Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Sarah Beatriz Soares de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalho & Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061
Resumo: The objective of the present paper was to analyze the students' view of the Medicine course at the Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - JK Campus, about the use of active methodologies in the context of graduation. The literature review is guided by three axes, namely: higher education, process and subjects; the training of medical professionals and active teaching-learning methodologies...
id UFMG-23_2f335c7ad69ce6c642074f9952805c19
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/34061
network_acronym_str UFMG-23
network_name_str Trabalho & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine courseMETODOLOGIAS ATIVAS NO ENSINO SUPERIOR: PERFIL E PERCEPÇÕES DOS ESTUDANTES DO CURSO DE MEDICINAMetodologias ativasEnsino-aprendizagemEstudantes de medicinaEducação médicaActive methodologiesTeaching-learningMedical studentsMedical educationThe objective of the present paper was to analyze the students' view of the Medicine course at the Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - JK Campus, about the use of active methodologies in the context of graduation. The literature review is guided by three axes, namely: higher education, process and subjects; the training of medical professionals and active teaching-learning methodologies...O objetivo do presente trabalho foi analisar a percepção dos discentes do curso de Medicina da Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - Campus JK sobre a utilização de metodologias ativas no âmbito da formação acadêmica. O referencial teórico é norteado por três eixos, quais sejam: o ensino superior, processo e sujeitos; a formação do profissional de medicina e as metodologias ativas de ensino-aprendizagem...Universidade Federal de Minas Gerais2021-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/3406110.35699/2238-037X.2021.34061Trabalho & Educação; Vol. 30 No. 2 (2021); 235-237Trabalho & Educação; Vol. 30 Núm. 2 (2021); 235-237Trabalho & Educação; Vol. 30 No 2 (2021); 235-237Trabalho & Educação; v. 30 n. 2 (2021); 235-2372238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28275https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28294Copyright (c) 2021 Trabalho & Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Sarah Beatriz Soares de2021-09-20T14:08:35Zoai:periodicos.ufmg.br:article/34061Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2021-09-20T14:08:35Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
METODOLOGIAS ATIVAS NO ENSINO SUPERIOR: PERFIL E PERCEPÇÕES DOS ESTUDANTES DO CURSO DE MEDICINA
title Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
spellingShingle Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
Oliveira, Sarah Beatriz Soares de
Metodologias ativas
Ensino-aprendizagem
Estudantes de medicina
Educação médica
Active methodologies
Teaching-learning
Medical students
Medical education
title_short Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
title_full Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
title_fullStr Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
title_full_unstemmed Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
title_sort Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
author Oliveira, Sarah Beatriz Soares de
author_facet Oliveira, Sarah Beatriz Soares de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Sarah Beatriz Soares de
dc.subject.por.fl_str_mv Metodologias ativas
Ensino-aprendizagem
Estudantes de medicina
Educação médica
Active methodologies
Teaching-learning
Medical students
Medical education
topic Metodologias ativas
Ensino-aprendizagem
Estudantes de medicina
Educação médica
Active methodologies
Teaching-learning
Medical students
Medical education
description The objective of the present paper was to analyze the students' view of the Medicine course at the Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - JK Campus, about the use of active methodologies in the context of graduation. The literature review is guided by three axes, namely: higher education, process and subjects; the training of medical professionals and active teaching-learning methodologies...
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061
10.35699/2238-037X.2021.34061
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061
identifier_str_mv 10.35699/2238-037X.2021.34061
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28275
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28294
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Trabalho & Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Trabalho & Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv Trabalho & Educação; Vol. 30 No. 2 (2021); 235-237
Trabalho & Educação; Vol. 30 Núm. 2 (2021); 235-237
Trabalho & Educação; Vol. 30 No 2 (2021); 235-237
Trabalho & Educação; v. 30 n. 2 (2021); 235-237
2238-037X
1516-9537
reponame:Trabalho & Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Trabalho & Educação (Online)
collection Trabalho & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv assinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com
_version_ 1797220515289497600