Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1998 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006 |
Resumo: | This is a descriptive and exploratory study to identify the students of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais and their perceptions about the Nursing Theories instruction. The interviewed students have classified the instruction without continuity and inadequate. Besides that they recognized that the application of nursing theories can improve the nursing care to the client, family and community. |
id |
UFMG-27_adcc6b947630e781998ac8d1fb526983 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/51006 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate coursePercepción de alumnos sobre la enseñanza de teorías de enfermería en un curso de graduaciónPercepção de discentes acerca do ensino de teorias de enfermagem num curso de graduaçãoNursing StudentNursing TheoriesNursing EducationPerceptionEstudientes de EnfermeriaTeoria de EnfermeriaEducación en EnfermeríaPercepcionEstudantes de EnfermagemTeoria de EnfermagemEducação em EnfermagemPercepçãoThis is a descriptive and exploratory study to identify the students of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais and their perceptions about the Nursing Theories instruction. The interviewed students have classified the instruction without continuity and inadequate. Besides that they recognized that the application of nursing theories can improve the nursing care to the client, family and community.Este articulo trata de un estudio descriptivo y exploratorio, que tiene por objetivo identificar los alumnos de la Escola de Enfermagem da UFMG y su percepción acerca de la manera de abordar la enseñanza de teorías de enfermería. Los alumnos entrevistados juzgaron la enseñanza como descontinua y inadecuada. Ellos reconocen que el uso de las teorías de enfermería puede mejorar la calidad de la assistencia a la persona, familia y comunidad.Trata-se de um estudo descritivo exploratório para identificar a percepção dos discentes do Curso de Graduação Enfermagem da EEUFMG acerca da abordagem no ensino das teorias de enfermagem, com o objetivo de subsidiar reflexões sobre o tema. Os discentes entrevistados classificaram o ensino como descontínuo e inadequado. No entanto, reconhecem que a utilização de teorias de enfermagem no ensino e na prática pode melhorar a qualidade da assistência prestada ao indivíduo, família e comunidade.Universidade Federal de Minas Gerais1998-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Parestext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 No. 2 (1998)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 Núm. 2 (1998)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 2 n. 2 (1998)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43172https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43173Copyright (c) 1998 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessDonoso, Miguir Terezinha V.Maciel, Antônia MatildeChianca, Tânia Couto Machado2024-01-25T13:11:54Zoai:periodicos.ufmg.br:article/51006Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-25T13:11:54Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course Percepción de alumnos sobre la enseñanza de teorías de enfermería en un curso de graduación Percepção de discentes acerca do ensino de teorias de enfermagem num curso de graduação |
title |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course |
spellingShingle |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course Donoso, Miguir Terezinha V. Nursing Student Nursing Theories Nursing Education Perception Estudientes de Enfermeria Teoria de Enfermeria Educación en Enfermería Percepcion Estudantes de Enfermagem Teoria de Enfermagem Educação em Enfermagem Percepção |
title_short |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course |
title_full |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course |
title_fullStr |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course |
title_full_unstemmed |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course |
title_sort |
Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course |
author |
Donoso, Miguir Terezinha V. |
author_facet |
Donoso, Miguir Terezinha V. Maciel, Antônia Matilde Chianca, Tânia Couto Machado |
author_role |
author |
author2 |
Maciel, Antônia Matilde Chianca, Tânia Couto Machado |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Donoso, Miguir Terezinha V. Maciel, Antônia Matilde Chianca, Tânia Couto Machado |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nursing Student Nursing Theories Nursing Education Perception Estudientes de Enfermeria Teoria de Enfermeria Educación en Enfermería Percepcion Estudantes de Enfermagem Teoria de Enfermagem Educação em Enfermagem Percepção |
topic |
Nursing Student Nursing Theories Nursing Education Perception Estudientes de Enfermeria Teoria de Enfermeria Educación en Enfermería Percepcion Estudantes de Enfermagem Teoria de Enfermagem Educação em Enfermagem Percepção |
description |
This is a descriptive and exploratory study to identify the students of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais and their perceptions about the Nursing Theories instruction. The interviewed students have classified the instruction without continuity and inadequate. Besides that they recognized that the application of nursing theories can improve the nursing care to the client, family and community. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43172 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43173 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 1998 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 1998 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 No. 2 (1998) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 Núm. 2 (1998) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 2 n. 2 (1998) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041911692787712 |