Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19175 |
Resumo: | Public higher education institutions are challenged to improve their administrative performance and overcome institutional knowledge management problems. Based on these issues, this article presents a study that aims to verify how the mapping of processes and the production of informational flows can assist in decision making and in the elaboration of significant improvements in the administrative routine of public institutions of higher education. For this, the work developed at the School of Information Science with the implementation and realization of the Academic BPM Project will be analyzed as a case study. |
id |
UFMG-20_7fcaef524deeb0834faaa4661d157f70 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/19175 |
network_acronym_str |
UFMG-20 |
network_name_str |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case studyGestão de processos como instrumento para gerenciamento de IES: BPM Acadêmico ECI, um estudo de casoMapeamento de processosFluxos informacionaisProcessos de négocioProcess mappingInformational flowsBusiness processesPublic higher education institutions are challenged to improve their administrative performance and overcome institutional knowledge management problems. Based on these issues, this article presents a study that aims to verify how the mapping of processes and the production of informational flows can assist in decision making and in the elaboration of significant improvements in the administrative routine of public institutions of higher education. For this, the work developed at the School of Information Science with the implementation and realization of the Academic BPM Project will be analyzed as a case study.As instituições públicas de ensino superior são desafiadas no sentido de melhorar seus desempenhos administrativos e superar problemas de gestão do conhecimento institucional. Partindo dessas questões, este artigo apresenta um estudo que tem por objetivo verificar como o mapeamento de processos e a produção de fluxos informacionais podem auxiliar na tomada de decisão e na elaboração de melhorias significativas na rotina administrativa das instituições públicas de ensino superior. Para isso, será analisado, como estudo de caso, o trabalho desenvolvido na Escola da Ciência da Informação com a implementação e realização do Projeto BPM Acadêmico.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2020-02-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19175Múltiplos Olhares em Ciência da Informação ; Vol. 9 No. 2 (2019): PPGGOG - DiscentesMúltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 Núm. 2 (2019): PPGGOG - DiscentesMúltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 No 2 (2019): PPGGOG - DiscentesMúltiplos Olhares em Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2019): PPGGOG - Discentes2237-6658reponame:Múltiplos Olhares em Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19175/16243Copyright (c) 2020 Múltiplos Olhares em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho , Mariana Freitas Canielo de Aganette , Elisângela Cristina Maculan , Benildes Coura 2020-04-19T21:40:12Zoai:periodicos.ufmg.br:article/19175Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/oaimoci@eci.ufmg.br2237-66582237-6658opendoar:2020-04-19T21:40:12Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study Gestão de processos como instrumento para gerenciamento de IES: BPM Acadêmico ECI, um estudo de caso |
title |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study |
spellingShingle |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study Carvalho , Mariana Freitas Canielo de Mapeamento de processos Fluxos informacionais Processos de négocio Process mapping Informational flows Business processes |
title_short |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study |
title_full |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study |
title_fullStr |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study |
title_full_unstemmed |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study |
title_sort |
Process management as a tool for HEI management: Academic BPM ECI, a case study |
author |
Carvalho , Mariana Freitas Canielo de |
author_facet |
Carvalho , Mariana Freitas Canielo de Aganette , Elisângela Cristina Maculan , Benildes Coura |
author_role |
author |
author2 |
Aganette , Elisângela Cristina Maculan , Benildes Coura |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho , Mariana Freitas Canielo de Aganette , Elisângela Cristina Maculan , Benildes Coura |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mapeamento de processos Fluxos informacionais Processos de négocio Process mapping Informational flows Business processes |
topic |
Mapeamento de processos Fluxos informacionais Processos de négocio Process mapping Informational flows Business processes |
description |
Public higher education institutions are challenged to improve their administrative performance and overcome institutional knowledge management problems. Based on these issues, this article presents a study that aims to verify how the mapping of processes and the production of informational flows can assist in decision making and in the elaboration of significant improvements in the administrative routine of public institutions of higher education. For this, the work developed at the School of Information Science with the implementation and realization of the Academic BPM Project will be analyzed as a case study. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19175 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19175 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19175/16243 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Múltiplos Olhares em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação ; Vol. 9 No. 2 (2019): PPGGOG - Discentes Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 Núm. 2 (2019): PPGGOG - Discentes Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 No 2 (2019): PPGGOG - Discentes Múltiplos Olhares em Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2019): PPGGOG - Discentes 2237-6658 reponame:Múltiplos Olhares em Ciência da Informação instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
collection |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
moci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1796797464279252992 |