Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Donoso, Miguir Terezinha V.
Data de Publicação: 1998
Outros Autores: Maciel, Antônia Matilde, Chianca, Tânia Couto Machado
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Reme (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006
Resumo: This is a descriptive and exploratory study to identify the students of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais and their perceptions about the Nursing Theories instruction. The interviewed students have classified the instruction without continuity and inadequate. Besides that they recognized that the application of nursing theories can improve the nursing care to the client, family and community.
id UFMG-27_adcc6b947630e781998ac8d1fb526983
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/51006
network_acronym_str UFMG-27
network_name_str Reme (Online)
repository_id_str
spelling Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate coursePercepción de alumnos sobre la enseñanza de teorías de enfermería en un curso de graduaciónPercepção de discentes acerca do ensino de teorias de enfermagem num curso de graduaçãoNursing StudentNursing TheoriesNursing EducationPerceptionEstudientes de EnfermeriaTeoria de EnfermeriaEducación en EnfermeríaPercepcionEstudantes de EnfermagemTeoria de EnfermagemEducação em EnfermagemPercepçãoThis is a descriptive and exploratory study to identify the students of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais and their perceptions about the Nursing Theories instruction. The interviewed students have classified the instruction without continuity and inadequate. Besides that they recognized that the application of nursing theories can improve the nursing care to the client, family and community.Este articulo trata de un estudio descriptivo y exploratorio, que tiene por objetivo identificar los alumnos de la Escola de Enfermagem da UFMG y su percepción acerca de la manera de abordar la enseñanza de teorías de enfermería. Los alumnos entrevistados juzgaron la enseñanza como descontinua y inadecuada. Ellos reconocen que el uso de las teorías de enfermería puede mejorar la calidad de la assistencia a la persona, familia y comunidad.Trata-se de um estudo descritivo exploratório para identificar a percepção dos discentes do Curso de Graduação Enfermagem da EEUFMG acerca da abordagem no ensino das teorias de enfermagem, com o objetivo de subsidiar reflexões sobre o tema. Os discentes entrevistados classificaram o ensino como descontínuo e inadequado. No entanto, reconhecem que a utilização de teorias de enfermagem no ensino e na prática pode melhorar a qualidade da assistência prestada ao indivíduo, família e comunidade.Universidade Federal de Minas Gerais1998-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Parestext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 No. 2 (1998)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 Núm. 2 (1998)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 2 n. 2 (1998)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43172https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43173Copyright (c) 1998 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessDonoso, Miguir Terezinha V.Maciel, Antônia MatildeChianca, Tânia Couto Machado2024-01-25T13:11:54Zoai:periodicos.ufmg.br:article/51006Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-25T13:11:54Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
Percepción de alumnos sobre la enseñanza de teorías de enfermería en un curso de graduación
Percepção de discentes acerca do ensino de teorias de enfermagem num curso de graduação
title Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
spellingShingle Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
Donoso, Miguir Terezinha V.
Nursing Student
Nursing Theories
Nursing Education
Perception
Estudientes de Enfermeria
Teoria de Enfermeria
Educación en Enfermería
Percepcion
Estudantes de Enfermagem
Teoria de Enfermagem
Educação em Enfermagem
Percepção
title_short Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
title_full Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
title_fullStr Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
title_full_unstemmed Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
title_sort Student's perception on the teaching about nursing theories in an undergraduate course
author Donoso, Miguir Terezinha V.
author_facet Donoso, Miguir Terezinha V.
Maciel, Antônia Matilde
Chianca, Tânia Couto Machado
author_role author
author2 Maciel, Antônia Matilde
Chianca, Tânia Couto Machado
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Donoso, Miguir Terezinha V.
Maciel, Antônia Matilde
Chianca, Tânia Couto Machado
dc.subject.por.fl_str_mv Nursing Student
Nursing Theories
Nursing Education
Perception
Estudientes de Enfermeria
Teoria de Enfermeria
Educación en Enfermería
Percepcion
Estudantes de Enfermagem
Teoria de Enfermagem
Educação em Enfermagem
Percepção
topic Nursing Student
Nursing Theories
Nursing Education
Perception
Estudientes de Enfermeria
Teoria de Enfermeria
Educación en Enfermería
Percepcion
Estudantes de Enfermagem
Teoria de Enfermagem
Educação em Enfermagem
Percepção
description This is a descriptive and exploratory study to identify the students of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais and their perceptions about the Nursing Theories instruction. The interviewed students have classified the instruction without continuity and inadequate. Besides that they recognized that the application of nursing theories can improve the nursing care to the client, family and community.
publishDate 1998
dc.date.none.fl_str_mv 1998-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43172
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/51006/43173
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1998 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1998 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/plain
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 No. 2 (1998)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 2 Núm. 2 (1998)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 2 n. 2 (1998)
2316-9389
1415-2762
reponame:Reme (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Reme (Online)
collection Reme (Online)
repository.name.fl_str_mv Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv remeufmg@gmail.com
_version_ 1797041911692787712