The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730 |
Resumo: | The aim of this paper is to describe the use of simplified strategic planning in a Family Health Program Unit during 4th year nursing student supervised internships at the Marilia Medical School. The Family Health team problem-based protocol was used as a reference for planning purposes. Results show that this method for organizing the work process allows several actors to participate, and develops strategic thinking in students, contributing to the training of professionals that will work in health services. |
id |
UFMG-27_c771f952f6ecabec791187c7865dd61b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/50730 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionalsUtilización de la planificación estratégica simplificada por estudiantes de enfermería: preparando futuros profesionalesA utilização do planejamento estratégico simplificado por estudantes de enfermagem: preparando futuros profissionaisEducationNursingStrategic PlanningOrganization and AdministrationEducación en EnfermeríaPlanificación EstratégicaOrganización y AdministraciónEducação em EnfermagemPlanejamento EstratégicoOrganização e AdministraçãoThe aim of this paper is to describe the use of simplified strategic planning in a Family Health Program Unit during 4th year nursing student supervised internships at the Marilia Medical School. The Family Health team problem-based protocol was used as a reference for planning purposes. Results show that this method for organizing the work process allows several actors to participate, and develops strategic thinking in students, contributing to the training of professionals that will work in health services.El objeto de este trabajo es mostrar cómo se usó la planificación estratégica simplificada en una Unidad del Programa de Salud de la Familia durante la pasantía supervisada de estudiantes del 4º año del curso de Enfermería de la Facultad de Medicina de Marília. Como referente de planificación se adoptó el protocolo del equipo de Salud de la Familia basado en problemas. Los resultados muestran que esta forma de organización del proceso de trabajo permite la participación de varios actores y que desarrolla el pensamiento estratégico en los estudiantes. Contribuye, así, a la formación de profesionales que van a actuar en los servicios de salud.O objetivo deste trabalho é descrever a utilização do planejamento estratégico simplificado em uma Unidade do Programa de Saúde da Família, durante o estágio supervisionado da 4ª série do Curso de Enfermagem da Faculdade de Medicina de Marília. Como referencial de planejamento foi adotado o protocolo da equipe de Saúde da Família baseado em problemas. Os resultados mostram que essa forma de organização do processo de trabalho permite a participação de vários atores e desenvolve no estudante o raciocínio estratégico, contribuindo para a formação de profissionais que atuarão nos diversos serviços de saúde.Universidade Federal de Minas Gerais2006-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 No. 4 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 4 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 10 n. 4 (2006)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42632https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42633Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessOtani, Márcia Aparecida PadovanPereira, Aline FagnaniMutro, Maria Eugênia GuerraSouza, Matheus Rosa deBedini, Luciana MiguelSerissa, Andréa2024-01-24T19:19:04Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50730Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T19:19:04Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals Utilización de la planificación estratégica simplificada por estudiantes de enfermería: preparando futuros profesionales A utilização do planejamento estratégico simplificado por estudantes de enfermagem: preparando futuros profissionais |
title |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals |
spellingShingle |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals Otani, Márcia Aparecida Padovan Education Nursing Strategic Planning Organization and Administration Educación en Enfermería Planificación Estratégica Organización y Administración Educação em Enfermagem Planejamento Estratégico Organização e Administração |
title_short |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals |
title_full |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals |
title_fullStr |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals |
title_full_unstemmed |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals |
title_sort |
The use of simplified strategic planning by nursing students: preparing future professionals |
author |
Otani, Márcia Aparecida Padovan |
author_facet |
Otani, Márcia Aparecida Padovan Pereira, Aline Fagnani Mutro, Maria Eugênia Guerra Souza, Matheus Rosa de Bedini, Luciana Miguel Serissa, Andréa |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Aline Fagnani Mutro, Maria Eugênia Guerra Souza, Matheus Rosa de Bedini, Luciana Miguel Serissa, Andréa |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Otani, Márcia Aparecida Padovan Pereira, Aline Fagnani Mutro, Maria Eugênia Guerra Souza, Matheus Rosa de Bedini, Luciana Miguel Serissa, Andréa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education Nursing Strategic Planning Organization and Administration Educación en Enfermería Planificación Estratégica Organización y Administración Educação em Enfermagem Planejamento Estratégico Organização e Administração |
topic |
Education Nursing Strategic Planning Organization and Administration Educación en Enfermería Planificación Estratégica Organización y Administración Educação em Enfermagem Planejamento Estratégico Organização e Administração |
description |
The aim of this paper is to describe the use of simplified strategic planning in a Family Health Program Unit during 4th year nursing student supervised internships at the Marilia Medical School. The Family Health team problem-based protocol was used as a reference for planning purposes. Results show that this method for organizing the work process allows several actors to participate, and develops strategic thinking in students, contributing to the training of professionals that will work in health services. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42632 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50730/42633 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 No. 4 (2006) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 4 (2006) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 10 n. 4 (2006) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041910150332416 |