Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalho & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/41320 |
Resumo: | The present article presents parti al results from a research regarding the dimension of teaching career plans’. Considering teacher’s initial formation in order to teach in different cities throughout Paraná, three cities were chosen to be analyzed as exemplary cases: Itaperuçu, Pinhais and Quatro Barras. The main conclusions show that high school teaching courses are offered only because these cities have openings, and the openings only exist because there are such courses. |
id |
UFMG-23_508ef0a644c6d5dd7ad90cce3ae256cf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/41320 |
network_acronym_str |
UFMG-23 |
network_name_str |
Trabalho & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in ParanáA FORMAÇÃO INICIAL EM PLANOS DE CARREIRA DO MAGISTÉRIO: UMA ANÁLISE COMPARADA DE CASOS EM MUNICÍPIOS DO PARANÁPlanos de carreira docenteValorização docenteFormação inicialTeaching career plansInitial formationTeacher ValorizationThe present article presents parti al results from a research regarding the dimension of teaching career plans’. Considering teacher’s initial formation in order to teach in different cities throughout Paraná, three cities were chosen to be analyzed as exemplary cases: Itaperuçu, Pinhais and Quatro Barras. The main conclusions show that high school teaching courses are offered only because these cities have openings, and the openings only exist because there are such courses.O presente artigo apresenta resultados parciais de uma pesquisa sobre a dimensão da formação nos planos de carreira do magistério. A partir do foco na formação inicial de ingresso em redes municipais, analise os problemas da definição da forma de ingresso a partir de três casos exemplares em municípios paranaenses: Itaperuçu, Pinhais e Quatro Barras. As principais conclusões mostram que há uma relação de retroalimentação entre a oferta dos cursos de nível médio por parte do estado do Paraná e oferta de vagas por parte dos munícipios.Universidade Federal de Minas Gerais2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/4132010.35699/2238-037X.2023.41320Trabalho & Educação; Vol. 32 No. 1 (2023); 63-74Trabalho & Educação; Vol. 32 Núm. 1 (2023); 63-74Trabalho & Educação; Vol. 32 No 1 (2023); 63-74Trabalho & Educação; v. 32 n. 1 (2023); 63-742238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/41320/37698Copyright (c) 2023 Trabalho & Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Michele Jiombra Alves de Gouveia, Andrea Barbosa2023-05-29T17:48:25Zoai:periodicos.ufmg.br:article/41320Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2023-05-29T17:48:25Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná A FORMAÇÃO INICIAL EM PLANOS DE CARREIRA DO MAGISTÉRIO: UMA ANÁLISE COMPARADA DE CASOS EM MUNICÍPIOS DO PARANÁ |
title |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná |
spellingShingle |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná Oliveira, Michele Jiombra Alves de Planos de carreira docente Valorização docente Formação inicial Teaching career plans Initial formation Teacher Valorization |
title_short |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná |
title_full |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná |
title_fullStr |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná |
title_full_unstemmed |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná |
title_sort |
Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná |
author |
Oliveira, Michele Jiombra Alves de |
author_facet |
Oliveira, Michele Jiombra Alves de Gouveia, Andrea Barbosa |
author_role |
author |
author2 |
Gouveia, Andrea Barbosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Michele Jiombra Alves de Gouveia, Andrea Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Planos de carreira docente Valorização docente Formação inicial Teaching career plans Initial formation Teacher Valorization |
topic |
Planos de carreira docente Valorização docente Formação inicial Teaching career plans Initial formation Teacher Valorization |
description |
The present article presents parti al results from a research regarding the dimension of teaching career plans’. Considering teacher’s initial formation in order to teach in different cities throughout Paraná, three cities were chosen to be analyzed as exemplary cases: Itaperuçu, Pinhais and Quatro Barras. The main conclusions show that high school teaching courses are offered only because these cities have openings, and the openings only exist because there are such courses. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/41320 10.35699/2238-037X.2023.41320 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/41320 |
identifier_str_mv |
10.35699/2238-037X.2023.41320 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/41320/37698 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Trabalho & Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Trabalho & Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalho & Educação; Vol. 32 No. 1 (2023); 63-74 Trabalho & Educação; Vol. 32 Núm. 1 (2023); 63-74 Trabalho & Educação; Vol. 32 No 1 (2023); 63-74 Trabalho & Educação; v. 32 n. 1 (2023); 63-74 2238-037X 1516-9537 reponame:Trabalho & Educação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Trabalho & Educação (Online) |
collection |
Trabalho & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
assinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com |
_version_ |
1797220515700539392 |