The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Otani, Márcia Aparecida Padovan
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Pereira, Aline Fagnani, Mutro, Maria Eugênia Guerra, Souza, Matheus Rosa de, Bedini, Luciana Miguel, Serissa, Andréa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Reme (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730
Resumo: The aim of this paper is to describe the use of simplified strategic planning in a Family Health Program Unit during 4th year nursing student supervised internships at the Marilia Medical School. The Family Health team problem-based protocol was used as a reference for planning purposes. Results show that this method for organizing the work process allows several actors to participate, and develops strategic thinking in students, contributing to the training of professionals that will work in health services.
id UFMG-27_c771f952f6ecabec791187c7865dd61b
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/50730
network_acronym_str UFMG-27
network_name_str Reme (Online)
repository_id_str
spelling The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionalsUtilización de la planificación estratégica simplificada por estudiantes de enfermería: preparando futuros profesionalesA utilização do planejamento estratégico simplificado por estudantes de enfermagem: preparando futuros profissionaisEducationNursingStrategic PlanningOrganization and AdministrationEducación en EnfermeríaPlanificación EstratégicaOrganización y AdministraciónEducação em EnfermagemPlanejamento EstratégicoOrganização e AdministraçãoThe aim of this paper is to describe the use of simplified strategic planning in a Family Health Program Unit during 4th year nursing student supervised internships at the Marilia Medical School. The Family Health team problem-based protocol was used as a reference for planning purposes. Results show that this method for organizing the work process allows several actors to participate, and develops strategic thinking in students, contributing to the training of professionals that will work in health services.El objeto de este trabajo es mostrar cómo se usó la planificación estratégica simplificada en una Unidad del Programa de Salud de la Familia durante la pasantía supervisada de estudiantes del 4º año del curso de Enfermería de la Facultad de Medicina de Marília. Como referente de planificación se adoptó el protocolo del equipo de Salud de la Familia basado en problemas. Los resultados muestran que esta forma de organización del proceso de trabajo permite la participación de varios actores y que desarrolla el pensamiento estratégico en los estudiantes. Contribuye, así, a la formación de profesionales que van a actuar en los servicios de salud.O objetivo deste trabalho é descrever a utilização do planejamento estratégico simplificado em uma Unidade do Programa de Saúde da Família, durante o estágio supervisionado da 4ª série do Curso de Enfermagem da Faculdade de Medicina de Marília. Como referencial de planejamento foi adotado o protocolo da equipe de Saúde da Família baseado em problemas. Os resultados mostram que essa forma de organização do processo de trabalho permite a participação de vários atores e desenvolve no estudante o raciocínio estratégico, contribuindo para a formação de profissionais que atuarão nos diversos serviços de saúde.Universidade Federal de Minas Gerais2006-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 No. 4 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 4 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 10 n. 4 (2006)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42632https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42633Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessOtani, Márcia Aparecida PadovanPereira, Aline FagnaniMutro, Maria Eugênia GuerraSouza, Matheus Rosa deBedini, Luciana MiguelSerissa, Andréa2024-01-24T19:19:04Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50730Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T19:19:04Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
Utilización de la planificación estratégica simplificada por estudiantes de enfermería: preparando futuros profesionales
A utilização do planejamento estratégico simplificado por estudantes de enfermagem: preparando futuros profissionais
title The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
spellingShingle The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
Otani, Márcia Aparecida Padovan
Education
Nursing
Strategic Planning
Organization and Administration
Educación en Enfermería
Planificación Estratégica
Organización y Administración
Educação em Enfermagem
Planejamento Estratégico
Organização e Administração
title_short The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
title_full The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
title_fullStr The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
title_full_unstemmed The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
title_sort The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
author Otani, Márcia Aparecida Padovan
author_facet Otani, Márcia Aparecida Padovan
Pereira, Aline Fagnani
Mutro, Maria Eugênia Guerra
Souza, Matheus Rosa de
Bedini, Luciana Miguel
Serissa, Andréa
author_role author
author2 Pereira, Aline Fagnani
Mutro, Maria Eugênia Guerra
Souza, Matheus Rosa de
Bedini, Luciana Miguel
Serissa, Andréa
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Otani, Márcia Aparecida Padovan
Pereira, Aline Fagnani
Mutro, Maria Eugênia Guerra
Souza, Matheus Rosa de
Bedini, Luciana Miguel
Serissa, Andréa
dc.subject.por.fl_str_mv Education
Nursing
Strategic Planning
Organization and Administration
Educación en Enfermería
Planificación Estratégica
Organización y Administración
Educação em Enfermagem
Planejamento Estratégico
Organização e Administração
topic Education
Nursing
Strategic Planning
Organization and Administration
Educación en Enfermería
Planificación Estratégica
Organización y Administración
Educação em Enfermagem
Planejamento Estratégico
Organização e Administração
description The aim of this paper is to describe the use of simplified strategic planning in a Family Health Program Unit during 4th year nursing student supervised internships at the Marilia Medical School. The Family Health team problem-based protocol was used as a reference for planning purposes. Results show that this method for organizing the work process allows several actors to participate, and develops strategic thinking in students, contributing to the training of professionals that will work in health services.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42632
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42633
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/plain
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 No. 4 (2006)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 4 (2006)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 10 n. 4 (2006)
2316-9389
1415-2762
reponame:Reme (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Reme (Online)
collection Reme (Online)
repository.name.fl_str_mv Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv remeufmg@gmail.com
_version_ 1797041910150332416