he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787 |
Resumo: | This paper points out and identifies the characteristics of a “good teacher” according to the students of the Archivology course from the State University of Londrina, Parana, Brazil. The instrument for data collection was a questionnaire encompassing a population of 32 students. Data analysis was based on the multiple dimensions of Candau (human, technical and political) that propose a didactics from the analysis of the real pedagogical practice. |
id |
UFMG-2_e30d17566df134db4ccd46f7ec38be74 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23787 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s studentsRepresentação do bom professor na perspectiva dos alunos de arquivologiaThis paper points out and identifies the characteristics of a “good teacher” according to the students of the Archivology course from the State University of Londrina, Parana, Brazil. The instrument for data collection was a questionnaire encompassing a population of 32 students. Data analysis was based on the multiple dimensions of Candau (human, technical and political) that propose a didactics from the analysis of the real pedagogical practice.Aponta e identifica as características do Bom Professor na perspectiva dos alunos do Curso de Arquivologia da Universidade Estadual de Londrina, Paraná, Brasil. O instrumento de coleta dos dados foi um questionário, abrangendo uma população de 32 alunos. A análise dos dados utiliza múltiplas dimensões de Candau (1983). Propõe uma Didática partindo da análise da prática pedagógica real. A atuação do professor, ou seja, sua didática necessita compreender o entrelaçamento de três dimensões: a humana, a técnica e a política.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 No. 2 (2007)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 Núm. 2 (2007)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 12 n. 2 (2007)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787/19253Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFeitoza, Leonina AmandaCornelsen, Julce MaryValente, Silza Maria Pasello2020-06-29T16:02:54Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23787Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T16:02:54Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students Representação do bom professor na perspectiva dos alunos de arquivologia |
title |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students |
spellingShingle |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students Feitoza, Leonina Amanda |
title_short |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students |
title_full |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students |
title_fullStr |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students |
title_full_unstemmed |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students |
title_sort |
he representation of the “good teacher” from the Archivology’s students |
author |
Feitoza, Leonina Amanda |
author_facet |
Feitoza, Leonina Amanda Cornelsen, Julce Mary Valente, Silza Maria Pasello |
author_role |
author |
author2 |
Cornelsen, Julce Mary Valente, Silza Maria Pasello |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Feitoza, Leonina Amanda Cornelsen, Julce Mary Valente, Silza Maria Pasello |
description |
This paper points out and identifies the characteristics of a “good teacher” according to the students of the Archivology course from the State University of Londrina, Parana, Brazil. The instrument for data collection was a questionnaire encompassing a population of 32 students. Data analysis was based on the multiple dimensions of Candau (human, technical and political) that propose a didactics from the analysis of the real pedagogical practice. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-11-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23787/19253 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 No. 2 (2007) Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 Núm. 2 (2007) Perspectivas em Ciência da Informação; v. 12 n. 2 (2007) 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711086002307072 |