A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Rodrigo Baroni de
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Oliveira, Alessandro Marcus Afonso, Jamil, George Leal, Carvalho, Juliana Amaral Baroni
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417
Resumo: The paper analyses how BPM systems can support Knowledge Management (KM) practices. The research model was built upon the interfaces between KM and Process Management and was also based on BPMI and WfMC models. It was concluded, for the studied case, that a BPM system, in spite of helping socialization in a limited manner, presents features that comprehensively support externalization, combination and internalization of knowledge about business processes.
id UFMG-2_cb0f7825940e4e7a28616198a1555742
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/22417
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) EvaluationAvaliação de Ferramentas de Business Process Management (BPMS) pela Ótica da Gestão do ConhecimentoGestão do ConhecimentoGestão por ProcessosBusiness Process Management (BPM)WorkflowThe paper analyses how BPM systems can support Knowledge Management (KM) practices. The research model was built upon the interfaces between KM and Process Management and was also based on BPMI and WfMC models. It was concluded, for the studied case, that a BPM system, in spite of helping socialization in a limited manner, presents features that comprehensively support externalization, combination and internalization of knowledge about business processes.O artigo analisa como as ferramentas de BPMS podem auxiliar na prática da Gestão do Conhecimento. O modelo de pesquisa foi construído a partir das interfaces da Gestão por Processos com Gestão do Conhecimento bem como nos modelos do BPMI e WfMC. Para o caso estudado, concluiu-se que uma ferramenta BPMS, apesar de apoiar a socialização de maneira limitada, apresenta funcionalidades que suportam plenamente a externalização, combinação e internalização do conhecimento sobre processos de negócio.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2010-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 No. 1 (2010); 132-153Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 Núm. 1 (2010); 132-153Perspectivas em Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2010); 132-1531981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417/18011Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Rodrigo Baroni deOliveira, Alessandro Marcus AfonsoJamil, George LealCarvalho, Juliana Amaral Baroni2020-06-25T18:06:29Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22417Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-25T18:06:29Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
Avaliação de Ferramentas de Business Process Management (BPMS) pela Ótica da Gestão do Conhecimento
title A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
spellingShingle A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
Carvalho, Rodrigo Baroni de
Gestão do Conhecimento
Gestão por Processos
Business Process Management (BPM)
Workflow
title_short A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
title_full A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
title_fullStr A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
title_full_unstemmed A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
title_sort A Knowledge Management Perspective for Business Process Management System’s (BPMS) Evaluation
author Carvalho, Rodrigo Baroni de
author_facet Carvalho, Rodrigo Baroni de
Oliveira, Alessandro Marcus Afonso
Jamil, George Leal
Carvalho, Juliana Amaral Baroni
author_role author
author2 Oliveira, Alessandro Marcus Afonso
Jamil, George Leal
Carvalho, Juliana Amaral Baroni
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, Rodrigo Baroni de
Oliveira, Alessandro Marcus Afonso
Jamil, George Leal
Carvalho, Juliana Amaral Baroni
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão do Conhecimento
Gestão por Processos
Business Process Management (BPM)
Workflow
topic Gestão do Conhecimento
Gestão por Processos
Business Process Management (BPM)
Workflow
description The paper analyses how BPM systems can support Knowledge Management (KM) practices. The research model was built upon the interfaces between KM and Process Management and was also based on BPMI and WfMC models. It was concluded, for the studied case, that a BPM system, in spite of helping socialization in a limited manner, presents features that comprehensively support externalization, combination and internalization of knowledge about business processes.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22417/18011
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 No. 1 (2010); 132-153
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 Núm. 1 (2010); 132-153
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2010); 132-153
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711079450804224