he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feitoza, Leonina Amanda
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Cornelsen, Julce Mary, Valente, Silza Maria Pasello
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787
Resumo: This paper points out and identifies the characteristics of a “good teacher” according to the students of the Archivology course from the State University of Londrina, Parana, Brazil. The instrument for data collection was a questionnaire encompassing a population of 32 students. Data analysis was based on the multiple dimensions of Candau (human, technical and political) that propose a didactics from the analysis of the real pedagogical practice.
id UFMG-2_e30d17566df134db4ccd46f7ec38be74
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23787
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling he representation of the “good teacher” from the Archivology’s studentsRepresentação do bom professor na perspectiva dos alunos de arquivologiaThis paper points out and identifies the characteristics of a “good teacher” according to the students of the Archivology course from the State University of Londrina, Parana, Brazil. The instrument for data collection was a questionnaire encompassing a population of 32 students. Data analysis was based on the multiple dimensions of Candau (human, technical and political) that propose a didactics from the analysis of the real pedagogical practice.Aponta e identifica as características do Bom Professor na perspectiva dos alunos do Curso de Arquivologia da Universidade Estadual de Londrina, Paraná, Brasil. O instrumento de coleta dos dados foi um questionário, abrangendo uma população de 32 alunos. A análise dos dados utiliza múltiplas dimensões de Candau (1983). Propõe uma Didática partindo da análise da prática pedagógica real. A atuação do professor, ou seja, sua didática necessita compreender o entrelaçamento de três dimensões: a humana, a técnica e a política.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 No. 2 (2007)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 Núm. 2 (2007)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 12 n. 2 (2007)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787/19253Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFeitoza, Leonina AmandaCornelsen, Julce MaryValente, Silza Maria Pasello2020-06-29T16:02:54Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23787Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T16:02:54Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
Representação do bom professor na perspectiva dos alunos de arquivologia
title he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
spellingShingle he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
Feitoza, Leonina Amanda
title_short he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
title_full he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
title_fullStr he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
title_full_unstemmed he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
title_sort he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
author Feitoza, Leonina Amanda
author_facet Feitoza, Leonina Amanda
Cornelsen, Julce Mary
Valente, Silza Maria Pasello
author_role author
author2 Cornelsen, Julce Mary
Valente, Silza Maria Pasello
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Feitoza, Leonina Amanda
Cornelsen, Julce Mary
Valente, Silza Maria Pasello
description This paper points out and identifies the characteristics of a “good teacher” according to the students of the Archivology course from the State University of Londrina, Parana, Brazil. The instrument for data collection was a questionnaire encompassing a population of 32 students. Data analysis was based on the multiple dimensions of Candau (human, technical and political) that propose a didactics from the analysis of the real pedagogical practice.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-11-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787/19253
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 No. 2 (2007)
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 Núm. 2 (2007)
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 12 n. 2 (2007)
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711086002307072