INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452 |
Resumo: | Allied to a wide dissemination in the use of digital repositories, the aspiration to become learning easier and more accessible originates the so called digital educational repositories. These repositories are information systems that allow reutilization and appliance of educational objects in different form and language. This paper is aimed to show a piece of the experience with defining actions that aim the informational treatment of digital educational resources in the International Bank of Educational Objects (BIOE) and the results of the utilization of such standards in the study done by the University of Brasilia. |
id |
UFMG-2_a20ad24c17f42b1bfc01cfc5de6af558 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/22452 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORYBanco Internacional de Objetos Educacionais (BIOE): tratamento da informação em um repositório educacional digitalAllied to a wide dissemination in the use of digital repositories, the aspiration to become learning easier and more accessible originates the so called digital educational repositories. These repositories are information systems that allow reutilization and appliance of educational objects in different form and language. This paper is aimed to show a piece of the experience with defining actions that aim the informational treatment of digital educational resources in the International Bank of Educational Objects (BIOE) and the results of the utilization of such standards in the study done by the University of Brasilia.O anseio de tornar a aprendizagem mais fácil e acessível, aliado à ampla disseminação no uso dos repositórios digitais dá origem aos chamados repositórios educacionais digitais. Estes repositórios são sistemas de informação que permitem o aproveitamento e reutilização de objetos educacionais de diferentes idiomas e formatos. O presente trabalho pretende mostrar um pouco da experiência na definição de ações que visam o tratamento informacional dos recursos educacionais digitais no Banco Internacional de Objetos Educacionais (BIOE) e os resultados da adoção dessas normas, no trabalho realizado pela Universidade de Brasília.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2011-03-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 16 No. 3 (2011); 148-158Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 16 Núm. 3 (2011); 148-158Perspectivas em Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2011); 148-1581981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452/18045Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAfonso, Maria da Conceição LimaEirão, Thiago GomesMelo, João Henrick MacedoAssunção, Jurema da SilvaLeite, Suellen Viriato2020-06-25T18:22:20Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22452Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-25T18:22:20Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY Banco Internacional de Objetos Educacionais (BIOE): tratamento da informação em um repositório educacional digital |
title |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY |
spellingShingle |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY Afonso, Maria da Conceição Lima |
title_short |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY |
title_full |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY |
title_fullStr |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY |
title_full_unstemmed |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY |
title_sort |
INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY |
author |
Afonso, Maria da Conceição Lima |
author_facet |
Afonso, Maria da Conceição Lima Eirão, Thiago Gomes Melo, João Henrick Macedo Assunção, Jurema da Silva Leite, Suellen Viriato |
author_role |
author |
author2 |
Eirão, Thiago Gomes Melo, João Henrick Macedo Assunção, Jurema da Silva Leite, Suellen Viriato |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Afonso, Maria da Conceição Lima Eirão, Thiago Gomes Melo, João Henrick Macedo Assunção, Jurema da Silva Leite, Suellen Viriato |
description |
Allied to a wide dissemination in the use of digital repositories, the aspiration to become learning easier and more accessible originates the so called digital educational repositories. These repositories are information systems that allow reutilization and appliance of educational objects in different form and language. This paper is aimed to show a piece of the experience with defining actions that aim the informational treatment of digital educational resources in the International Bank of Educational Objects (BIOE) and the results of the utilization of such standards in the study done by the University of Brasilia. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-03-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452/18045 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 16 No. 3 (2011); 148-158 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 16 Núm. 3 (2011); 148-158 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2011); 148-158 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711079496941568 |