Nursing faculty: pleasure and suffering at work
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50678 |
Resumo: | This study used a qualitative approach and was carried out with nursing faculty at a college in the interior of the State of Minas Gerais.The objective was to identify the meaning of work for the faculty members; the factors related to psychic disorder at work and to verify how they deal with suffering/pleasure on the job.We found that the meaning of being a teacher involves personal recognition, mission and the exchange of experiences and that psychic suffering at work is related mainly to the lack of material and human resources, work overload, low salaries, discomfort in the physical environment, interpersonal relationships and the lack of privacy. |
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Nursing faculty: pleasure and suffering at workDocentes de enfermería: placer y sufrimiento en el trabajoDocentes de enfermagem: prazer e sofrimento no trabalhoFaculty, NursingOccupational HealthWorking ConditionsJob SatisfactionQualitative ResearchDocente de EnfermeríaSalud LaboralCondiciones de TrabajoSatisfaccion en el trabajoInvestigacion CualitativaDocentes de EnfermagemSaúde do TrabalhadorCondições de TrabalhoSatisfação no EmpregoPesquisa QualitativaThis study used a qualitative approach and was carried out with nursing faculty at a college in the interior of the State of Minas Gerais.The objective was to identify the meaning of work for the faculty members; the factors related to psychic disorder at work and to verify how they deal with suffering/pleasure on the job.We found that the meaning of being a teacher involves personal recognition, mission and the exchange of experiences and that psychic suffering at work is related mainly to the lack of material and human resources, work overload, low salaries, discomfort in the physical environment, interpersonal relationships and the lack of privacy.Este estudio ha tenido un enfoque cualitativo y se ha llevado a cabo con profesores de enfermería de una facultad del interior del Estado de Minas Gerais. Su objetivo ha sido identificar el significado del trabajo para los docentes, los factores relacionados con el desgaste psíquico en el trabajo y observar cómo conviven con el sufrimiento/placer en la enseñanza. Constatamos que el significado de ser docente está vinculado al reconocimiento personal, la misión e intercambio de experiencias ; el sufrimiento psíquico en el trabajo principalmente con la falta de recursos materiales y humanos, la sobrecarga laboral, sueldos bajos, falta de comodidades en el ambiente físico, relaciones interpersonales y falta de privacidad.Este estudo teve abordagem qualitativa e foi realizado com docentes de enfermagem em uma faculdade no interior de Minas Gerais. O objetivo foi identificar o significado do trabalho para os docentes e os fatores relacionados ao desgaste psíquico no trabalho, bem como verificar como convivem com o sofrimento/prazer na docência. Constatou-se que o significado de ser docente envolve reconhecimento pessoal, missão e troca de experiências e que o sofrimento psíquico no trabalho dos docentes está relacionado, principalmente, com a falta de recursos materiais e humanos, a sobrecarga de trabalho, os baixos salários, o desconforto do ambiente físico, as relações interpessoais e a falta de privacidade.Universidade Federal de Minas Gerais2007-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50678REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 No. 3 (2007)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 Núm. 3 (2007)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 11 n. 3 (2007)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50678/42528https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50678/42529Copyright (c) 2007 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessCarbogim, Fábio da CostaGonçalves, Angela Maria Correa2024-01-24T18:58:24Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50678Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T18:58:24Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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This study used a qualitative approach and was carried out with nursing faculty at a college in the interior of the State of Minas Gerais.The objective was to identify the meaning of work for the faculty members; the factors related to psychic disorder at work and to verify how they deal with suffering/pleasure on the job.We found that the meaning of being a teacher involves personal recognition, mission and the exchange of experiences and that psychic suffering at work is related mainly to the lack of material and human resources, work overload, low salaries, discomfort in the physical environment, interpersonal relationships and the lack of privacy. |
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REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 No. 3 (2007) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 Núm. 3 (2007) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 11 n. 3 (2007) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
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