A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417 |
Resumo: | The paper analyses how BPM systems can support Knowledge Management (KM) practices. The research model was built upon the interfaces between KM and Process Management and was also based on BPMI and WfMC models. It was concluded, for the studied case, that a BPM system, in spite of helping socialization in a limited manner, presents features that comprehensively support externalization, combination and internalization of knowledge about business processes. |
id |
UFMG-2_cb0f7825940e4e7a28616198a1555742 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/22417 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) EvaluationAvaliação de Ferramentas de Business Process Management (BPMS) pela Ótica da Gestão do ConhecimentoGestão do ConhecimentoGestão por ProcessosBusiness Process Management (BPM)WorkflowThe paper analyses how BPM systems can support Knowledge Management (KM) practices. The research model was built upon the interfaces between KM and Process Management and was also based on BPMI and WfMC models. It was concluded, for the studied case, that a BPM system, in spite of helping socialization in a limited manner, presents features that comprehensively support externalization, combination and internalization of knowledge about business processes.O artigo analisa como as ferramentas de BPMS podem auxiliar na prática da Gestão do Conhecimento. O modelo de pesquisa foi construído a partir das interfaces da Gestão por Processos com Gestão do Conhecimento bem como nos modelos do BPMI e WfMC. Para o caso estudado, concluiu-se que uma ferramenta BPMS, apesar de apoiar a socialização de maneira limitada, apresenta funcionalidades que suportam plenamente a externalização, combinação e internalização do conhecimento sobre processos de negócio.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2010-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 No. 1 (2010); 132-153Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 Núm. 1 (2010); 132-153Perspectivas em Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2010); 132-1531981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417/18011Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Rodrigo Baroni deOliveira, Alessandro Marcus AfonsoJamil, George LealCarvalho, Juliana Amaral Baroni2020-06-25T18:06:29Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22417Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-25T18:06:29Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation Avaliação de Ferramentas de Business Process Management (BPMS) pela Ótica da Gestão do Conhecimento |
title |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation |
spellingShingle |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation Carvalho, Rodrigo Baroni de Gestão do Conhecimento Gestão por Processos Business Process Management (BPM) Workflow |
title_short |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation |
title_full |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation |
title_fullStr |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation |
title_full_unstemmed |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation |
title_sort |
A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation |
author |
Carvalho, Rodrigo Baroni de |
author_facet |
Carvalho, Rodrigo Baroni de Oliveira, Alessandro Marcus Afonso Jamil, George Leal Carvalho, Juliana Amaral Baroni |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Alessandro Marcus Afonso Jamil, George Leal Carvalho, Juliana Amaral Baroni |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Rodrigo Baroni de Oliveira, Alessandro Marcus Afonso Jamil, George Leal Carvalho, Juliana Amaral Baroni |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão do Conhecimento Gestão por Processos Business Process Management (BPM) Workflow |
topic |
Gestão do Conhecimento Gestão por Processos Business Process Management (BPM) Workflow |
description |
The paper analyses how BPM systems can support Knowledge Management (KM) practices. The research model was built upon the interfaces between KM and Process Management and was also based on BPMI and WfMC models. It was concluded, for the studied case, that a BPM system, in spite of helping socialization in a limited manner, presents features that comprehensively support externalization, combination and internalization of knowledge about business processes. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417/18011 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 No. 1 (2010); 132-153 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 Núm. 1 (2010); 132-153 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2010); 132-153 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711079450804224 |