Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22369 |
Resumo: | Customer Relationship Management (CRM) constitutes an instrument that makes possible to identify and to assist the customers' needs. This article verifies the technological and organizacional dimensions of CRM. The study involves a company that builds CRM (HP) and a user firm (Rede Globo). The results indicate that all the variables of the proposed dimensions showed pertinence to the developed study, except the call center system, that inexist in this case. The adopted methodology was the case study with data triangulation. |
id |
UFMG-2_233e37a89ab94433d6b525573e225bbf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/22369 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic TheoryIndicadores Tecnológicos e Organizacionais do Customer Relationship Management (CRM): Relação entre Firma Desenvolvedora, Firma Usuária e Preceitos TeóricosCustomer Relationship Management (CRM) constitutes an instrument that makes possible to identify and to assist the customers' needs. This article verifies the technological and organizacional dimensions of CRM. The study involves a company that builds CRM (HP) and a user firm (Rede Globo). The results indicate that all the variables of the proposed dimensions showed pertinence to the developed study, except the call center system, that inexist in this case. The adopted methodology was the case study with data triangulation.O Customer Relationship Management (CRM) é um instrumento que viabiliza identificar e atender às necessidades dos clientes. Este artigo verifica as dimensões tecnológica e organizacional do CRM. O estudo envolve uma empresa desenvolvedora de CRM (HP) e uma usuária (Rede Globo). Os resultados indicam que todas as variáveis das dimensões propostas se mostraram pertinentes ao estudo desenvolvido, exceto os sistemas de call center, que inexistem neste caso. A metodologia adotada foi o estudo de caso com triangulação de dadosPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22369Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 2 (2008); 107-129Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 2 (2008); 107-129Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 2 (2008); 107-1291981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22369/17963Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrambilla, Flávio RégioSampaio, Cláudio HoffmannPerin, Marcelo Gattermann2020-06-25T18:02:06Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22369Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-25T18:02:06Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory Indicadores Tecnológicos e Organizacionais do Customer Relationship Management (CRM): Relação entre Firma Desenvolvedora, Firma Usuária e Preceitos Teóricos |
title |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory |
spellingShingle |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory Brambilla, Flávio Régio |
title_short |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory |
title_full |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory |
title_fullStr |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory |
title_full_unstemmed |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory |
title_sort |
Technological and Organizational Indicators of Customer Relationship Management (CRM): Relationship between Developer Firm, Client Firm and Academic Theory |
author |
Brambilla, Flávio Régio |
author_facet |
Brambilla, Flávio Régio Sampaio, Cláudio Hoffmann Perin, Marcelo Gattermann |
author_role |
author |
author2 |
Sampaio, Cláudio Hoffmann Perin, Marcelo Gattermann |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brambilla, Flávio Régio Sampaio, Cláudio Hoffmann Perin, Marcelo Gattermann |
description |
Customer Relationship Management (CRM) constitutes an instrument that makes possible to identify and to assist the customers' needs. This article verifies the technological and organizacional dimensions of CRM. The study involves a company that builds CRM (HP) and a user firm (Rede Globo). The results indicate that all the variables of the proposed dimensions showed pertinence to the developed study, except the call center system, that inexist in this case. The adopted methodology was the case study with data triangulation. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-08-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22369 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22369 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22369/17963 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 2 (2008); 107-129 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 2 (2008); 107-129 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 2 (2008); 107-129 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711079383695360 |