, personal and educational activities. Due to the limitations of the encounter between people, an effective social interaction and exchange of experiences was greatly impaired. Given this scenario, it was carried out from a literature review that deals with Knowledge Management (KM) in the context of Telework. The findings demonstrate that KM can be a possible solution for recording, using and disseminating the knowledge generated by employees. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/37267 10.35699/2237-6658.2021.37267 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/37267 |
identifier_str_mv |
10.35699/2237-6658.2021.37267 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/37267/28978 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Rômulo de Barros Teixeira, Ricardo Rodrigues Barbosa https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Rômulo de Barros Teixeira, Ricardo Rodrigues Barbosa https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação ; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021) Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021) Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021) Múltiplos Olhares em Ciência da Informação; III Fórum de Pesquisas Discentes (FORPED-PPGGOC - 2021) 2237-6658 reponame:Múltiplos Olhares em Ciência da Informação instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
collection |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
moci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1796797464411373568 |