Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalho & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061 |
Resumo: | The objective of the present paper was to analyze the students' view of the Medicine course at the Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - JK Campus, about the use of active methodologies in the context of graduation. The literature review is guided by three axes, namely: higher education, process and subjects; the training of medical professionals and active teaching-learning methodologies... |
id |
UFMG-23_2f335c7ad69ce6c642074f9952805c19 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/34061 |
network_acronym_str |
UFMG-23 |
network_name_str |
Trabalho & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine courseMETODOLOGIAS ATIVAS NO ENSINO SUPERIOR: PERFIL E PERCEPÇÕES DOS ESTUDANTES DO CURSO DE MEDICINAMetodologias ativasEnsino-aprendizagemEstudantes de medicinaEducação médicaActive methodologiesTeaching-learningMedical studentsMedical educationThe objective of the present paper was to analyze the students' view of the Medicine course at the Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - JK Campus, about the use of active methodologies in the context of graduation. The literature review is guided by three axes, namely: higher education, process and subjects; the training of medical professionals and active teaching-learning methodologies...O objetivo do presente trabalho foi analisar a percepção dos discentes do curso de Medicina da Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - Campus JK sobre a utilização de metodologias ativas no âmbito da formação acadêmica. O referencial teórico é norteado por três eixos, quais sejam: o ensino superior, processo e sujeitos; a formação do profissional de medicina e as metodologias ativas de ensino-aprendizagem...Universidade Federal de Minas Gerais2021-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/3406110.35699/2238-037X.2021.34061Trabalho & Educação; Vol. 30 No. 2 (2021); 235-237Trabalho & Educação; Vol. 30 Núm. 2 (2021); 235-237Trabalho & Educação; Vol. 30 No 2 (2021); 235-237Trabalho & Educação; v. 30 n. 2 (2021); 235-2372238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28275https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28294Copyright (c) 2021 Trabalho & Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Sarah Beatriz Soares de2021-09-20T14:08:35Zoai:periodicos.ufmg.br:article/34061Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2021-09-20T14:08:35Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course METODOLOGIAS ATIVAS NO ENSINO SUPERIOR: PERFIL E PERCEPÇÕES DOS ESTUDANTES DO CURSO DE MEDICINA |
title |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course |
spellingShingle |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course Oliveira, Sarah Beatriz Soares de Metodologias ativas Ensino-aprendizagem Estudantes de medicina Educação médica Active methodologies Teaching-learning Medical students Medical education |
title_short |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course |
title_full |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course |
title_fullStr |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course |
title_full_unstemmed |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course |
title_sort |
Active methodologies in higher education: profile and perceptions the students' of the Medicine course |
author |
Oliveira, Sarah Beatriz Soares de |
author_facet |
Oliveira, Sarah Beatriz Soares de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Sarah Beatriz Soares de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Metodologias ativas Ensino-aprendizagem Estudantes de medicina Educação médica Active methodologies Teaching-learning Medical students Medical education |
topic |
Metodologias ativas Ensino-aprendizagem Estudantes de medicina Educação médica Active methodologies Teaching-learning Medical students Medical education |
description |
The objective of the present paper was to analyze the students' view of the Medicine course at the Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri - JK Campus, about the use of active methodologies in the context of graduation. The literature review is guided by three axes, namely: higher education, process and subjects; the training of medical professionals and active teaching-learning methodologies... |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061 10.35699/2238-037X.2021.34061 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061 |
identifier_str_mv |
10.35699/2238-037X.2021.34061 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28275 https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/34061/28294 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Trabalho & Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Trabalho & Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalho & Educação; Vol. 30 No. 2 (2021); 235-237 Trabalho & Educação; Vol. 30 Núm. 2 (2021); 235-237 Trabalho & Educação; Vol. 30 No 2 (2021); 235-237 Trabalho & Educação; v. 30 n. 2 (2021); 235-237 2238-037X 1516-9537 reponame:Trabalho & Educação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Trabalho & Educação (Online) |
collection |
Trabalho & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
assinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com |
_version_ |
1797220515289497600 |