Formation of construction workers: a learning device for young engineering students?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalho & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/22162 |
Resumo: | Inserted in “Line 1: Science, technology and labor” of the Post Graduation Program in Technological Education ------ the Federal Technological Education Center of Minas Gerais (CEFET-MG), which focuses on studies in the area of labor and education in the philosophical, historical and sociological contexts, this dissertation sought to understand whether a classroom for construction workers may be a learning device for young engineering students at CEFET-MG. In this sense, the study aims at uncovering what the Engineering, Society and Technology Program trainers (PROGEST), engineering students, learn from construction management students, most of them construction workers... |
id |
UFMG-23_8e05e8e854ac9abddb675bd82e5a575d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/22162 |
network_acronym_str |
UFMG-23 |
network_name_str |
Trabalho & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students?FORMAÇÃO PROFISSIONAL DE TRABALHADORES DA CONSTRUÇÃO CIVIL: UM DISPOSITIVO DE APRENDIZAGEM PARA JOVENS ESTUDANTES DE ENGENHARIA?Dispositivo de formaçãoAprendizagemFormação profissionalFormação acadêmicaSaber sobre a práticaConstrução civilForming deviceLearning/apprenticeshipProfessional formationAcademic formationKnowledge about the practiceConstructionInserted in “Line 1: Science, technology and labor” of the Post Graduation Program in Technological Education ------ the Federal Technological Education Center of Minas Gerais (CEFET-MG), which focuses on studies in the area of labor and education in the philosophical, historical and sociological contexts, this dissertation sought to understand whether a classroom for construction workers may be a learning device for young engineering students at CEFET-MG. In this sense, the study aims at uncovering what the Engineering, Society and Technology Program trainers (PROGEST), engineering students, learn from construction management students, most of them construction workers...Inserida na “Linha I: Ciência, tecnologia e trabalho” do Programa de Pós-graduação em Educação Tecnológica do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais (CEFET-MG), que enfoca estudos na área de trabalho e educação, nos contextos filosóficos, históricos e sociológicos, esta dissertação buscou compreender se uma sala de aula para trabalhadores da construção civil pode ser um dispositivo de formação para jovens estudantes de engenharia do CEFET-MG. Neste sentido, o estudo tem por objetivo desvelar o que os formadores do Programa de Estudos em Engenharia, Sociedade e Tecnologia (PROGEST), estudantes de engenharia, aprendem com os alunos do curso de Gestão de Obras, em sua maioria operários da construção civil...Universidade Federal de Minas Gerais2021-01-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/2216210.35699/2238-037X.2020.22162Trabalho & Educação; Vol. 29 No. 3 (2020); 221-223Trabalho & Educação; Vol. 29 Núm. 3 (2020); 221-223Trabalho & Educação; Vol. 29 No 3 (2020); 221-223Trabalho & Educação; v. 29 n. 3 (2020); 221-2232238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/22162/20450https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/22162/20454Copyright (c) 2020 Trabalho & Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccess Diniz, Renata Giordane Silva2021-01-08T20:50:39Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22162Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2021-01-08T20:50:39Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? FORMAÇÃO PROFISSIONAL DE TRABALHADORES DA CONSTRUÇÃO CIVIL: UM DISPOSITIVO DE APRENDIZAGEM PARA JOVENS ESTUDANTES DE ENGENHARIA? |
title |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? |
spellingShingle |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? Diniz, Renata Giordane Silva Dispositivo de formação Aprendizagem Formação profissional Formação acadêmica Saber sobre a prática Construção civil Forming device Learning/apprenticeship Professional formation Academic formation Knowledge about the practice Construction |
title_short |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? |
title_full |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? |
title_fullStr |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? |
title_full_unstemmed |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? |
title_sort |
Formation of construction workers: a learning device for young engineering students? |
author |
Diniz, Renata Giordane Silva |
author_facet |
Diniz, Renata Giordane Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Diniz, Renata Giordane Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dispositivo de formação Aprendizagem Formação profissional Formação acadêmica Saber sobre a prática Construção civil Forming device Learning/apprenticeship Professional formation Academic formation Knowledge about the practice Construction |
topic |
Dispositivo de formação Aprendizagem Formação profissional Formação acadêmica Saber sobre a prática Construção civil Forming device Learning/apprenticeship Professional formation Academic formation Knowledge about the practice Construction |
description |
Inserted in “Line 1: Science, technology and labor” of the Post Graduation Program in Technological Education ------ the Federal Technological Education Center of Minas Gerais (CEFET-MG), which focuses on studies in the area of labor and education in the philosophical, historical and sociological contexts, this dissertation sought to understand whether a classroom for construction workers may be a learning device for young engineering students at CEFET-MG. In this sense, the study aims at uncovering what the Engineering, Society and Technology Program trainers (PROGEST), engineering students, learn from construction management students, most of them construction workers... |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/22162 10.35699/2238-037X.2020.22162 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/22162 |
identifier_str_mv |
10.35699/2238-037X.2020.22162 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/22162/20450 https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/22162/20454 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Trabalho & Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Trabalho & Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalho & Educação; Vol. 29 No. 3 (2020); 221-223 Trabalho & Educação; Vol. 29 Núm. 3 (2020); 221-223 Trabalho & Educação; Vol. 29 No 3 (2020); 221-223 Trabalho & Educação; v. 29 n. 3 (2020); 221-223 2238-037X 1516-9537 reponame:Trabalho & Educação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Trabalho & Educação (Online) |
collection |
Trabalho & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
assinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com |
_version_ |
1797220515167862784 |