Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23520 |
Resumo: | The article presents a reflection on meta-learning, analyzes theoretical support about the use of metacognition in learning, stresses the importance of teaching metacognition for learner to develop some efficient methods to deal with the information obtained from the environment and the mental processes involved. It emphasizes the learning in metacognitive activities that have produced satisfactory performance in schools. An Information Science approach directed to those at the Information (Retrieval?) Systems is also presented. |
id |
UFMG-2_a87b6067a476c41cc5f52347fb770e55 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23520 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learnMeta-aprendizagem e Ciência da Informação: uma reflexão sobre o ato de aprender a aprenderThe article presents a reflection on meta-learning, analyzes theoretical support about the use of metacognition in learning, stresses the importance of teaching metacognition for learner to develop some efficient methods to deal with the information obtained from the environment and the mental processes involved. It emphasizes the learning in metacognitive activities that have produced satisfactory performance in schools. An Information Science approach directed to those at the Information (Retrieval?) Systems is also presented.Apresenta uma reflexão sobre a meta-aprendizagem. Analisa aportes teóricos sobre o uso da metacognição na aprendizagem. Evidencia a importância do ensino da metacognição visando ao desenvolvimento pelo aluno de métodos eficazes para lidar com a informação proveniente do meio e com seus próprios processos mentais. Enfatiza o aprendizado voltado para atividades metacognitivas que têm produzido resultados satisfatórios no desempenho escolar. Apresenta uma abordagem da Ciência da Informação destinada àqueles que fazem parte dos Sistemas de Recuperação.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23520Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 No. 3 (2007); 116-128Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 Núm. 3 (2007); 116-128Perspectivas em Ciência da Informação; v. 12 n. 3 (2007); 116-1281981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23520/18984Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeves, Dulce Amélia de Brito2020-06-29T13:48:57Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23520Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:48:57Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn Meta-aprendizagem e Ciência da Informação: uma reflexão sobre o ato de aprender a aprender |
title |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn |
spellingShingle |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn Neves, Dulce Amélia de Brito |
title_short |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn |
title_full |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn |
title_fullStr |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn |
title_full_unstemmed |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn |
title_sort |
Meta-learning: A reflection on the act of learning to learn |
author |
Neves, Dulce Amélia de Brito |
author_facet |
Neves, Dulce Amélia de Brito |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neves, Dulce Amélia de Brito |
description |
The article presents a reflection on meta-learning, analyzes theoretical support about the use of metacognition in learning, stresses the importance of teaching metacognition for learner to develop some efficient methods to deal with the information obtained from the environment and the mental processes involved. It emphasizes the learning in metacognitive activities that have produced satisfactory performance in schools. An Information Science approach directed to those at the Information (Retrieval?) Systems is also presented. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-12-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23520 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23520 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23520/18984 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 No. 3 (2007); 116-128 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 Núm. 3 (2007); 116-128 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 12 n. 3 (2007); 116-128 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711084914933760 |